Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1753500 Spugen

• Auteur

hallo, Ik heb een zoontje van 3 weken oud.

ik geef hem momenteel een fles van 100cc
    De eerste 70cc drinkt hij zonder problemen maar zodra hij boven de 70cc komt spuugt hij er alles met een flinke boog uit. Als hij op de helf van de fles is laat ik hem even boeren en pauzeren en geef dan de rest maar toch gooit hij het er dan als nog uit en best wel veel ook.
    Heb ook al geprobeert het maar bij 70cc te houden maar dan heeft hij nog honger. Als hij het eruit gegooit heeft kan die soms ook weer opnieuw drinken
    Weet iemand wat te doen of waar het aan kan liggen?
    #4515199 Quote

Doet hij dit echt elke voeding? En spuugt hij af vanaf het begin of echt iets van de laatste tijd?

Het kan echt van alles zijn. Bv koemelkallergie of spruw. Ik zou de huisarts of cb vragen om advies.

supertje
    Bijdrager
    #4515202 Quote

Kan ook reflux zijn. Of de hoeveelheid is nog te groot. Je zou ook eerst 70 cc kunnen geven en een half uurtje later de rest.

#4515203 Quote

Het is bij elke voeding waarbij hij meer drinkt dan 70cc,

Het is deze week begonnen, vooral de afgelopen 2 dagen

supertje
    Bijdrager
    #4515204 Quote

Ik was nog vergeten dat je de voeding kunt verdikken met johannesbroodpitmeel (nutriton). Hoeveel weegt je zoontje en hoeveel voedingen krijgt hij nu?

#4515207 Quote

hij weegt 4315 en zit nu op 7 flessen van 100cc per 24uur

supertje
    Bijdrager
    #4515210 Quote

Oke, dan hoeft hij de 700 cc zeker niet op te maken. Dat is aan de hoge kant. Ik zou 85 ml per keer geven. En dan over een paar dagen tot een week pas 90 ml gaan proberen. En ik zou er een schepje nutriton in doen.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen