Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Stilte voor de februari storm :-)

• Auteur
  • cu2heleen1
    Bijdrager
    #4506987 Quote

Vrijdag dus gebleven…
    Zaterdag urine sparen… zondagochtend CTG. In 24 uur is er 4 x bloeddruk gemeten en elke keer 125/70 of 75. Dus keurig!
    Bloeduitslagen waren goed dus tot op heden geen HELLP te vinden.
    Maar… urine was wel verslechterd. van 300 ug op vrijdag naar 340 ug op zondag. Maar… ik mocht toch naar huis op zondag tegen 12.30 uur. 🙂

Vanaf vanmorgen weer thuis urine sparen + vocht bij houden.
    Dinsdagochtend inleveren + weer bloedonderzoek.
    Dinsdagmiddag om 15 uur CTG + bloeddruk.

Voor een ‘echte’ pre-eclampsie heb je te hoge bloeddruk en urine-eiwitten boven de 300ug. Ik heb dus eigenlijk maar een halve… 🙂
    Klachten van hoofdpijn, sterretjes zien e.d. heb ik niet.
    De kleine doet het goed.

Moet dus echt vandaag thuis flink opletten dat ik echt niet te veel ga doen. En tsja, morgen tegen 16 uur hebben ze alle uitslagen weer.
    Ik kan dan weer opgenomen worden… ter observatie of misschien ook wel ter inleiding.
    Ik kan ook weer naar huis gestuurd worden en dan do/vr weer urine opvangen bijv.

Wel blij om in elk geval weer even thuis te zijn! 🙂 Die lamp in de kinderkamer ophangen… dat komt wel. Nog 1 stopcontact plaatsen ook. Ben nu echt nog 1 babywasje aan het doen… (had te weinig washandjes en hoeslakentjes, deze heeft mijn man vrijdag bij de HEMA opgehaald) Dus nu even met neutral wassen… en dan kan ik dat morgen nog net in de kasten leggen.

VAnmiddag komen mijn ouders nog op visite. Naja, die gaan werken en ik zit op de bank/stoel om aanwijzigingen te geven… Dus ja…
    Maar gezien hoe actief ik altijd ben, vindt ik dit veel moeilijker dan in het ZH te liggen. Ik moet mijzelf nu écht afremmen.

Hoe gaat het met jullie???

Voor degene die de zwangerschap wel hebben gehad… hoe houden jullie je nu positief? succes ermee! 🙂

#4506975 Quote

@ cu2heleen: is er inmiddels al meer bekend??

#4506973 Quote

Echt spannend cu2heleen. Succes!

#4507011 Quote

@ cu2heleen: succes vanmiddag in het Zkh, fijn dat je moeder met je meegaat. Laat je even weten hoe het is gegaan?

Ik heb vanmorgen mijn echo gehad, kleine is iets kleiner dan het gemiddelde maar wel gewoon op groei. Voor de rest zag alles er goed uit.

#4507012 Quote

Gisteravond toch maar even het ziekenhuis gebeld. Ik had de kleine zo slecht gevoeld die dag dus even al mn bezwaren opzij en gebeld. Moest langs komen voor CTG. Daarna bij de gyn nog een echo. Het zag er allemaal goed uit. Op de echo was duidelijk te zien dat de kleine druk aan het bewegen was maar meer dan een kriebel voelde ik niet. Dus ook gezegd. Nu blijkt dus dat de kleine zich heeft omgedraaid. Hij ligt nog wel met zn hoofd goed alleen zn benen zijn naar de andere kant verhuisd. En daar zit dus de placenta, waardoor ik het niet voel. Morgen nog een keer aan het CTG en dan naar de gyn, maar dat is standaard en ze verwachten daar weinig bijzonderheden.

Heleen: hopen dat de kleine vandaag dan nog even blijft zitten. En moeders die zenuwachtig zijn, ik heb een schoonmoeder die het allemaal heel spannend vindt. Maar liever zo meelevend dan ongeïnteresseerd

@baby09: Hoe was je groeiecho?

#4507014 Quote

@Maris: goed dat je toch gegaan bent. Fijn dat de echo goed was.
    Mijn echo was ook goed, de baby is iets kleiner als het gemiddelde maar we zijn er ook nog niet 🙂
    Alles zag er voor de rest goed uit.

#4507034 Quote

Hier ook erg onrustig in de buik. Ben nu 36+2. Afgelopen weekend met vals alarm naar het ziekenhuis geweest. CTG gehad en deze was normaal. Blijken het voorweeen te zijn, wat ik met mijn oudste nooit gehad heb. Dus weer een verrassing erbij. IOok had de vk effe gekeken of ik ontsluiting had, niet dus. Maar de kleine blijkt al wel ingedaald te zijn, dus dat is weer een voordeel. Ik ben er nu wel klaar mee, het mag van mij nu wel gebeuren. Liever gisteren als vandaag. Lopen wordt steeds minder en veel druk op de onderkant. Mijn schoonmoeder denkt dat het dit weekend gaat gebeuren. Zal goed uitkomen, want onze zoon gaat zaterdag op zondag logeren bij opa en oma. Hihi! Scheelt bellen!
    Morgen heb ik de liggingsecho. Ben benieuwd! Hopelijk ligt hij helemaal goed en krijg ik ook te horen hoe groot hij is.
    Iedereen nog effe succes!

cu2heleen1
    Bijdrager
    #4507036 Quote

@baby,
    fijn dat je dat weet qua groei.
    Fijn ook dat je een gemiddeld kindje (iets kleiner dan gemiddeld) krijgt. Heb je toch iets waar je je op voor kunt bereiden. 😉

@maris,
    fijn dat je bent gegaan.
    Hopelijk is het nu voor je zelf ook weer wat rustiger.

Ik kreeg vanmorgen van de laborante te horen dat ik voor 35+4 een beschaafd buikje heb. Ik zei nog: ‘het loopt nog flink voor/te groot voor zijn leeftijd…’

Beste allemaal,

Toen ik vanmiddag kwam op de afdeling, kon ik aan de CTG. Er was een bevalling gaande… dus later zou de bloeddruk nog worden gemeten.
    Uiteindelijk heb ik 1 uur en 14 min aan de CTG gelegen. En… ik mocht een stukje CTG-papier meekrijgen. Per ongeluk was dat meegelopen.

CTG was goed. (enkele harde buiken, maar ik voel dan ook de baby bewegen… )
    Bloeddruk 138/82
    Bloedonderzoek was goed
    Urine was 0,26 (grens is 0,30, dus het zit er keurig onder)

Conclusie van verloskundige na overleg met de gynaecoloog.
    – Naar huis
    – Vrijdagochtend om 9.15 uur weer op de afdeling melden om bloeddruk te meten (ik vermoed ook weer voor een CTG…)
    Vrijdag wordt er dan verder plan gemaakt hoe dan de 4/6 weken daarna de controles worden gedaan. Onder verloskundige, zo ja, die vanuit het ZH of gewoon weer waar we zijn begonnen… of onder controle van de gynaecoloog verder.

Er zijn geen strikte voorwaarden meer… maar ik zal wel proberen zo rustig aan mogelijk te doen thuis. Want om weer in het ZH te komen liggen is niet de bedoeling.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct