Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zwanger van de derde (na 16 jaar)

• Auteur
  • charlee
    Bijdrager

Hoi dames,

Ik ben er afgelopen dinsdag achter gekomen dat ik heel onverwacht in verwachting ben.
    Dit was absoluut niet geplanned en in principe onmogelijk omdat mijn man onvruchtbaar is.
    Bijlkbaar zat er toch een goed zwemmertje bij.
    Ik ben 34 jaar en heb al twee kinderen uit mijn vorige huwelijk.
    Mijn kinderen zijn al 14 en 15 jaar oud, wellicht kan je je voorstellen hoe ontzettend ik ben geschrokken toen ik er via een paar vage klachten bij de gynaecoloog terecht kwam en deze mij, bij het maken van een standaard inwendige echo, vertelde dat ik in verwachting ben.
    Ik ben nu 7 weken zwanger en uitgerekend op 25-11-2015.
    Deze zwangerschap beleef ik veel bewuster dan die van mijn andere twee kinderen.
    Ik was toen pas 18, dus misschien dat ik er toen allemaal niet zo bij stil stond.
    Lang leve de lol en niet zeuren en doorgaan.
    Maar nu voel ik ieder plopje, krampje en ietsje in mijn buik.
    Ik word hier enorm onzeker van.
    Ik ben bang voor een miskraam.
    enerzijds omdat mijn man onvruchtbaar was en ik nu ineens in verwachting van hem ben.
    En anderszijds omdat ik mijzelf te oud vind en het gevoel heb dat dat nooit goed zal gaan.
    Ik vraag mij af hoe jullie je voelen tijdens de zwangerschap.
    Herkennen jullie mijn klachtjes.
    Heeeeel lichte menstruatie achtige klachtjes, in principe stelt het niks voor.
    Het is geen buikpijn, maar tja soort van krampjes.
    Hebben jullie dat ook?
    Misschien maak ik mij zorgen om niets, maar beter de zorgen delen dan er mee rond blijven lopen toch?

ALvast bedankt voor jullie reacties Liefs van mij

supertje
    Bijdrager
    #4516458 Quote

De “menstruatiekrampen” zijn zwangerschapssymptomen. Die horen er absoluut bij, en waarom zou je te oud zijn? Je bent pas 34. Maar omdat je al weet wat het is om kinderen te hebben is je angst begrijpelijk. In ieder geval gefeliciteerd met jullie onverwachte wondertje! Ik word deze maand 36 en heb 2 zoontjes van net 4 en bijna 3. En zou er heel graag nog 1 willen. Misschien omdat je nu ouder bent, dat je je veel meer bewust bent.

wildthing
    Bijdrager
    #4516488 Quote

gefeliciteerd,en  wat bijzonder ik snap dat het schrikken is als je man onvruchtbaar is.

Zijn jullie alover de schrik heen en hoe vinden je kids het.

De menstruatie klachten herken ik komen bij een zwangerschap voor ,probeer te genieten hoe moeilijk ook. Een miskraam kan je altijd krijgen. En je bent nu ouder dus zal je onbezorgerder in leven staan als toen je 18 was.

ik heb een zoon van 16 uit een vorig huwelijk, samen met mijn huidige man proberen we al jaren zwanger te worden, nu via ivf gelukt en ben ik als goed is net zo ver als jouw volgende week een echo. ik ben heel zenuwachtig daar voor omdat ik meerdere miskramen heb gehad,

charlee
    Bijdrager
    #4516586 Quote

Hi Supertje,

Dankjewel voor je berichtje.
    Voor mijn gevoel ben ik dus te oud, 34.
    Ik ben zo bang voor en gehandicapt kindje of een miskraam. Tja ik weet ook niet waar die angst vandaan komt.
    Waarschijnlijk ook omdat mijn man onvruchtbaar is/was. Dat ik denk van, nou dan zal dat zaad ook wel niet helemaal 100% zijn. Het is absoluut waar dat ik veel meer bewust ben.

Ik ben blij met je reactie dat je me wat gerust hebt gesteld. Liefs van Charlotte

charlee
    Bijdrager
    #4516587 Quote

Beste Wildthing,

Dankjewel voor jouw berichtje.
    Wat een spannende tijd voor jullie!!!
    is jouw man ook onvruchtbaar?
    Bij welke weken heb je de vorige keer miskramen gekregen?

Want in principe is het zo dat de kans op en miskraam na de 12 weken veel minder is toch?
    Ik duim voor je mee op een positieve echo!
    Hoe vind je zoon het dat hij er een broertje of zusje bij krijgt?
    Heb je de echo inmiddels al gehad?
    Mijn kids zijn door het dolle, ze vinden het helemaal leuk om er een broertje of zusje bij te krijgen en inmiddels ben ik ook aardig gewend en vind ik het stiekem ook heel erg leuk.
    Maar toch blijf ik bang voor een miskraam.

SUCCES WIldthing! Laat je weten wat de uitkomst is??

wildthing
    Bijdrager
    #4516589 Quote

Hoi Charlee

Ik kreeg mijn miskramen steeds tussen de 6 a 7 weken en w erdt dan ontdekt bij week 7 og 10 bij de echo. Ik heb de afspraak nog niet gehad van de echo het zou aanstaande dinsdag zijn maar het ziekenhuis heeft de afspraak een dag verzet naar woensdag. dus het is wachten op woensdag, spannend dus. Ik voel me goed beroerd misselijk maar toch trek en moe, ik vind hele hoop dingen stinken. Mijn zoon is heel blij. we zijn trouwens beide gezond geen reden waarom het niet lukt.

Leek dat je kids zo blij zijn, hoe voel jij je?

charlee
    Bijdrager
    #4516629 Quote

Hoi WIldthing, Wat zal dit ontzettend zenuwslopend voor je zijn deze periode.
    En wat ontzettend STOM dat het ziekenhuis de afspraak verzet heeft en je nog langer in spanning houdt na wat je allemaal al meegemaakt hebt.
    Ik blijf voor je duimen dat je een goede echo hebt en dat je een gezond kindje krijgt met alles er op en er aan!

Hier ben ik nog aan het afwachten tot ik mijn eerste afspraak bij de VK kan krijgen.
    Ze zijn nogal lastig te bereiken.
    En ik kan ook niet wachten tot ik een goede echo te zien krijg nu ik van de schrik bekomen ben.

Nou ik hoop dat je mij op de hoogte houd!

Succes woensdag!!!!!!!!!

charlee
    Bijdrager
    #4516630 Quote

Owja en hoe voel ik mij….
    Naast blaasontsteking en misselijk en pijnlijke borsten, mag ik eigenlijk niet klagen.
    Tot nog toe heb ik ondanks de misselijkheid alles binnen kunnen houden.
    Lang leve de Vitamine B12 die ik preventief slik 🙂

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct