Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1697032 Hoodpijnparacetamol

• Auteur

Lieve meiden,

Ik heb sinds een paar dagen (denk een week ongeveer) zo’n ontzettende hoofdpijn en ik weet niet wat ik er tegen kan doen. Ik heb gister opgezocht wat je wel en niet mag nemen en voor zover ik weet mag je gewoon paracetamol nemen mits je uiteraard niet teveel neemt maar ik durf het gewoon niet in te nemen. Bang dat het toch schadelijk kan zijn voor m’n ukkies….

Wat zouden jullie doen? Hier kan ik ook niet mee blijven door lopen en zeker morgen niet!

Alvast bedankt! Liefs Lynn.

#4452624 Quote

hey lynn,

ik heb er ook enorm last van nu zo’n 2 a 3 weken denk ik. ik was ook erg bang om wat te slikken, maar mn verloskundige zei dat ik 3x per dag 2 paracetamols mag slikken, dus elke 6 uur. niet elke dag natuurlijk maar als het echt zo erg is. kan echt geen kwaad dus! en je voelt je gegarandeerd beter daarna!

xxxx

Tamaraluijten
    Bijdrager
    #4452387 Quote

Gewoon de standaard paracetamol! Maximaal 3 per dag. Er mag geen ibruprofen in zitten dat is wel schadelijk voor het kindje.
    Ik heb toen huisartsenpost gebeld omdat ik in het weekend een migraine aanval had.
    En anders even huisarts bellen en zeggen dat je zwanger bent. Die zegt dan wat wel en niet kan.

#4452388 Quote

Ik zou ook gewoon paracetamol nemen. Vooral morgen! Soms knap je na 1 tabletje en één rustuurtje al zo op!….

pelegee
    Bijdrager
    #4452409 Quote

Heel verveeld dat je al zo lang hoofdpijn hebt. Ken je gevoel met het liever niet in willen nemen, maar morgen zou ik er niet over twijfelen.
    Vandaag, zover als het kan, op bed met een cold pack op je voorhoofd.
    Ik hoop dat je snel opknapt.

Liefs

#4452413 Quote

Hi Lynn,

Helaas ben ik ervaringsexpert als het om hoofdpijn gaat. Tijdens de laatste 2 weken voor en de 1e week na mijn bevalling van Elias had ik Clusterhoofdpijn (ik wens het niemand toe, migraine is er niets bij). De gynaecoloog in het ziekenhuis raadde me aan iedere 6 uur 2 paracetamol zonder coffeïne te slikken, dit was het enige wat ik mocht, het haalde de scherpe kantjes er een beetje vanaf.

Ook nu, wanneer ik echt stevige hoofdpijn heb neem ik 1 of 2 paracetamol, het mag echt, en is niet schadelijk voor je kleintjes…

#4452436 Quote

Meid er ik niks vervelenders als hoofdpijn!! Heb ik bij de zwangerschap van onze 2de ook gehad, zat in een circel en kwam er niet van af door mijn veel telage bloeddruk! uiteindelijk toch maar het advies van de vk gevolgd en voor het slapen gaan paracetamol nemen en zonodig als het flink opkwam. Nou het heeft echt geholpen en raad het je ook aan want echt functioneren kun je niet met flinke hoofdpijn!

Zeker voor morgen zou ik zeggen neem er tenminste 1 misschien is dit wel voldoende om je prima te voelen!!

Succes ermee..

liefs

#4452464 Quote

wat vervelend zeg.
    Maar paracetamol kan je gewoon innemen.
    Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik weken om de 4 uur 2 paracetamols genomen omdat ik ontzettende pijn had in mijn been. Ik heb nu het wonder op mijn schoot zitten. Ze word volgende week maandag 3 jaar!!

#4452477 Quote

Hé Lynn,

Wat ontzettend vervelend joh! Hier ook een hoofdpijnexpert helaas. Als het niet te harden is, na een goeie nacht slaap enz nog niet over is, is een parecetamol soms het enige wat helpt. Liever neem je niks, maar in dit geval kun je het echt wel doen denk ik. Idd de gewone parecetamol zonder codeine oid. Voor overleg kun je altijd je huisarts bellen. Maar ook naar morgen toe, meid je mag nu echt wel even ontspannen hoor… Oja, je kunt (vooral als je normaal geen pijnstillers slikt) een halve nemen. Kan ook al helpen!

Wens je een pijnvrije dag toe en hoop dat je heerlijk slaapt. Morgen is jullie mooie dag!

Liefs

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen