Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoi dames hoe gaat het?

• Auteur
  • cu2heleen1
    Bijdrager
    #4506189 Quote

@maris
    Fijn dat de waardes goed waren. Jammer van het ijzer. Maar kan nog bij trekken.
    Blauwe plek op het hoofd maakt toch niet uit? Die trekt wel weer weg. 😉

Dora-84
    Lid
    #4506193 Quote

Gelukkig waren de waardes goed Maris!!
    Wat een goed hb hebben jullie zeg, mijn vk zei dat mijn hb goed was bij 6. Tijdens de zwangerschap mag hij lager zijn. Normaal is hij 8 bij mij.

En heleen fijn dat je man meegaat, en hopelijk en waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar daar gaat het niet om. Fijn als je met z’n 2e kan gaan.
    Ben benieuwd en we hopen het allerbeste.

Nog 1 dagje werken en dan kerst!! Pff ik ga lekker heel de kerst slapen denk ik. 🙁

cu2heleen1
    Bijdrager
    #4506239 Quote

Hoi Maris,
    DAnk voor je uitleg. :$ Sorry, ik heb daar niet zo veel verstand van.

@Dora, rust lekker uit.

@update van mijzelf:
    Gisteren bij de gyn geweest.
    Bloeddruk van 130-70. Verder gewogen, maar zit op 10 kilo. Was keurig volgens gyn bij 31+4.
    ECho gehad. Vruchtwater zat binnen de lijnen. (verschilt per dag) Maar als het buiten de lijnen valt willen de VK’s gewoon een check.
    Volgens beleid van het ZH hoort er nu weer een suikertest gedaan te worden. Dus a.s. vrijdag gaan we maar weer….. drankje is lekker maar bloedprikken is niet mijn ding.
    Dan volgende week 2 jan in de ochtend check bij VK.
    2 jan wordt ik ’s middags gebeld door de gynb tussen 16.30-17.00 uur met de uitslag van de suikertest. Mocht deze positief zijn, dan wordt ik uiteraard al eerder door een andere gyn gebeld. Ivm dan direct behandeling opstarten.
    De gyn verwacht dat het goed is… en heeft puur volgens beleid gewerkt. Want zij zei ook dat de bloeddruk en gewicht keurig was. Dus dat er zo’n klein risico is…. en die laatste 7 weken op je suiker letten is sowieso een aantader. AAngezien de kleine nu heel erg veel groeit en je nu sowieso dan ‘eetbuien’ krijgt. DAn kun je beter een gezonde snack nemen. (zit automatisch dan al minder suiker in of de goede fruitsuikers)

Ben dus zeker wel gerustgesteld.

Maar dan bel je de schoonmoeder op. DAt ik eigenlijk 2de kerstdag tegen 18 uur weg wil ivm eten/drinken. Vorige keer had ik namelijk om 21.45 uur nog 1 liter gedronken en toetjes genomen., Want dan heb ik voldoende vocht binnen voor die kleine. Maar nu zei schoonmoeder dat zij niet om 16 uur al wil eten… omdat ik zo nodig op tijd weg wil. (is 2,5 uur rijden)
    Dus hget eten begint pas om 18.15-18.30 uur. Wat gewoon in haar planning staat. Dan moet ik maar wat meenemen of daar tot 22 uur blijven en dan de gehele terugreis niets eten/drinken. Maar ik weet hoe dat gaat. Automatisch in de auto (zeker voor zo’n lange tijd) pak je om de 30 min even een slokje drinken. Dat wordt zo lastig om dat niet te doen… Maar gelukkig is mijn man dan in de buurt.

fijne dagen!
    liefs, heleen

#4506219 Quote

Heleen, een blauwe plek is niet erg maar kan ook risico’s met zich meebrengen als de waardes heel laag zijn en dat meten ze pas na de bevalling (prikken bloed uit de navelstreng) dus er mag geen risico genomen worden.
    Er wordt bij mij nu een ruggenprik afgeraden omdat die vlak bij zenuwen geplaatst wordt. Als de waardes laag zijn krijg je snel een blauwe plek en dan komen de zenuwen in de verdrukking waardoor je verlamd kan raken. Wat een blauwe plek wel niet kan doen!

@Dora: nu kerst, slaap lekker. Moet je na de kerst nog werken?

De anderen al verlof? Ik heb nu 2 weken kerstvakantie en moest eigenlijk nog 1 dag werken na de vakantie maar dat heb ik voor de vakantie ingehaald dus ik ben vrij tot ergens in mei.

#4506250 Quote

@ Maris: fijn dat ze je zo goed in de gaten houden en dan is een ruggenprik idd niet aan te raden. Mag je wel andere pijnstilling tijdens de bevalling als dat nodig is?

@ cu2 Heleen: fijn dat je vruchtwatermeting goed was. Jammer dat je weer je suiker moet laten testen, maar fijn dat voor de rest alles goed is. Balen dat je schoonmoeder er geen rekening mee wil houden, maar misschien valt de rit terug mee.

Ik ben sinds vorige week gestopt met werken ivm met mijn nek en rugklachten nav ongeluk. Baal er enorm van.

Dora-84
    Lid
    #4506266 Quote

Fijn dat jullie de kerstdagen overleefd hebben. Ik ook op een paar paracetamolletjes.
    Het is nog steeds niet over maar het gaat wel elke dag een heel klein beetje beter.

Ik werk nog 3 weken en ik hoop dat ik dan nog voldoende tijd heb om alles in orde te maken en uit te rusten.

Maar een baby komt vaak pas als je er klaar voor bent

cu2heleen1
    Bijdrager
    #4506278 Quote

Hoihoi,

Tsja, uiteindelijk waren we om 23 uur thuis. Mijn man heeft in de auto ook netjes zich ‘nuchter gehouden’ vanaf 22 uur. 🙂

@Maris, wat vervelend zeg! Dat zij er ook geen rekening mee houden. Als je dan thuis bent, kun je dan niet even op bed liggen? Ik doe dat thuis wel, echt even mijn rust pakken. (of mijn ouders of schoonouders er nu zijn of niet)

@Dora, niet echt hele leuke kerstdagen als je je nog niet fit voelt.
    Succes nog die laatste 3 weken. Anders gewoon alsnog eerder stoppen.

@Baby, snap heel goed dat je het vervelend vind, maar het is niet anders. Doe het maar voor je baby.

@update:
    Gisteren heel erg veel last van dikke benen en handen. Doe mijn trouwring ook maar niet meer om 🙁 Maar goed, dat is voor het goede doel.
    Gisteren heel veel gezeten. Dus tsja, dan is dat nu eenmaal zo. MAar had er om 23 uur echt last van.
    VAndaag zo goedals geen last van.

Om 7 uur ging de wekker, zodat ik om 7.20 uur weg kon rijden naar het ZH.
    Daar geprikt en drankje en heerlijk achter de laptop gewerkt. Kon ik mooi wat mailtjes vast klaar zetten in Word, die ik maandag op mijn werk zo kan versturen. 😉

Verder daarna heerlijk nog even bij de BabyPark en Prenatal wat aanbiedingen gehaald. En hele leuke cadeautjes voor mijn man. (maart jarig) Maar uiteraard allemaal voor die kleine. Dus duidelijk nuttige cadeaus. Dat wilde hij ook.
    VAnmiddag weer veel gedaan in huis. En dat voelt zo goed. Kamers opgeruimd. Babyspul gestreken. (dinsdag maar in de kast leggen op de goede plekken)

Belde vanmiddag opeens de gyn… Ik schrok mij rot. Want er was gezegd dat als er eerder werd gebeld het dan foute boel zou zijn. Belde zij mij dat ik gerust appelbeignets kon eten, want de test was goed. Ik kan volgende week weer gewoon bij de VK langs en daar blijven. Zij had de VK ook al gesproken. Daarmee dus verdere ‘lijnen’ afgesproken. Bovengrens voor gemiddeld NL zou 24 zijn, maar hebben zij nu naar 29 gebracht. Zo’n voorbeeld gaf zij. Want om nu elke keer een test te doen. Dus ik ben weer helemaal opgelucht en blij. 🙂

Morgen onze nieuwe auto ophalen. 🙂 Iets groter dan nu, dus iets meer gezinsauto. 🙂 Voelt best wel gek hoor. Dan zondag samen nog vrij. Maandag dan weer werken, allebei en beiden op hetzelfde tijdstip. Dus optimaal van elkaar genieten.

Dinsdag komen mijn schoonouders weer. Ik heb overdag voor mijzelf. (veel voor kinderkamer doen) en dan ’s avonds ook nog uurtje voor mijzelf. (wil naar de kerk)

Dus tsja, nu besef ik ook wel waarom ik nu al 32 weken ben. De eerste echte klachten komen… en de gedachte eraan dat ik nog maar 6 diensten hoef te werken is best gek.

Fijn weekend!

Dora-84
    Lid
    #4506289 Quote

Fijn dat alles goed is heleen!! Vast een opluchting.

Ja heerlijk die spulletjes kopen, dat was bij ons deze zwangerschap een stuk minder gezien ons 2e meisje in aantocht is. Maar dat heeft zeker een financieel voordeel!!

@baby voor je het weet is je baby er en je verlof weer voorbij dus relax. Pijn vrij is nu het belangrijkste om je bevalling goed in te gaan. Rust!!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct