Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Dochter 1,5 wil s’avonds niet slapen

• Auteur

Ik heb een dochter van 1,5 en zij heeft vanaf dat ze geboren is al moeite met slapen. Met name de avonden zijn erg lang en moeizaam en de nachten zijn nog altijd gebroken. Ook word ze altijd hysterisch huilend wakker (zowel s’ochtends / s’middags / s’avonds en s’nachts) en dan is ze ontroostbaar. Ik heb onderstaande al geprobeerd, maar alles zonder effect.

– Laten huilen (zelfs 30 minuten, maar dat gaat van kwaad tot erger)
    – Nachtlampje
    – Muziekdoosje
    – Kamertje geverfd zodat de muurschilderingen weg zijn
    – Bij de KNO arts geweest (sinds 2,5 week heeft ze buisjes en is haar neusamandel verwijderd)
    – Nog maar 1 middagdutje per dag
    – Met witte salie het kamertje “gereinigd”
    – Bij de osteopaat geweest (niks gevonden)
    – Later naar bed brengen

Het avondritueel is elke dag hetzelfde.

Wat zie ik over het hoofd??? Alvast bedankt voor het meedenken en eventuele tips!

#4513817 Quote

Hoi,

Wat wij gedaan hebben toen een van onze kinderen snachts wakker werd is het volgende.

Eerst controleren of er echt niks aan de hand is geen dorst vieze luier, zo niet, niet uit bed halen en er rustig bij gaan zitten en niks zeggen maar over het gezicht strelen. Zodra rustig is geworden weg gaan. Begint ze weer met huilen max 10 min laten huilen er weer heen en gewoon rustig naast het bedje gaan zitten en niks zeggen. We hebben dit twee nachten gedaan en ze slaapt weer door. Ik heb ook ouders gehoord die dit een week hebben gedaan voordat hun kindje weer rustig door sliep.

#4513734 Quote

Je kunt ook een natuurgeneeskundige raadplegen. Registratie is hierbij belangrijk en wordt bij zorgverzekeraars vaak vergoed, afhankelijk van je verzekering natuurlijk

#4513729 Quote

Er zijn wel erg veel paragnosten in Amsterdam en omgeving :s Heb je toevallig een tip waar ik op moet / kan letten om een betrouwbare te vinden? Wederom alvast bedankt 🙂

Vissen..
    Bijdrager
    #4513696 Quote

Hallo,
    Wat vervelend dat de avonden en nachten zo verlopen.
    Als je al zoveel geprobeerd hebt, is het misschien het overwegen waard om naar een paragnost te gaan, die zien/voelen vaak wat meer als een gewone ostheopaat. Ik heb er zelf veel baat bij en met mn zoon ben ik er ook geweest. Hij was echt een huilbaby, ben 3x geweest met hem en ik had binnen een week een heel ander kind.
    Misschien nog een tip, regelmaat en duidelijkheid in de dag. Zodat je dochter weet wat er van haar verwacht word.
    Ik hoop voor je dat t snel beter gaat, succes!

#4513691 Quote

Ze heeft wel een bergkristal in haar kamertje staan, maar ik ga me zeker in de andere stenen verdiepen, bedankt voor de tip!

#4513667 Quote

Je zou ook gebruik kunnen maken van stenen. Dreamstone, seleniet etc kunnen helpen bij het slapen.

#4513647 Quote

Ik heb in het verleden wel met het bedje geschoven, maar ook zonder resultaat… Na het reinigen heb ik dat nog niet geprobeerd dus ik kan allicht nog een poging wagen 🙂 Ze heeft inderdaad geen reflux. Ze spuugde als baby wel veel, maar niet krachtig genoeg….
    Bedankt voor de tip!!

annemarie35
    Bijdrager
    #4513621 Quote

Klinkt heel gek…staat het bedje niet verkeerd? Dat heeft te maken met aardstralen schijnbaar kan dat effect hebben..
    Mijn dochter had dit ook maar er bleken idd entiteiten aanwezig te zijn dus met het reinigen was het probleem weg…

Verder zou ik het ook echt niet weten..ze heeft geen reflux neem k aan??

Succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct