@lot1986 Hey Lot, Ik heb 2 mk’s gehad in week 6. En ben nu 18 weken zwanger. Nog steeds ga ik soms naar het toilet en ben ik bang weer ongesteld te zijn geworden. Niet altijd, maar met vlagen. Ik vrees dat het toch wel een beetje gaat blijven. Je weet hoe het voelt om het te verliezen en dat het gewoon zomaar kan. Die ervaring gaat niet meer weg denk ik.
Ik probeer er gewoon mee om te gaan. Dus ik heb de volgende tips voor je. Kijk maar of je er wat mee kunt:
1. De tijd tussen de echo’s kan ook wat lang voelen, en ik merk zelf dat ik tussendoor behoefte heb aan meer bevestiging dat het kindje leeft. Ik mag tussendoor naar mijn VK om even naar het hartje te luisteren Als ik merk dat de onzekerheid de overhand neemt, maak ik gewoon een afspraak. 2 minuten en ik ben weer gerustgesteld. Dan kan ik weer genieten.
2. In de babykamer komen twee sterretjes op de muur. Zo is mijn huidige baby los van de MK’s, maar zijn de MK’s wel wezenlijk onderdeel. Ze hebben allemaal hun plekje in ons (nieuwe) gezin.
3. Ik maak geen gebruik van een doppler. Ook al zou dat een optie kunnen zijn. Ik doe het niet omdat ik denk dat als ik het hartje niet hoor/kan vinden, ik misschien in de stress ga schieten. Dus liever een tochtje naar de VK zodat ik zeker weet dat ik het hartje hoor. Dit kun je het beste voor jezelf beslissen.
3. Ik verwacht dat zodra ik het kindje ga voelen, mijn onzekerheid weg gaat. Dan voel je het leven.
4. Wij gaan een feestje geven na de 20 weken echo d.m.v. een genderrevealparty. Nu zou is dat eigenlijk nooit per se willen doen, maar ik vind het belangrijk dat we het leven wel gaan vieren. En het onthullen van het geslacht is dan wel een leuke manier. Onze eerste weken van de zwangerschap stonden toch in het teken van onzekerheid. We willen ook genieten en onze zwangerschap echt vieren.
5. Let op andere signalen van je lichaam dat je kindje groeit. Zwangerschapskwalen heb ik als geruststellend beschouwd. Dan wist ik dat het groeide, en mijn lichaam het kindje koesterde.
6. Geniet. Het is er nu. Wat de toekomst brengt… dat is in de toekomst.
Hopelijk heb je er wat aan. Veel sterkte.