Lekker niks van die vooroordelen aantrekken! De adviezen over wanneer je moet beginnen met vast voedsel schijnen in het verleden flink veranderd te zijn volgens een kennis van mij. Zij heeft zes kinderen, waarvan de jongste ongeveer 15 is, dus al heel wat ouder. Maar bij haar toentertijd heeft het cb compleet tegenstrijdige dingen geadviseerd. Zo moest ze al met bijvoeden beginnen met iets van 10 weken (!), maar heeft ze ook te horen gekregen dat tot 6 maanden geen vast voedsel gegeven moest worden. Na dat verhaal (alle kids zijn desondanks gezond groot geworden) lijkt mij dat je die leeftijden als hoogstens grove richtlijnen moet interpreteren. Net zoals kruipen of lopen is de een er sneller klaar voor als de ander.
Onze schat van 11 weken kijkt ons nu al het voedsel uit de mond, dus het begint erg verleidelijk te worden om het een keertje te proberen, maar ik wacht liever nog even. Ze eet op dit moment goed en ze is na het eten heel tevreden. Daarbij hebben mijn borsten het al zwaar genoeg aangezien ze afwisselend wel en niet doorslaapt, dus geen haast. Ik kijk wel erg uit naar
@silvymaas; ik snap ook niet waarom er van je verwacht wordt dat je bv geeft als je kind net gboren is, maar na 3 maanden (en al helemaal na 6 maanden) moet dat bv toch eens voorbij zijn. Erg tegenstrijdig. je lijkt het in ieder geval nooit goed te doen in de ogen van sommige mensen.