Ons zoontje is van oktober 2 jaar en van geboorte een drama met slapen. Je kunt je niet voorstellen wat we allemaal geprobeerd hebben, als ik er nu op terugkijk moet ik er ook wel om lachen zulke gekke dingen uit wanhoop. Wij hebben net weer een paar weken van standaard dat hij van 1u-4u klaarwakker was. Die periodes komen en gaan. Is een fase roept dan iedereen, in die fases vraag ik mij wanhopig af wanneer de fase klaar is en of ze ooit stoppen of dat t een aaneenschakeling van fases blijft tot hij een tiener is 😉 Onze tactiek is ondertussen meegaan met de flow. Tot nu toe zijn ze écht allemaal over gegaan (zoals dat hij gister wel laat sliep door een laat dutje in de middag maar vervolgens nu nog altijd 10:01 ook nog altijd slaapt?? Snap je toch niks van). Dat betekent dus soms weken in ons bed, wij naast zn bedje op een matras, uren in de schommelstoel tot hij slaapt, uitgebreide bedrituelen en noem maar op. En dan vaak uit het niets, is de rust er weer en mogen we weer paar weken doorslapen. Succss!
Oh en wbt het te gewend raken aan bij jullie in bed slapen.. het is aan elke ouder hoe ze hier mee omgaan maar wij zijn van mening dat als hij wel bij ons slaapt dat ook iets waard is, wij rust hij rust. Dan heeft hij blijkbaar de geborgenheid of veiligheid nodig. Er komt een tijd dat hij echt niet meer in bed wil bij ons dus tot die tijd genieten we heel bewust van de momenten dat hij er nog om vraagt.