Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1707131 Pcos

• Auteur
  • Moon7
    Bijdrager

Ik lees bij soms het woord pcos in dit forum.
    Ik heb het gegoogled en tot mijn verbazing heb ik wel wat verschijnselen hiervan.

Voornamelijk een zeer onregelmatige tot bijna geen menstruatie en ik heb sinds een aantal maanden erge last van acne! Dan niet echt puisten, maar heeeeel veel bobbeltjes op mijn wangen, waar soms wel wat pus uit komt (sorry voor het vieze hiervan ;))
    Verder ben ik ook wat te zwaar voor mijn lengte. Er zou eigenlijk 10 kilo af moeten. Ben wel begonnen met sporten en gezond eten.

Ik zou graag wat ervaringen willen horen van dames die dit ook hebben of hebben gehad.

Ik had er nog nooit eerder van gehoord.

Liefs

#4462492 Quote

Ook ik bleek dit in januari te hebben na een echo bij de gyn werd het zichtbaar. Er liggen dan allemaal kleine eitjes in een ketting in je eierstok. De enige manier om erachter te komen is volgens mij door een echo.

Ben je allang gestopt met de pil? Anders naar je ha voor een doorverwijzing naar de gyn.

#4462545 Quote

PCOS is alleen vast te stellen door een echo van je eierstokken te maken. Ik heb zelf ook PCOS en ben 2 keer zwanger geworden met behulp van hormonen. Ik heb alleen geen overgewicht en nooit geen acne gehad. Maar laat je door google niet gek maken meid.

Mocht het wel PCOS zijn, is dat nog niet het einde van de wereld. Als je overgewicht hebt, kan het verminderen als je af gaat vallen. In mijn geval kreeg ik dus hormoonkuren en heb 2 prachtige zoontjes.

#4462674 Quote

Ik heb ook PCOS, en loop dus idd ook in het ziekenhuis. Als je menstruatie uitblijft gewoon een verwijzing vragen, want alleen met een echo is het vast te stellen. Maar overgewicht is wel een contra-indicatie: goed dat je gezond eet en bent gaan sporten, want ze zeggen geheid “eerst afvallen”. Bijt dan een beetje van je af, anders moet je wachten en als het PCOS is kun je het maar beter snel weten…

Succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct