Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1707126 Mag Ik Wat Vragen

• Auteur
  • Wenser
    Bijdrager

Vanwege het lekkere weer en heb ik een soepelvallend jurkje aangetokken dat ik normaal nooit naar werk draag.

Collega: ‘mag ik wat vragen?’
    Ik: “Ja, natuurlijk”
    Collega: ‘Ben je zwanger?”
    Ik (overdonderd): ‘Huh, nee, huh….nee hoor, lijkt dat zo?”
    Collega een beetje stamelend: “Ik hoop dat ik je er niet mee gekwetst heb, sorry, ik dacht een beetje een buikje te zien, maar je bent superslank hoor…”

Ik hield me groot en lachte wat terug. Maar een kijkje in mijn hart: ik ben heus niet gekwetst omdat ik een buikje lijk te hebben, maar wel verdrietig, want ik had zo graag ‘Ja’ gezegd…

Loop nu mijn buik maar in te houden, voordat anderen ook denken dat het zo is. En dit zomerjurkje doe ik voorlopig maar niet meer aan.

Pfffffffff….

#4462478 Quote

Dat zijn de mindere dingen ik word ook knetter gek van al die vragen en opmerkingen..

Opmerkingen als word wel tijd voor de 2de Of wanneer krijgt Ethan een broertje of een kusje
    Drink ik een keertje niet of ben ik moe of niet lekker krijg ik direct een opmerking goh zwanger.

Ik word er onderhand een beetje moe van als de tijd rijp is horen ze het snel genoeg

Moon7
    Bijdrager
    #4462480 Quote

Agh ja, herkenbaar helaas!
    Moet wel zeggen, dat ik zelf soms ook bij andere vrouwen iets denk op te merken, maar ik zeg het dan nooit, want stel dat het niet zo is!!

Niet teveel van aantrekken, onze tijd komt nog! 😉

#4462491 Quote

Ach jeetje meid wat een vervelende situatie! Ik heb van mijzelf al een buikje dus heb zelf de vraag nooit gehad gelukkig. Meid er komt een dag dat je ja kan zeggen!

#4462516 Quote

je had kunnen zeggen dat je het wel hoopte..

ik hoop dat het snel raak is..

#4462521 Quote

hoi Wenser,

ik herken je gevoel en je verdriet heel goed.
    moeilijk is dat he, je wilt ze een duidelijk antwoord geven maar het komt er niet uit…

wij zijn inmiddels 3.5 jaar bezig voor een 2de kindje.
    op 3miskramen een een bbz na is het nog niet gelukt:-( .

sterkte en succes meid!!

liefs butterfly

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

cu2heleen1
    Bijdrager
    #4462528 Quote

Hoi Wenser,
    heel herkendbaar. Tuurlijk had je liever JA gezegd. Ik kan me dat heelgoed voorstellen.

Ik had vorige week op Facebook gezegd dat ik alweer moe was en nog steeds buikpijn. En ik had een opmerking geplaatst ‘mag een vergatariër wel vlinders in zijn buik hebben?’ Toen kreeg ik gelukkig privé een bericht. Ben je zwanger? Haar uitleg. Zij had net die dag een ooievaar op visite in de tuin en dan mijn opmerking over vlinders, moe en buikpijn kan toch wel wijzen op. Ik gewoon nee gezegd. En gisteren in de kerk begon ze er over. Sorry hoor, maar het viel opeens allemaal zo netjes naast en in elkaar.
    Kon alleen maar wat glimlachen naar haar.
    Vertel haar niet hoe en wat… daarvoor ken ik haar te weinig.

Sterkte.
    Jurkje gewoon aandoen hoor! Als jij daar in in hebt, al zou het alleen maar thuis in de tuin zijn. Gewoon doen!

liefs,

#4462955 Quote

Hoi Dames,

Inderdaad, heel vermoeiend dat gezeur en van die “grapjes( die Helemaal niet grappig zijn ;-( )
    Ik vindt het steeds lastijger om me er niet teveel van aan te trekken.

Laatst riep de buuf naar me; Wordt het niet tijd voor een broertje of zusje!
    Ik stond helemaal perplex en het deed best pijn vanbinnen.
    Ben later wel naar haar toe gegaan, dat zij met 2 kids toch beter moet weten en dat haar opmerking mij best zeer heeft gedaan.

Enne, zoals anderen al zeggen, lekker dat jurkje aantrekken. Krijg je weer zo’n stomme opmerking kan je ee eentje terug klappen. Grote glimlach en klaar is je cynische terugklap. Waarschijnlijk heeft de persoon in kwestie het gauw genoeg in de gaten.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct