Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Je kind vernoemen

• Auteur

Hallo ik heb een vraag,

Ik ben in januari uitgerekend van ons tweede kind. Onze eerste zoon hebben we vernoemt naar zijn opa’s.

Nu willen we ons tweede kind ook vernoemen naar de oma’s. We weten niet wat het wordt qua geslacht. De vernoeming voor een meisje hebben we al maar voor een jongen is lastig. Ik zou het ook leuk vinden als de naam van mijn man er in wordt verwerkt. jullie misschien suggesties?
    De oma’s heten
    Annie en Mimi en mijn man Marcel.

Ik hoor graag jullie reacties.

Groeten Rienke

#4512989 Quote

Als ik de namen zie denk ik als eerste aan Annemarie. Ik weet niet of je 1 of meerdere namen zoekt. En of je alle letters wil gebruiken of het meer de gedachte is die telt.
    Wij hebben ook vernoemd.Van de namen Jacoba en Janny hebben we Joan gemaakt als 2e naam voor ons kindje

sollune
    Bijdrager
    #4513004 Quote

Marie en Marc? Weet niet war voor soort namen je wil anders idd Annemarie en dan Marcus?

annemarie35
    Bijdrager
    #4513079 Quote

Wel gezellig als je der Annemarie noemt hahaha

wonderbaby2016
    Bijdrager
    #4513192 Quote

Michael of maickel Mica

gebruiker877177
    Bijdrager
    #4514008 Quote

Ik en mijn man zitten al een enige tijd te stoeien met een aantal namen.

Voor een jongen waren wij er al helemaal uit namelijk Boan, maar helaas kunnen we deze niet gebruiken omdat het een meisje wordt (super blij mee).

We zoeken een aparte naam die niet veel voorkomt, het moet stoer zijn, bestaan uit 2 lettergrepen en niet te ingewikkeld met uitspreken (gewoon Nederlands). We hebben een paar namen maar twijfelen hierover, graag zou ik meningen willen horen van een buitenstaande, als je blieft help ons!

De namen zijn;

Toya

Deza

Dagna

sollune
    Bijdrager
    #4514044 Quote

Smaken verschillen dus het is denk ik heel lastig zodra je de mening van anderen vraagt..
    Maar aangezien je dit toch doet. De naam Boan voor een jongen, heel leuk.
    De 3 namen die je nu noemt, persoonlijk spreken ze me allemaal niet aan. Maar een ander kan ze goed weer heel leuk vinden! Volg je gevoel! Succes met kiezen 😉

#4514045 Quote

Wat het eerste namendilemma betreft ik kom op de meest rare namen maar geen leuke, sorry…

Wat het laatste betreft; Toya is wel een naam waar snel gepest mee word denk ik.
    Deza, klinkt op zich leuk.
    Dagna is een al bestaande Marokkaanse naam, ik heb in iedergeval 3 familieleden die zo heten in Marokko.

Al vind ik het alle 3 niet echt Nederlandse namen, ik zou voor deza gaan als het 1 van die 3 moet worden. 😉

Succes beide…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct