Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Tweede kindje?

• Auteur
  • gebruiker533642
    Bijdrager

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag een dillema aan jullie voorleggen. Ik ben 36 jaar, heb een hele lieve dochter van 20 maanden en zou graag op nieuw zwanger willen worden van een tweede kindje. Mijn man ziet dit echter niet zitten. We hebben er vaak over gepraat, maar komen er niet uit. De kraamtijd van onze dochter vond hij erg pittig en ziet erg op tegen weer een periode van slapeloze nachten. Hij ziet alleen maar nadelen van een tweede kindje. Ik vind dit erg moeilijk. Ik zie dat hij erg gelukkig is nu en hij is een hele lieve vader voor mijn dochter en we zijn met zijn drieën erg gelukkig. De wens voor een tweede is voor mij echter net zo groot als bij mijn dochter en ik kan het maar moeilijk van mij af zetten. Ik zou best nog een tijdje willen wachten, maar mijn leeftijd speelt ook een rol. Ik ben bang dat als ik langer wacht, het steeds moeilijker zal worden om zwanger te raken. Zijn er moeders die dit ook hebben meegemaakt? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan?

wonderbaby2016
    Bijdrager
    #4513064 Quote

Hallo dames,

Ik had ook het gevoel heel graag een 2e kindje te willen, mijn man vond 1 prima.
    Ik ben de kostwinner omdat mijn man volledig thuis is, momenteel zit ik nog in de opleiding
    en hoop ik in juni mijn diploma te halen. (ik heb diploma’s en jaren gewerkt maar wou graag deze richting in) Wij hebben er uitgebreid over gepraat en mijn man heeft moeite met het overzien door zijn autisme. Wanneer mijn opleiding klaar is, is de kans er dat ik geen werk meer heb.. Door er samen veel over te praten hebben we besloten nu voor een tweede te gaan.. Nu hopen dat het ons gegund is en hopelijk geluk met werk (mocht ik mijn werk verliezen dan zal ik alles aanpakken om mijn gezin te kunnen bekostigen).

Gebruiker533642 ik kan me voorstellen dat dit heel dubbel is en dat je leeftijd hier ook een rol in speelt ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen

Veel liefs

gebruiker533642
    Bijdrager
    #4511776 Quote

Bedankt voor je reactie! Wat zorgde er voor dat jouw man uiteindelijk over stag gegaan is? Ik merk dat mijn man vooral twijfelt of hij wel genoeg tijd en energie kan steken in een tweede kindje net zoals bij onze dochter nu. Hij twijfelt of hij net als voor onze dochter zo’n goede vader kan zijn.

Ik heb zelf heel duidelijk gemaakt dat het voor mijn heel belangrijk is. Ik merk zelfs dat ik soms jaloerse gevoelens krijg bij vriendinnen of collega’s die van hun tweede kindje zwanger zijn of al een tweede kindje hebben. Het maakt het er allemaal niet makkelijker op, maar ik vind het wel heel belangrijk dat we er allebei 100% voor gaan. Een tweede moet natuurlijk net zo gewenst zijn door beide ouders als een eerste!

#4511361 Quote

Hai,

Ik heb zelf niet te maken met mijn leeftijd wat een zwangerschap eventueell zou bemoeilijken, maar wel met een discussie met mijn man over een tweede kind.
    Na de geboorte van mijn eerste zoon wist ik meteen dat ik nog een kind wilde. Mijn man niet, hij dacht dat hij nooit zoveel zou kunnen houden van een tweede.
    Ik heb hem duidelijk gemaakt dat dat wel een echt een serieus issue voor mij was. Later is hij over stag gegaan en hij is inmiddels overtuigd dat de liefde voor een tweede (en misschien derde -zijn idee-) kindje er makkelijk bij kan!

Zoals ik jouw verhaal lees is jouw man er vooral bang voor om veel energie kwijt te raken door de nachten en de afhankelijkheid van een baby. Zie het als een voordeel dat jullie dochter nu nog zo jong is. Moet je later opnieuw deze fase in, dan is het ook moeilijk, zo niet moeilijker. Een tweede kindje lift makkelijker mee met de eerste en jijzelf dus ook! Het leven verandert niet zo ingrijpend als bij de komst van jullie eerste.

Succes! Ik hoop dat het je lukt om hem te overtuigen. Twee is zó erg genieten als ze samen spelen en spelletjes bedenken.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct