Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

zwanger worden na miskraam

• Auteur

Hey hallo,

Ik ben helaas nieuw hier. Ik heb 3 februari een miskraam gehad na 8,5 weken. Wij hebben het wel een plekje kunnen geven en willen allebei heel graag opnieuw zwanger worden. Twee dagen geleden getest of de hcg al uit mn lichaam was. Had nog maar een heel licht streepje. Ik wil namelijk niet vals positief testen… Nu heb ik veel gelezen dat je vruchtbaarder bent na een miskraam. Vanochtend testte ik helemaal negatief. Ik ben eigenlijk op zoek naar soortgelijke verhalen en misschien een sprankje hoop…

#4491106 Quote

ik kan je misschien wel een sprankje hoop geven:

sept 2011 positieve test
    25-10 bij echo wordt een missed abortion vastgesteld
    1-11 curretage
    1-12 negatieve test HCG is uit me lichaam
    6-12 ongesteld we gaan er daarna weer voor
    eind december moe en misselijk
    5-1-12 positieve test
    4-9-12 onze zoon Joey geboren

Het kan snel gaan en dat hoop ik ook voor jou. Succes met het een plekje geven

#4491146 Quote

Jeetje, Dankjewel! En gefeliciteerd met jullie zoon!! Ik lees overal dat het snel kan gaan, maar ook zoveel verdrietige verhalen!! Is het jullie eerste kindje?

Dora-84
    Lid
    #4491188 Quote

4 miskramen gehad, 1 gezonde dochter en nu 5 weken ( onzeker) zwanger.
    Ons advies was steeds een maand ertussen laten zitten voor je weer zwanger wordt. Je lichaam moet weer herstellen. Dat hebben we niet altijd gedaan en als het dan mis was voelde in me nog slechter dan anders. Blijf vertrouwen hebben. Het is een onzekere tijd maar uiteindelijk komt het goed.

#4491241 Quote

Hoi Dora,
    Wat heftig zeg, 4 miskramen. En spannend opnieuw zwanger. Wanneer heb je een eerste echo? Ik zal voor je duimen dat deze zwangerschap goed verloopt!!
    Mijn lichaam lijkt het ‘oude’ ritme weer op te pakken en dan zou ik 1 maart mijn eerste menstruatie hebben.

Dora-84
    Lid
    #4491267 Quote

Volgende week de verloskundige pas bellen.
    Ze kunnen pas iets zien bij 6,5/ 7 weken.
    Het is dus afwachten. Positief blijven is het halve werk, en naar je gevoel luisteren, mijn gevoel heeft wat betreft zwangerschap altijd gelijk. Al zegt me gevoel me op dit moment niets… Bedankt en jullie heel veel succes met oefenen!

Lees ook: Zwanger worden na een miskraam
    #4491312 Quote

Maud, is inderdaad snel gegaan. Ik hoop echt dat het voor jullie ook snel gaat. Blijf inderdaad positief en geniet van elkaar dat werkt het best. Succes en wie weet kan jij binnenkort ook genieten van alle zwangerschaps kwaaltjes en een gezonde kleine.

dora succes met deze zwangerschap hoop dat het weer goed mag gaan.

#4491314 Quote

Wil jullie even bedanken voor de lieve reacties. Echt fijn, niemand in mijn omgeving heeft ooit een miskraam meegemaakt en iedereen gaat alweer door. Het is nu toch klaar!? En ik was ‘maar’ 8,5 week zwanger.. Dora, nogmaals heel veel succes!!

Dora-84
    Lid
    #4491351 Quote

Hoi, bedankt voor jullie medeleven.
    Nee ik maak me niet meer zorgen, het is misschien eerder zo dat ik niet durf te geloven dat het deze keer wel goed zal gaan.
    Ondanks mijn bloedverlies. Normaal is dat het eerste teken van een miskraam.
    Ik heb 4 miskramen gehad maar nooit verder als 7 weken geweest. Maar toch het gevoel van verdriet is er.
    Mijn eerste miskraam heb ik gehad toen ik te jong was. Elke miskraam die daarop volgde nu de laatste paar jaar brengt steeds die nare herinnering van toen weer naar boven. Heel mijn omgeving (behalve mijn ouders en familie) heeft me toen laten vallen als een baksteen. Ook mijn vriend, de vader van mijn dochter en dit kindje. Belangrijk is om te relativeren en positief te zijn. Als een zwangerschap afbreekt was het niet goed, natuurlijk mag je verdriet hebben en moet je het verwerken. Als je maar vertrouwen blijft hebben in je lijf en je relatie.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct