Ja, absoluut! Geloof NOOIT zomaar het standaardverhaaltje dat je eisprong precies veertien dagen voor je menstruatie zou zijn. Mijn eerste gynaecoloog wist dat met grote stelligheid te beweren. Ik iedere keer rond die datum testen en iedere keer nul. Vette stress, toen poosje gestopt en toen las ik iets over een natuurlijke methode om je ovulatie te bepalen, naam (wellicht Billingsmethode?) vergeten, maar het komt erop neer dat je moet kijken naar de samenstelling van je baarmoederslijmvlies. Draderig en helder (soort rauw eiwit) wijst erop dat je binnen korte tijd je eisprong kunt verwachten. Dat was bij mij pas een week voor mijn menstruatie. Ik testen met zo’n digitaal ding en ja hoor, een smiley! Nieuwe gynaecoloog vertelde dat dit bij 10-15% van de vrouwen het geval is en dat het in principe niet erg is. Nu gelukkig zwanger (na IUI weliswaar), maar als ik die vorige gynaecoloog nog eens in mijn klauwtjes krijg…heeft me bijna twee jaar en een hoop geld (veel te dure testen) gekost, grrrrrr….
Succes en de ervaring leerde mij toch ook wel, leg je erbij neer, slechts 1x IUI bleek bij mij genoeg….