Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

17 en zwanger willen worden

• Auteur

Hallo allemaal,

Dit onderwerp is misschien een beetje raar… Ik ben 17 jaar en ik kan de afgelopen maanden nergens anders meer aan denken als aan een baby! Ik word gek van mezelf! Ik weet dat het niet verstandig is om nu al een baby te krijgen. Ik heb al 2 jaar een relatie met mijn vriend. Ik voel me zo raar en dom dat ik dit steeds in mn hoofd heb zitten… Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet… Ik hoop niet dat ik nu haat reacties krijg van” je kan geen kind opvoeden” want ik weet zelf ook wel dat ik heel jong ben.. Is het een slechte gedachte dat ik dit wil? Iemand advies om dit gevoel te stoppen? Wil het zo graag maar het kan gewoon niet…

DruifjeB
    Bijdrager
    #10065976 Quote

De gedachte is zeker niet slecht, dat is vrouw eigen.

Maar misschien moet je bij jezelf nagaan of je het kind (nu al) een toekomst kunt bieden.

Mommyivank
    Bijdrager
    #10065980 Quote

Het is geen rare gedachte en heel normaal dat je op die leeftijd aan een baby denkt. Het is ook heel mooi om samen met de vriend waar je van houdt een kindje te krijgen. Baby’s zijn vreselijk schattig hebben een hoog knuffel gehalte en ontzettend lief. Maar bedenk je ook de andere kant van het ouderschap. Een kindje is een grote verantwoordelijkheid en vraagt heel veel van ouders. Een kindje kost veel geld maar heeft ook een stabiele omgeving nodig om uit te kunnen groeien tot een goed ontwikkeld volwassen persoon. Er komt veel meer kijken bij een baby dan alleen knuffelen. Een zwangerschap veranderd al direct je hele leven en je levert daarbij veel in van jezelf. Je hele relatie veranderd want ineens draait het leven niet meer om jullie 2 maar om je kindje en ook moet je denken aan een stabiele woonomgeving. Hebben jullie een baan? Een huis? Een rustige relatie? En heb je misschien een studie die volgt of zou willen volgen. Denk hier eerst goed over na. Wat wil jij jou kindje meegeven en wat wil je hem/haar leren. 

Mijn advies… ga samen met je vriend genieten. Volg een studie en geniet van die tijd. Zoek een baan en ga van je eerste echte salaris lekker samen op vakantie. Maak mooie herinneringen met elkaar en praat samen over de toekomst. Praat over kinderen en kijk of jullie er hetzelfde in staan. Ala dat zo is en hij ook graag (ooit) kindjes wilt maak dan samen een plan. Over hoe je daar bijvoorbeeld in 5 jaar naar toe wilt werken en welke dingen je eerst samen nog graag wilt doen. Op die manier lever je niet je hele leven direct in en kan je er samen naar toe leven en zorgen dat jullie relatie sterk is en dat jullie zat mooie herinneringen hebben voor de rest van jullie leven. 

Heel veel succes en maak jezelf niet al te gek! Je bent nog zo jong en hebt echt je hele leven nog! Haast is nooit goed.. voor  niemand! 

Liefs

DaNIi
    Bijdrager
    #10065982 Quote

Nee hoor, dat is helemaal niet raar. Ik heb zelf een relatie gekregen met mijn huidige man toen ik 15 was. Alhoewel ik er op mijn 17e nog niet aan moest denken, de wens om zwanger te worden begon bij mij ook al vrij vroeg. Maar dat ik die wens had, betekende niet dat ik daar al direct gehoor aan moest geven. Ik heb die wens gekoesterd en nu, op mijn 23e, ben ik (bijna) 9 weken zwanger en ik ben blij dat ik al die tijd die wens gekoesterd heb, tot het moment daar was. 

We hebben een fijn huisje, mijn man heeft een goede baan, onze relatie zit goed en we kunnen ons kindje straks een fijn warm nestje geven. Daarnaast hebben mijn man en ik ook nog samen dingen kunnen doen, die we niet hadden kunnen doen als we al vroeg aan kinderen waren begonnen. 

Ik kan niet voor jou bepalen of je er wel of niet klaar voor bent, dat kan alleen jij zelf beslissen. Bedenk wel dat je nu nog jong bent; je kunt nog vanalles doen/bereiken wat met een kindje een stuk lastiger wordt. 

Koester de wens om een kindje te krijgen en draag deze met je mee, met het idee dat het allemaal wel komt! 🙂 

#10065984 Quote

Ik hou inderdaad veel van mijn vriend en wij willen zeker later kindjes samen! Hij wil dit op dit moment nog niet (wat ik natuurlijk heel goed begrijp). We zijn allebei bezig met een opleiding hij moet nog 1 jaar en ik nog 3 jaar! Ik heb gewoon veel meer zin in de toekomst als in mijn leven nu. Niet dat ik een vreselijk leven heb hoor ik heb alles wat ik wil (fijne familie, goede relatie, vriendinnen) geen zorgen😄 Maar ik wil gewoon graag dat het “echte leven” sneller begint. Het duurt allemaal zo lang! Ik wil sowieso vroeg moeder worden maar dit is natuurlijk wel heel vroeg! Bedankt voor jullie snelle reactie

xx

#10065990 Quote

Gefeliciteerd met je zwangerschap D EJ! Ik hoop dat ik dit over een aantal jaar ook kan zeggen.. Ik weet wel dat ik er nog niet klaar voor ben jaa. Ik pas wel vaak op bij kinderen uit de buurt dus heb wel redelijk wat ervaring opgedaan de afgelopen jaren. Ben vaak ook wel weer blij als ik dan naar huis kan en rust om me heen heb hoor! Ik woon(zoals de meeste 17 jarige) nog bij mijn ouders, ik ben nog bezig met mijn opleiding dus het is niet het goede moment nee..  Ik heb trouwens wel het gevoel dat ik iets meer voorloop op de rest van mijn klasgenoten en vriendinnen kwa “volwassen zijn” dus het is niet dat ik echt nog een kind ben ofzo hahaha… Maar hopelijk kan ik ook rond mijn 23e zeggen dat ik er klaar voor ben en heb ik dan ook een huisje en alles daar omheen!

Groetjes!

#10066063 Quote

Niks mis mee hoor ! :). Ik had dit ook al heel jong, wist ook dat ik jong moeder wilde worden. Wel eerst alles op orde, school afgerond, een vaste baan, een rijbewijs en natuurlijk een huis met mijn vriend samen. Wij zijn nu 3,5 jaar samen en ik ben nu 22 en momenteel 27 weken zwanger. Nog lekker jong maar alles van het boven genoemde rijtje is afgevinkt. Ik vind daarom ook dat leeftijd maar een cijfer is, zolang je weet dat je je kindje ECHT iets te bieden hebt. 

Tess J
    Bijdrager
    #10066271 Quote

Een politiek correct antwoord zou natuurlijk zijn dat je nog veel te jong bent. Maar ik vind het heel volwassen dat je er goed over nadenkt en hier “advies” vraagt en de wensen van je vriend respecteerd! Ik ken sommige vrouwen die heel wat ouder zijn en dit even lijken te vergeten.. persoonlijk denk ik dat iedereen er op een ander moment klaar voor is.. sommige pas heel laat en sommige heel vroeg. Al denk ik ook dat het niet verkeerd is om even te wachten :). Zie het als een mooi doel waar je naartoe leeft. Voorbereiding is net zo leuk! Een huisje, je studie afronden en een leuke baan vinden. Alles om die kleine straks alles te geven wat je kunt.. en vergeet vooral niet alle leuke dingen te doen die je nog samen (nu nog met zn tweetjes) kunt doen! 😁

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct