Meid, weet dat je echt niet de enige bent die zich zo voelt of heeft gevoeld. je bent niet de enige die nachten op is en zich zo depressief voelt dat je je afvraagt of je uberhaupt wel van je kindje houdt. Die gevoelens liggen mij nog vers in het geheugen.
Sven is nu bijna anderhalf en slaapt sinds februari (hij was toen 9 maanden) goed, maar daarvoor heeft ie ontzettend veel gehuild ’s nachts en overdag sliep ie ook slecht. Ik kon gedachten als: “Jij maakt me ongelukkig!” en “was ik hier maar nooit aan begonnen!” ook niet meer ontkennen. Er waren momenten dat je dat niet dacht maar zeker in de nachten en als ik doodop was dacht ik vaak zo. Ik heb er wat af gehuild. Zo doodop was ik dat de dagelijkse bezigheden soms al te veel waren.
Er is echt verschil. De meeste baby’s slapen gewoon ’s nachts en komen voor een voeding en slapen dan weer verder. Wij hadden ook een nachtbraker en een onrustige baby die overdag soms in totaal maar 3 uurtjes sliep (gerekend vanaf 7 uur ’s ochtends tot 23 uur) Avonden huilde hij, wij konden het op een gegeven moment ook niet meer aan om hem alle avonden vast te houden. We hebben hem wel eens laten huilen en dan in de kinderwagenbak op zolder omdat we het gekrijs niet meer wilden horen. Natuurlijk gingen we elk kwartier troosten en kijken maar we vonden het zo moeilijk.
TOen hij 4 maanden was ging het iets beter ’s avonds en ’s nachts maar na 6 maanden begon het weer. Toen we het inbakeren moesten afbouwen en hij dus los in bed lag. Dat vond ie helemaal niks. Met 9 maanden heb ik een safetsleep besteld en sindsdien gaat het veel beter.
Dus een tip: inbakeren en later in de safetsleep. En neem even afstand. Probeer iemand te vinden die even een middag kan overnemen zodat je een dutje kan doen en misschien even weg kan. Even niet de zorg en even geen gehuil.
Sterkte meid, het komt goed echt waar ook met je gevoel. Wij zijn nu gek op onze kerel maar het heeft wel even geduurd! Logisch als het zo moeizaam gaat, neem jezelf dat niet kwalijk. Het is nu eenmaal niet even niet leuk nu. Hij kan er niks aan doen maar je moet er wel mee dealen en dan is het genieten ver te zoeken. Maar geloof me: het komt goed hoor.
xxxx