Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

groot

• Auteur
  • cu2heleen1
    Bijdrager

Hallo dames,
    Hoe gaat het met jullie?

Afgelopen dinsdag haf Ik weer een controle bij de verloskundige. 28*4

We hebben een groei echo gehad want het kleintje leek al twee eerdere controles aan de grote kant.
    Bleek dat hoofdje en buikje op 30*4 en bovenbeen op 29*5 zat. Gemiddeld dus 30*2. Loopt 12 dagen voor.

Ik mag nu sowieso niet overtijd lopen.
    Over twee weken weer een groei echo. Dan wordt er verder plan uitgezet. Mogelijk Nog een keer de suikertest. Of bij de gyn kijken wat die ervan zegt.

Ik heb de hoop dat we geen ziekenhuisbevalling hoeven. … Daar kijk ik echt tegenop. Thuis totaal niet.

Verder is de bloedgroep hetzelfde als bij mij een mijn man… dus geen injecties.

Hoeveel zijn jullie al aangekomen? Ik op vrijdag 29*0 week 9.6 kg vanaf de dag van conceptie. Is dit erg veel? Kind weegt nu ook al bij de meting 1561 gram….

Sinterklaas hebben wij nog niet hoeven vieren. Dus gewone dag van gemaakt. Ideaal. Hoe is dat bij jullie gegaan?

Groetjes en liefs,

#4505683 Quote

Hoi,

Hier gaat het redelijk! Ik heb ruim 6 weken geleden een auto ongeluk gehad. Iemand reed achterop mijn auto, waardoor ik nu last van nek en rug heb. Ik heb whiplash klachten 🙁

Omdat ik door de klachten zo slecht slaap heb ik gisteravond slaapmedicatie gekregen, helaas werd ik wakker van harde buiken die 2 uur hebben aangehouden en daarna kwam ik niet meer in slaap.

Fijn dat je geen injecties hoeft. En je baby loopt dan idd iets voor, maar goed dat ze het zo goed in de gaten houden. Aantal kilo’s is supernetjes! Ik zit op bijna 10 kilo en denk dat er nog wel wat kilo’s bijkomen.

Wij hebben Sint wel gevierd, kids waren helemaal enthousiast! Nu krijgen we snel de kerst! Op school gaan ze woensdag al kerststukjes knutselen ben dus al weer op zoek geweest naar groen en versieringen 🙂

Dora-84
    Lid
    #4505722 Quote

Ja heerlijk sinterklaas, kan niet gek genoeg! Geweldig hoe elk jaar die reactie van die kleintjes weer is. De eerste 2 jaar snappen ze er niet veel van maar dat mag bij ons de pret niet drukken. Dit jaar maakte onze dochter het echt al wel bewust mee. Dan geniet je er zelf nog meer van.

Met mij gaat het eigenlijk niet zo best maar ik ben te koppig om het aan te geven geloof ik.
    Moe, bekken klachten die erger worden, weer heel licht bloedverlies en in strijd met mezelf.
    Vorige week vrijdag na een drukke werkweek zouden we met vriendinnen gezellig wat drinken. Helaas voor mij, na 5 min droop ik af, ik dacht serieus dat mijn bevalling ging beginnen die nacht. Heel de avond en nacht harde buiken gehad, dat was de eerste keer dat ik me zorgen maakte tijdens de zwangerschap. Echt een wake up call, waar ben ik meebezig??
    Maar goed we zijn een week verder en ben nog steeds druk in de weer. Ik kan gewoon niet stoppen.

De kilo’s zijn er al wel aangekomen hoor, 9,5 in 30.4 weken. Maar goed alles verdwijnt dan ook in die mond!!

Groeiecho krijg ik volgens mij niet, van de week weer naar de vk.

Wat erg baby09 van het ongeluk, hoop dat het snel beter gaat.

cu2heleen1
    Bijdrager
    #4505730 Quote

@Baby09,
    Wat erg van het ongeluk. Vervelend dat je nog steeds klachten hebt. Hoop voor je dat je je snel beter voelt.
    Wel fijn dat er met de kleine in je buik niets aan de hand is.

@Dora-84,
    wat fijn zeg dat jullie een goede sinterklaas hebben gehad. 🙂

Haha, dat gevoel ken ik. Vooral in wat ik doe om dan aan te geven dat het eigenlijk niet meer mag. Want ik heb verder gewoon echt geen klachten.

Maar echt waar, geef maar toe. Dan kun je het loslaten en gaan vaak klachten over. (in mijn geval ‘gezeur aan mijn hoofd’ stopt dan)
    Als je het rustiger aan doet, zul je je waarschijnlijk wel beter voelen.

Gewicht:
    Netjes hoor Dora-84.
    Als ik mij ook op die grens van 30 weken houd zit ik er netjes bij. (ondanks dat ik dat nog niet ben maar de kleine wel natuurlijk)
    @Baby09, hoeveel weken ben jij?
    Ik maak mij best wel zorgen om mijn gewicht. Is het echt niet te veel? Ik drink namelijk 2,5-3 liter per dag. Dat is dan thee met 1 schepje suiker, melk, sap (minimaal) en limonadesiroop. Op zicht dus best veel suikers.

Groei-echo’s kreeg ik officieel gezien ook niet. MAar bij 2 controles leek het groter dan gemiddeld en toen zijn ze er vorige week mee gestart.
    Op zich best een negatief iets, want ik wil pertinent NIET in het ZH bevallen. Maar die kans is nu wel een stuk groter. Maar ben wel weer blij met alle echo’s. Zie ik die kleine wat vaker en vindt het wel een prettig gevoel dat het wordt bijgehouden. 🙂 Niet dat ze het aan het lot overlaten en dan bij de liggingsecho opeens zeggen dat het veel te groot is.

liefs,
    heleen

#4505742 Quote

@ Dora: als je iets niet vertrouwd moet je gewoon je verloskundige bellen hoor, daar zijn ze voor.

@cu2heleen: ik ben morgen 29 weken zwanger. Qua drinken doe je het supergoed! Ik betrap mezelf erop dat ik vergeet te drinken. En goed dat ze de groei van de kleine goed in de gaten houden. Waarom wil je niet in het Zkh bevallen? Ik heb al 4 kids en heb elke keer gekozen voor een poliklinische bevalling, dat wil ik dit keer weer. Omdat ik bij mijn jongste ingeleid moest worden is dat uiteindelijk een medische bevalling geworden maar ook toen ben ik dezelfde dag naar huis gegaan.

Gaat nu ineens wel snel he dames? Hebben jullie alle spullen al klaar staan? Hier zijn we nog aan het wachten op een stapelbed die een deze weken geleverd moet worden. En dan kunnen de meiden over naar hun nieuwe kamer. Dan kan ik de babykamer in orde maken.

Dora-84
    Lid
    #4505746 Quote

Netjes hoor 10 kilo, ik ben bij onze eerste 20 kilo aangekomen en het kan makkelijk dat je die laatste 10 weken nog 10 kilo aankomt.
    Als je maar gezonde voedingsstoffen binnen krijgt is het goed!
    Die kilo’s zijn er gewoon weer af gegaan.

Wij hebben ook bewust gekozen voor bevallen in net geboortehotel in net ziekehuis, en dat is maar goed ook want anders kon ik met loeiende sirenes opgehaald worden door een ambulance en dat is al helemaal niet wat je wil.
    Nu moet ik medisch bevallen maar wel de vk mag het doen. Ik zie er dan ook helemaal niet tegenop.
    Al hoop ik wel dat ik deze keer wel gelijk naar huis mag, maar goed dat is op de zaken vooruit lopen.
    Eerst maar eens hopen dat ik de laatste weken goed doorsta gezien het bloedverlies nog niet is opgehouden. Al is het nog steeds zeer weinig.
    Morgen naar de vk. En straks eerst mijn urine maar is controleren. Een blaasontsteking kan namelijk ook veel klachten veroorzaken.

#4505760 Quote

Wij hebben vandaag een groeiecho gehad. De kleine ligt met alles op de gemiddeldes dus dat is prima. Ook bloeddruk en gewicht zijn goed. zit nu op 9 kilo.
    Zelf helaas wel veel lichamelijke klachten, waardoor ik nu ook aangepast werk heb. Ik moet nog 6 dagen werken, waaronder 4 ochtenden en 1 kerstdiner dus dat is goed te doen. Blijk bekkeninstabiliteit te hebben en moet meer rust nemen. En dat is dus iets dat ik niet kan maar wel moet gaan proberen om mezelf niet tegen te komen. Tegen de rugklachten moet ik ’s avonds paracetamol innemen zodat ik kan slapen, later kan ik dan slaapmedicatie krijgen om niet uitgeput te beginnen aan de bevalling.
    Mijn bloedwaardes zijn nu zo dat een ruggenprik nog wel zou mogen maar vacuum, knip of tang niet. Hier geen keus, het moet een ziekenhuisbevalling worden want kinderartsen moeten standby staan.

Baby09: hoop dat je klachten snel minder worden. Gelukkig doet de baby het verder goed.

Dora84: ben benieuwd of het blaasontsteking is, had bij de 1e ook dat ik aan de ctg lag vanwege harde buiken en dacht dat het begonnen was bleek het blaasontsteking. Wat zegt de vk over het bloedverlies?? Bij twijfel bellen hoor!

Dora-84
    Lid
    #4505822 Quote

Hoi dames,

Vandaag standaard co gehad bij vk, geen bijzonderheden.
    Bloedverlies, ja dat hoort bij jou was het antwoord.

Urine had ik dinsdag nog even gestickt maar die was niet afwijkend. En ik weet er alles van bij onze dochter had ik dus wel een blaasontsteking die net tegen nierbekkenonsteking aanzat zonder dat ik het wist. Maar waardoor ik wel voorweeen had.
    Nu dus standaar cranberry tabletten en stick ik mijn urine regelmatig.
    Liever geen ab kuur namelijk.

En ja infusen etc heleen, ik heb er zelf geen angst van, zo ook vreemd zijn als je ze zelf zet he.
    Maar soms is het wel nodig, en je krijgt echt niet standaard meer een infuus in het zh, alleen als het nodig is.
    Ik krijg nu wel gelijk een infuus puur omdat infuus prikken erg moeilijk is als je een fluxus hebt, je teveel bloed verliest. En dan kan het van levensbelang zijn.
    Dus al moet ik 10 infusen, alles beter dan 4 weken blauwe armen omdat het bij onze dochter niet lukte om te prikken.
    Tijdens een bevalling ben je zo in jezelf en wil je gewoon dat je kind zo snel mogelijk ter wereld komt dus kan je alle toeters en bellen er omheen goed handelen.
    Hoop voor jullie dat het lekker in je vertrouwde omgeving kan.

Ik heb aangegeven dat het mij niet uit maakt dat er leerlingen etc mijn bevalling doen of thuis komen kramen. Het is belangrijk dat ze de kans krijgen om het te leren.
    Maar gelukkig mag je dat bij je vk en kraamzorg aangeven zoals jij erover denkt.

Nog 5 weken werken en dan verlof, hoezee!! Ik kijk ernaar uit. En dan een dag later een baby 😉

cu2heleen1
    Bijdrager
    #4505786 Quote

@Dora,
    al gecontroleerd of het een blaasontsteking is?
    Is het bloedverlies al minder geworden/gestopt? Gewoon bellen hoor naar de VK.

@Baby09,
    Gisteravond gewoon hoofdpijn omdat ik net aan de 1,5 liter zat die dag. Toch maar een paracetamol genomen, anders had ik de hele nacht naar het toilet kunnen lopen. 🙁 VAndaag een lange dienst. Dus dan slaap ik liever beter. Mijn man gaf mij ook het advies voor paracetamol, hoewel ik daar helemaal niet van ben. Gelukkig was het met 1 tablet te doen en heb ik heerlijk geslapen. 🙂

Lijkt mij ook lastig als je al meerdere kinderen hebt om dan genoeg te drinken. Maar probeer op die vaste momenten, ontbijt, koffie, lunch, thee, avondeten en koffie al drinkt. Dan hoef je er vrij weinig meer bij te drinken. Dat is namelijk gemiddeld al 1 tot 1,5 liter. (ligt aan de grote van je glazen)

Ik wil niet in het ZH bevallen ivm uit de vertrouwde omgeving gehaald worden. Beperkter zijn in de mogelijkheden. Meer mensen er omheen/binnenlopen. 2 van de 6 gyn vind ik niet zo prettig ivm hun houding t.o.v. situaties. (was toen follikelmetingen) Er lopen minimaal 2 eindejaars mee… je kan er niet voor kiezen dat die niet bij de bevalling zijn. (dat krijg je er gratis bij)

Ik ben panisch van alle injecties. Als ik dus in het ZH kom, dan krijg je automatisch een infuus. Ik heb dat al een keer eerder een hele dag ingehad. Voor het ZHopname, nergens last van, maar ik was heel de dag wit weggetrokken toen ik in in het ZH was. Zo wil ik geen bevalling in gaan.

Spullen heb ik nog niet klaar staan. Kijk daar rond de kerstdagen nog wel naar… dan ben ik er 5 achter elkaar vrij. 🙂 Kan ik ook naar de winkel gaan mocht ik nog wat missen.

@Maris85,
    Fijn dat het met de kleine goed gaat. 🙂
    Jammer dat je zelf moet minderen. Wel fijn dat je nog maar een paar diensten hoeft te werken. Ik moet er nog flink meer, maar kan het gelukkig dan ook nog aan. 🙂
    Waarom mag een vacuum, knip of tang niet meer? Wat heeft dat met de bloedwaardes te maken?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct