Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1753507 Syndroom Van Asherman

• Auteur

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zou proberen om kort uit te leggen wat er is gebeurd.
    als eerst ben ik in okt 2012 bevallen van een mooie dochter. goed verlopen, snel zwanger. 
    In april 2014 gestopt met de pil, aug positieve test, Begin okt eerste miskraam, nadat ik symptomen bleef houden een echo laten maken, daarop was nog een vruchtje te zien,. 2 weken afgewacht maar niet gegroeid dus curretage.
    Na curretage al weer vlot zwanger geraakt, maar de testen werden als snel minder positief en uit eindelijk niet meer positief. Geen vruchtje verloren.
    Eind dec primulit gehad, maar ook geen resultaat.
    na ongeveer 3 weken wel een groot vruchtje verloren van 1.5 cm. volgens de gyn een afgietsel uit mn baarmoeder. Tevens was mijn baarmoederslijmvlies te dun
    , 3 weken aankijken en dan weer terug komen.
    Dinsdag geweest, wel eisprong gehad, haast geen baarmoederslijmvlies. 
    hoogst waarschijnlijk heb ik nu dus het syndroom van ashelman. Krijg nog wel 2 weken de tijd om ongesteld te worden.
    Maar ben hier zo van geschrokken, ben bang om nooit meer zwanger te kunnen worden, en hoe kan het dan dat ik zn vruchtje van 1.5 cm kan verliezen als ik verklevingen heb?>
    Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen. 
    #4515498 Quote

niemand?

#5660992 Quote

Hi,

Wat erg dat je weer een miskraam hebt gehad. ik kan je niet vertellen hoe het kan dat je met asherman toch zwanger bent geweest… Wel kan ik je vertellen dat als je deze diagnose hebt dat het een lange weg kan worden helaas..

helaas heb ik deze diagnose ook gehad. Na een moeilijke bevalling in oktober 2013 (ruim 4 uur persen, 2 spoedoperaties, 4,5 liter bloed verloren, bloedtransfusie en ic) bleef ik maar vloeien. In december een kijkoperatie gehad en helaas is deze mislukt. Ze hadden een gaatje in de baarmoederwand gemaakt, weer veel bloed verloren, lang herstel (ze hadden een keizersnede gemaakt anders konden ze het lek niet repareren)… Vloeien was gestopt maar ik werd niet meer ongesteld. Na diverse onderzoeken kwamen ze erachter dat ik verklevingen had. Bleek zo erg te zijn dat mijn baarmoeder volledig aan elkaar vast geplakt zat. In totaal 4 operaties gehad… Nu vanaf eind april groen licht gehad dat alles er goed uit ziet. Wel was het slijm aan de dunne kant maar geen probleem  zwanger te worden. Op dit moment moet ik me dagelijks temperaturen. Je ziet dat er wel een eisprong is maar er gebeurt 2 weken later vrij weinig.

Eind deze week moet ik weer ongesteld worden. Zo niet dan krijg ik weer nieuwe onderzoeken. Stiekum hoop ik dat ik toch zwanger ben 😉 de temperatuur blijft nu wel lang hoog… Ff afwachten dus

wat betreft niet zwanger kunnen worden daar zou ik niet te veel over in zitten. Tegen mij zeiden ze dat de kans om zelf zwanger te kunnen worden moeilijker zou zijn maar dat wij in aanmerking komen voor ivf. Ik loop al bij een ivf arts. Ze willen eerst nog onderzoeken of de eileiders vrij zijn. Helaas moet ik eerst ongesteld worden…

liefs sabine

#5660993 Quote

Stom vraag helemaal niet aan je hoe het nu gaat? We zijn al een paar maanden verder 🙈

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen