Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Vanalles: kindje, carriere, ovulatietesten, kriebels enz

• Auteur
  • MamaAs
    Bijdrager

Hoihoi allemaal
    Eerst even voorstellen: ik ben Astrid,24 jaar en heb eindelijk de keuze durven maken… We gaan voor ons eerste kindje. Met nadruk op durven want met een net afgeronde opleiding liggen de kansen gevoelsmatig alleen op de loer als je hard beunt. Maar ja dan zijn daar de vlinders…. Heb een duidelijke keuze gemaakt en dat is huisje, boompje, beestje ;-)…. Maar toch ben ik benieuwd naar jullie verhalen. Ondanks de enorme kriebels hoor en lees ik vaak dat zwanger worden echt niet vanzelfsprekend is… Hoe zijn jullie direct na de keuze omgegaan met bijvoorbeeld carriere en opleidingskansen, zijn jullie al gauw over gegaan op ovulatietesten of eerst vertrouwd op de natuur…. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Bosbesje
    Bijdrager
    #4508880 Quote

Heey,

welkom hier! Spannende tijd dus… gaaf hoor!
    wij waren zelf 1 jaar samen, woonde ook iets minder dan een jaar samen toen we besloten om voor een kindje te gaan. Maar wij hadden allebei al wel een vaste baan. Wij wisten vanaf het begin al dat het moeilijker zou gaan en we dus via de natuurlijke weg niet zwanger zouden worden.

heel veek succes en veel plezier de komende tijd 🙂

Xx

MamaAs
    Bijdrager
    #4508883 Quote

Dankjewel Bosbesje 🙂 …. Nooit verwacht dat ik na de “keuze” al zo vol vragen zou zitten maar er gaat echt een nieuwe wereld open. Ik heb geen idee hoe mijn lijf anticipeert op deze keuze… Ik ben hoopvol…

Liefs

annemarie35
    Bijdrager
    #4508904 Quote

Hallo en welkom 🙂

Ik was 20 toen ik voor het eerst zwanger probeerde te raken dus ik herken je vragen maar al te goed!
    Helaas voor mij was paste ik in het ‘het gaat niet vanzelfsprekend plaatje’ en heb ik toen 5 jaar gedaan over het zwanger worden van mijn dochtertje Jill.
    Ik heb toen nooit ovulatietesten gebruikt overigens, ik ben na een jaar in het ziekenhuis toen beland en ik bleek PCOS te hebben, ik werd naar huis gestuurd met ga maar afvallen en daar kon ik het mee doen..
    Uiteindelijk ben ik spontaan zwanger geraakt en Jill is nu 7 jaar oud 🙂
    De vader van Jill en ik zijn niet meer samen en ik ben getrouwd in de tussentijd met iemand anders en met mijn huidige man probeer ik alweer 4,5 jaar zwanger te raken…
    Nu gebruik ik wel ovulatietesten , maar ik vind die dingen erg stress gevend, dat is natuurlijk ieder voor zich!
    Ik hoop dat je je eigen weg vind in dit wonderlijke verhaal en dat jou een spoedige zwangerschap gegund is zonder al te veel ellende van het ziekenhuis 🙂
    Succes!
    Liefs
    Annemarie

MamaAs
    Bijdrager
    #4508946 Quote

Hoi Annemarie,
    Bedankt voor je reactie! Hoe hou je je hoofd cool in “als een zwangerschap lang op zich laat wachten”? Lijkt me lastig om niet elke maand vanalles te voelen in de hoop dat het dan toch echt raak is…. Ik hoop dat het voor jullie snel raak is! Deze verhalen zijn eerlijk gezegd mijn grootste zorg… Merk aan mezelf dat als je de beslissing hbt gemaakt daar toch de keuzes op de langer termijn op gemaakt worden bijvoorbeeld langere opleiding… Tja is dat wijs of dom…. Who knows?? 😉 hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Of was er enkel een kinderwens?

Liefs

#4508954 Quote

Hoi hoi dames… ik ben shirley 26 jaar en zijn al sinds september 2013 bezig om een wonder te verrichten hihi… mijn laatste regels had ik op 13 april moeten krijgen maar kwam op 12 april… volgens onze berekeningen zou ik dan rond 28 april en 30 april me ei hebben gehad en hebben ook voor en erna flink geklust om de dag op 10 mei zou ik me volgende regels
    moeten krijgen… dit is niet het geval zit nu op een cycles van 35 dagen (normaal 28) dus vandaag 6 dagen te laat…heb een test gedaan toen ik 2 dagen te laat was deze was nega… heb last van me buik alsof het onweert in me buik hihi… heb lichte vlagen van misselijkheid….

nou ik hoop voldoende verteld te hebben

mvg shirley

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

RJAMM
    Bijdrager
    #4509018 Quote

Hoi shirley,

Hoe is het nu met je? Hopelijk heb je meer zekerheid en minder last van je buik.
    Ben benieuwd hoe het met je gaat?

annemarie35
    Bijdrager
    #4509059 Quote

Hoi assiejj,

Bedankt voor je reactie terug 🙂
    Op dit moment is het voor mij weer spannend… Over 2 dagen mag ik een Zwangerschapstest doen, eerlijk ik denk niet dat deze positief is hoor!
    Omdat ik aan allerlei hormonen zit geeft dat een zwaar vertekend beeld bij al die ‘zwangerschap gevoelens’
    Daar leer je vanzelf me omgaan… Ik sta best sterk in mijn schoenen wat dat betreft…
    En idd er is zo’n sterke kinderwens dat ik in mijn geval er alles voor over heb als het maar binnen de normale proporties blijft 😉

Ik hoop dat ik snel mag vertellen dat het gelukt is en natuurlijk hoop ik dat van jou ook te horen!

Groetjes

Annemarie

MamaAs
    Bijdrager
    #4509065 Quote

Hoihoi Annemarie,

Spannend zeg en wat een toeval! Morgen is mijn NOD…. maar mag van mezelf zaterdag pas een test doen…. Dit is voor ons pas de tweede maand dat het misschien wel raak kan zijn. Uiteraard voel ik nu van alles waarvan ik hoop dat het “echt” is, maar zit nu vooral nog in de fase dat ik enorm enthousiast wordt van alles wat er maar te ontdekken valt (kheb geprobeerd het te negeren maar dat lukt me niet). Ben benieuwd of het ons geluk is dat het snel lukt en zo niet dan lees ik jouw bericht gewoon nog 6 keer ^^…. Ik hoop voor jullie dat ondanks je gevoel je lijf je voor de gek heeft gehouden en je nu dan toch echt een positieve test hebt 🙂

Liefs As

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct