Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Even voorstellen

• Auteur

Hey allemaal,

Wij willen ons even voorstellen. Wij zijn Fred en Chantal, 7 mnd getrouwd en hebben gister het nieuws te horen gekregen dat we zwanger zijn, niet middels een normale zwangerschapstest maar door telefoontje naar het ziekenhuis…

Na bijna een jaar proberen zwanger te worden belandde wij in februari 2014 in het ziekenhuis. Na verschillende onderzoeken kregen we te horen dat wij in aanmerking kwamen voor een ICSI traject omdat mijn man trage zwemmers heeft.

In december 2014 zijn we gestart met de eerste poging. Eerst 3 weken pil daarna Decapeptyl* spuiten, de Gonal F* mocht er nog bij en toen we eenmaal de eerste echo kregen, kregen we te horen dat het wel erg hard is gegaan. Ik had 20 eiblaasjes a 20mm. Het mooie hiervan was dat ik kort hierna de Pregnyl* mocht spuiten zodat al snel de punctie mocht plaatsvinden. Tijdens de punctie (op een vrijdag) kregen we te horen dat er 17 eicellen gevonden waren, erg goed nieuws dus.

* Decapeptyl: zet de natuurlijk cyclus stil

* Gonal F: zorgt voor de groep van de eiblaasjes

* Pregnyl: zorgt voor de eisprong

De maandag na de punctie zou het dan eindelijk zo ver zijn. De terugplaatsing. De dag waar je het allemaal voor doet. Deze dag zal ik niet snel meer vergeten. Na een weekend veel rust te hebben gehouden stonden we opgewekt in het ziekenhuis. We liepen met een glimlach de behandelkamer binnen. De arts kijkt ons aan en verteld allereerst het goede nieuws: Er lag een perfecte embryo voor ons klaar maar het slechte nieuws kwam er meteen achteraan. De terugplaatsing kon niet doorgaan omdat ik het overstimulatiesyndroom te pakken had. En flinke domper waarbij we beide vele tranen gelaten hebben.

Bij de controles in het ziekenhuis kregen we het goede nieuws dat er 7 embryo’s ingevroren waren. Maar moesten 1,5 maand wachten totdat ze weer mochten terugplaatsen. Deze tijd leek een eeuwigheid te duren en heb me nog nooit zo verheugd op een menstruatie.

Maar deze kwam keurig op tijd. 10 dagen later hebben we de eerste echo waarbij ik een dag later alweer de pregnyl mocht spuiten en 6 dagen later de eerste terugplaatsing had. Een dag waar we wederom weer erg naar uitgekeken hebben.

20 maart hebben we de eerste terugplaatsing gehad en konden daarna 2 weken wachten. Van de hele behandeling zijn deze 2 weken erg zwaar. Met alles wat ik voelde zat ik op de wc om te kijken of ik ongesteld was geworden. De eerste week was er geen druppel te zien. Een week na de terugplaatsing zei mijn gevoel dat ik een zwangerschapstest moest doen en heb deze, tegen het advies in, toch gedaan. De uitslag: POSITIEF.

We waren er ons van bewust dat dit nog alle kanten op kon en durfde heel, maar dan ook heel erg voorzichtig blij te zijn.

De woensdag erna heb ik nog een test gedaan, ook deze binnen een seconde: POSITIEF.

De laatste dagen waren erg spannend, bang om toch ongesteld te worden, bang dat er iets mis was bang om mezelf zwaar teleur te stellen.

Donderdag op vrijdagnacht erg slecht geslapen en zelf gedroomd dat ik ongesteld was geworden. Maar zoals er wel eens gezegd word: Dromen zijn bedrog.

Om 07.45u waren we al in het ziekenhuis voor het bloedprikken en om 09.50u pakte ik vol spanning de telefoon. De verpleegkundige vertelde over de telefoon dat ze waarschijnlijk de uitslag nog niet binnen had maar zou voor de zekerheid toch even kijken. Ze kwam terug aan de telefoon en vertelde ontzettend enthousiast dat de uitslag POSITIEF was. 

Nu zijn we dus heel erg pril zwanger maar hier zo ontzettend trots op. Je hoort veel horror verhalen over vruchtbaarheidstrajecten maar wil zeker aangeven dat wij dat nooit zo ervaren hebben. Ja, het is niet niks maar zeker de moeite waard. Wij hebben dan wel natuurlijk het geluk dat de eerste terugplaatsing meteen raak is en zijn ons vele teleurstelling bespaard gebleven.

Donderdag 23 april hebben we de eerste echo en zullen dan ook het hartje mogen horen!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct