Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1753368 20 Wkn Zwanger Groeiachterstand Door Slechte Doorbloeding Navelstrengplacenta

• Auteur

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier en ik
    hoop dat er anderen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en hier hun
    ervaringen willen schrijven. We zitten namelijk in ontzettende
    onzekerheid 🙁

Op internet vind ik alleen
    soortgelijke verhalen en ervaringen bij dames die al rond 30 weken
    zwanger zijn en hun babietje al over 1kg weegt. Dat is niet te
    vergelijken met mijn situatie.

Sinds de 20
    weken echo zijn wij doorgestuurd naar het AMC, omdat de echoscopiste
    vond dat de baby wat te klein was. Voor de zekerheid even nameten. Wij
    dachten dat het niet iets ernstigs kon zijn, dus we gingen zonder zorgen
    naar het AMC. Nou helaas was dat helemaal niet zo en ze waren
    ontzettend bezorgd. Na een aantal tests weten we nu dat een chromosomale
    afwijking, hartafwijking en infecties zijn uitgesloten, blijft alleen
    de placenta over. Hij krijgt dus te weinig voedingstoffen binnen. Op dat
    moment was ik 21 weken en de baby woog slechts 240 gram. De gynaecoloog
    zei dat we nu niets anders konden doen dan afwachten tot ik 26 weken
    ben, hopen dat de baby het overleeft en genoeg is aangekomen om
    eventueel in te grijpen. Pffff, dit is natuurlijk afschuwelijk om te
    horen.

Ik hoef van de gynaecoloog niet eens
    extra rust te nemen, omdat mijn bloeddruk en doorbloeding verder in
    orde is. Ik kan er dus helemaal niets aan doen… Wie heeft dit ook
    meegemaakt en hoe is dit afgelopen? Ik hoop wat reacties te lezen,
    alvast bedankt.

MissM
    Bijdrager
    #4513777 Quote

He wat vervelend nieuws. Gelukkig geen ervaring mee. Sterkte de komende periode.

annemarie35
    Bijdrager
    #4513785 Quote

Jeetje wat een rotnieuws! Onwijs veel sterkte!
    Ik heb hier ook geen ervaring mee en ken ook niemand die dat heeft meegemaakt…

#4513800 Quote

Oke jammer, toch bedankt voor jullie steun!

supertje
    Bijdrager
    #4513804 Quote

Informeer eens bij het ziekenhuis in Gent. Kennis was zwanger van een drieling waarvan er 1 erg achterbleef en kreeg daar extra voeding. Uiteindelijk zijn ze alledrie met een goed gewicht geboren. Weet niet precies hoe dat gegaan is. Maar informeren kan nooit kwaad.

magriet1976
    Bijdrager
    #4514839 Quote

mijn vriendin heeft het meegemaakt, , extra controle gehad ook en haar kindje had een achterstand van 3-5 weken zwangerschap wat met de 20 weken echo naar voren kwam. kindje is met 42 weken geboren,met lichte gewicht heeft 10 weken in het zh gelegen daarna mocht het mee naar huis. het kindje had wel een symdrome afwijking, wat bleek dat beide ouders een drager van was, bij de andere 4 kinderen ervoor is er niks uitgekomen, die hebben helemaal niks. dit kindje zit nu aan de sondevoeding nachts om extra bij gevoed te worden. overdag speciale voeding, houd weinig binnen en is ook vaak grieperig. helaas is bij iede weer anders en hoe moeilijk het ook is om te hopen dat alles zo straks goed mag gaan . veel sterkte

read more image Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

gebruiker578753
    Bijdrager
    #5658274 Quote

@Supertje

weet jij misschien welk ziekenhuis dat was en heb je meer info voor mij? Ik zit nu precies in hetzelfde dilemma en zoek mij rot naar informatie. Niemand die mij kan helpen en deze onzekerheid is slopend 😞😞😞

supertje
    Bijdrager
    #5658276 Quote

Hoi gebruiker578753.

Welk ziekenhuis dat precies is weet ik niet. Maar volgens mij zitten er daar niet veel. Ze hebben als ik het goed heb (ze zijn inmiddels 10 jaar) via de navelstreng extra voedingsstoffen toegediend . Ze had volledige bedrust en heeft al die tijd daar gelegen. Ik heb haar al heel lang niet meer gesproken. Maar google even op ziekenhuis Gent. En ik zou daar gewoon naar toe bellen. Heel veel sterkte!

Alicia1984
    Bijdrager
    #5658406 Quote

Hey, wat is dat schrikken zeg.. 🙁

Ik vroeg me af, hebben ze ook gezegd of je kindje over het geheel genomen te klein is, of konden ze zien dat bijv. het hoofdje relatief minder te klein was dan het lichaampje?

Als je kindje met 26 weken nog steeds te klein is, maar wel in gelijkmatig tempo is doorgegroeid t.o.v. de vorige keer, dan is dat op zich een goed teken.. (dus bijv. nu weegt je kindje net zo veel als 19 weken, bij 26 weken zou het dan gegroeid zijn naar een gewicht van 24 weken), maar als de groei nog verder achter is gaan lopen, dan is het niet goed..

Heel veel sterkte in ieder geval.. hoop dat alles goed komt!!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen