Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1696707 Toch Even Aan Jullie Vragen

• Auteur

Dames,

Ik heb toch een vraagje aan jullie.
    Normaal ben ik altijd ongeveer 4 dagen ongesteld, heel soms 5 dagen, maar dan houdt het ook wel op.
    Nou was ik de laatste keer 9 dagen ongesteld. Vond dit wel heel lang en vroeg me eigenlijk af of dit invloed heeft op je eisprong. Is het nou zo dat mijn ei later komt omdat ik langer ongesteld ben geweest??

Ben benieuwd of iemand het weet.
    Wij hebben besloten om ruim 2 weken om de dag te klussen (romantisch he!!! ;-))dus dan zal mijn ei wel in die periode vallen hoe dan ook, maar was gewoon nieuwsgierig!

Liefs

#4452065 Quote

Een goeie dat vraag ik me ook af. Lees het antwoord mee. Kan je helaas dus niet helpen.
    Mijn man en ik klussen heel de maand door om de dag. Manlief vind helemaal niet erg haha.

#4452079 Quote

Hoi,

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat je eisprong wel later komt. Als je het zeker wil weten, kan je ook ovulatietesten gebruiken!

Succes!!

#4452094 Quote

Je eisprong heeft niets met de lengte van je menstruatie te maken. Je kunt er vanuit gaan dat je eisprong op dezelfde dag van je cyclus valt als altijd. Als je regelmatig ongi bent natuurlijk…

Liefs Daisy

#4452103 Quote

Hoi Dames,

Bedankt voor jullie reactie.

jdrb2: Mijn man vindt het wel fijn als het ff niet hoeft zeg maar. zo om de dag is ook zo’n verplicht nummertje…. Dus de week dat ik ongi ben heeft hij even rust!! 😉

M.Sbaby: ovu testen wil ik eigenlijk niet aan beginnen. Ben er al zoveel mee bezig. En dan nog meer en dan zou ik nog teleurgestelder zijn als het niet lukt en we hebben zo ons best gedaan. Misschien als het helemaal niet wil dat ik het eens probeer maar voor nu ff geen ovu-testen.

Daisy: Ik ben vrij regelmatig ongesteld. Moet zeggen dat het de laatste tijd wel onregelmatiger wordt. Maar moest bijv. zondag ongesteld worden en werd het de vrijdag daarvoor. Maand daarvoor was ik geloof ik 2 dagen te laat. Nu ik dit zo lees ben ik eigenlijk helemaal niet meer zo regelmatig ongesteld. Was namelijk een maand daarvoor een week te laat. hahaha. Ik weet het niet meer!! 😉
    Maar heeft dus niets met de lengte van je ongesteldheid te maken. tnx!

Liefs

#4452311 Quote

Ja, ben het ook wel eens zat maar weet niet wanneer mijn eisprong is. Wordt nog niet regelmatig ongesteld na mijn bevalling. Heb ook wel eens twee keer een eisprong in een maand of een in de ander half maand. Wil er ook niet zo bewust mee bezig zijn zoals jij. Heb een deze dagen mijn eisprong ben benieuwd. Succes.
    Groetjes

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Wenser
    Bijdrager
    #4452359 Quote

Heb aardig wat vergelijkingsmateriaal bijgehouden. 18 rondes voor kindje één en nu al weer 14 voor kindje twee, geregistreerd in menstruatiekalender.net.

Ik heb ook wisselende ongi’s, van 4 tot wel 8 dagen. Maar cyclus is bijna altijd 25 a 26 dagen met een positieve ovutest op dag 15 (dus korte luteale fase).

Behalve onlangs 1 x 31 dagen, toen dacht ik echt dat het raak was, maar helaas…

#4452533 Quote

je ei sprong komt ongeveer op de helft van je cyclus.
    dus handig als je cyclus regelmatig is.

bv cyclus van 28 dagen is ei rond de 14 de dag, na de eerste dag van je menstruatie gerekend.

is je cyclus 32 dagen dan rond de 16 de dag.
    ( en reken zo maar door)

het is altijd ONGEVEER je weet het dus niet precies.
    anders zou het niet zo moeilijk zijn..

de duur van de menstruatie zegt dus niks voor je ei.

het kan wel zijn dat je nu langere menstruatie heb, om dat je ei misschien wel bevrucht is geweest, maar weer voortijds is afgebroken.

dit gebeurd namelijk zó vaak. een vroege miskraam zonder dat je het weet.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen