Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1753352 Terug Kerende Vaginale Schimmel Infectie

• Auteur
  • gebruiker718673
    Bijdrager

terug kerende vaginale schimmel infectie

Wat kun je er aan doen dan behalve zo n kuur van de dokter? Om het te voorkomen.
    Hormonale schommelingen is ook wel zo maar het is echt vervelend ?
    Wie ervaart dit nog meer ?

supertje
    Bijdrager
    #4513608 Quote

Mijn lijstje met tips:

Wassen met alleen lauw water, geen vaginale douche gebruiken. Katoenen ondergoed. Maandverband van sanature gebruiken. Zonder slip slapen. Bij het eerste gevoel kun je 1 deel azijn verdunnen met 10 delen water. Met de oplossing kun je deppen, maar ook een tampon inbrengen gedrenkt met de oplossing. (Geen tampon als je zwanger bent) canesten kun je smeren en misschien is het raadzaam je partner ook een creme te laten gebruiken een tijdje. Mijn man en ik hebben dat ook gedaan op doktersadvies omdat we het anders constant op elkaar over zouden blijven dragen. Hij heeft er geen last van, maar jij wel. Daarnaast weinig suiker gebruiken.

gebruiker718673
    Bijdrager
    #4513611 Quote
    Hallo 
    Wat een flink lijstje 🙂 
    De meeste dingetjes klinken voor mij inderdaad wel logische .
    Maar weinig suiker ? Hoe bedoel je dat precies ?
    En die zalf heb ik even opgezocht dat kun je toch niet op je vagina smeren ? is meer voor op de huid. 

annemarie35
    Bijdrager
    #4513619 Quote

Schimmels leven op suiker daarom zo min mogelijk suiker kijk een op internet naar het candida dieet… mijn zusje heeft dat gedaan was meer voor een schimmel in haar darmen maar misschien kun je er wijs uit..

Succes!

supertje
    Bijdrager
    #4513638 Quote

Nooit aan het candidadieet beginnen. Ik was ermee begonnen en had de informatie bij de huisarts gebracht. Die belde mij op zaterdagmiddag op dat ik er accuut mee moest stoppen. (Zijn vrije zaterdag nog wel) Je lichaam heeft wel suiker nodig (koolhydraten) en dieet schrapt eigenlijk alles weg.
    Maar we gebruiken wel allemaal te veel suiker. En daar leeft de schimmel heerlijk van.

annemarie35
    Bijdrager
    #4513650 Quote

Ik zou het idd ook nooit doen haha
    Zij moest dat als laatste redmiddel.. daarna weer langzaam suikers toevoegen…
    Heeft wel geholpen bij haar alleen ging dat dus puur om darmklachten geen vaginale schimmel.

🙂

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?

gebruiker718673
    Bijdrager
    #4513745 Quote

Ja precies 

nou let wel op een aantal andere Dingetjes maar suiker laat ik toch echt niet staan hihi en zoveel eet en drink ik dat niet . Maar alle tips zijn natuurlijk goed bedoeld en altijd welkom 
    daarvoor is het forum ook bedoel 🙂 

supertje
    Bijdrager
    #4513748 Quote

De canesten mag je gewoon erop smeren hoor.

#4514241 Quote

Ik neem aan dat je zwanger bent, als je dit hier vraagt….
    Een tip: als je bevallen bent en je gaat borstvoeding geven het volgende: zodra het voeden bij jou pijn gaat doen, wordt dan extra allert op spruw! Kan door een schimmelinfectie tijdens de geboorte ontstaan. Spruw is makkelijk te verhelpen met medicatie en hoe eerder je er bij bent, hoe beter!
    Ook als je flesvoeding gaat geven en je kindje moeilijk drinkt kan het spruw betekenen, want dat geeft pijn in het mondje bij zuigen.
    Hoop dat je hier niet mee te maken krijgt, maar als je het van tevoren weet, kan je ook sneller handelen!
    Ben zelf ervaringsdeskundige 😉 Groetjes!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen