Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1753511 Lange Onregelmatige Cyclus En Ovulatietesten

• Auteur
  • gebruiker885663
    Bijdrager

Hallo allemaal.

Ik ben hier nieuw, en ben sinds kort “bezig” met zwanger worden.

Mijn cyclus in heel onregelmatig en vaak erg lang, minimaal 6 weken. Heeft het dan zin om ovulatietesten te gebruiken? Ik ben al 2 weken bezig, en zie telkens wel een vage roze teststreep, maar zeker niet zo donker als de controlestreep. En de ene dag iets donkerder dan de andere dag. weet niet hoelang ik dit door moet zetten, en of het bij onregelmatige cyclus ook altijd een eisprong is te zien. Wie kan me daarbij helpen?

Alvast bedankt!

supertje
    Bijdrager
    #4515385 Quote

Als je cyclus altijd zo lang is en je bent niet recentelijk gestopt met anticonceptie(buiten condooms om) , zou ik naar de huisarts gaan en een doorverwijzing vragen voor de gyn. Zo’n lange cyclus kan een aanwijzing zijn dat er iets niet helemaal klopt.

gebruiker885663
    Bijdrager
    #4515681 Quote

dankjewel. heb het met mn arts besproken en wacht nu op een oproep van de gynaecoloog. wellicht kan die me verder helpen..

supertje
    Bijdrager
    #4515684 Quote

Succes!

gebruiker885663
    Bijdrager
    #5255420 Quote

Ben bij de Gynaecoloog geweest, en heb pcos, er was dus duidelijk wat aan de hand. nu in 1e ronde clomid. en ik lijk er goed op te reageren. bedankt voor je advies, die ovulatietesten hadden bij mij inderdaad helemaal geen zin. en ben blij dat we nu geholpen worden.

annemarie35
    Bijdrager
    #5258980 Quote

Ow jee ik heb ook PCOS… ik ben 8 weken geleden bevallen van een prachtige dochter na 4,5 jaar ziekenhuis…
    Idd die ovulatietesten zijn dan niet erg betrouwbaar omdat je juist pcos hebt…grappige is in de bijsluiter vd action ovulatietesten staat dat vermeld over pcos! En in die dure niet!
    Ik wens je veel succes met de clomid werkte helaas hier niet…ik heb trouwens 2 dochters nu eentje van 8 jaar en Dani van 8 weken en 2 dgn om ff precies te zijn hihi!
    Hou hoop komt het allemaal goed 🙂

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

supertje
    Bijdrager
    #5260106 Quote

Hier ook pcos en 2 kindjes dankzij clomid. Heel veel succes!

#5656272 Quote

Lees ook op internet dat teunisbloemcapsules je cyclus regelmatiger en korter kunnen maken als is dat niet heel erg wetenschappelijk. Schijn je trouwens niet meer te mogen gebruiken als je zwanger bent. Ook lijnzaadolie zou positief effect kunnen hebben.

Het is maar een tip. Zou wel eerst bij je gyneacoloog informeren of je dit naast clomid mag gebruiken.

Veel succes

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen