Ik snap je zo goed, het is zo’n gepruts en frustrerend als je wéér zo’n rot nacht hebt en het breekt iedereen op.
Maar ik denk dat je er goed aan doet het middagslaapje eens wat in te korten, begin eens met 2 uur. Dat is echt lang genoeg. Wakker maken lijkt even zielig, maar m’n dochter weet ondertussen niet beter en ik doe het gewoon omdat ik wil dat ze niet ’s avonds nog tot 22.00 wakker is. Juist omdat ze in de nacht kort of slecht slapen, gaan ze dat overdag inhalen en dan slapen ze met gemak 3 uur idd. Dat moet je juist doorbreken door ze in de middag eerder wakker te maken zodat ze in de avond/nacht moe zijn. Probeer eens een dutje van 12.30-14.30 en dan vanavond rond 19.30 erin.
Tot 16.00 slapen overdag kan eigenlijk gewoon niet meer op deze leeftijd, heerlijk dat je vriend het in de middag dan zo relaxed had, maar ’s avonds zit je ermee 🙁
Het is ook echt even wennen. Als ik haar om 14.00 eruit haal denk ik: pfoe we hebben nog een hele middag voor de boeg. Je moet echt even op pad want van 14.00-19.00 in huis/tuin spelen, dat houden wij geen 5 uur lang vol. Dus elke middag maar weer de deur uit. Het vraagt wel wat meer van jezelf, maar de kinderen worden er tenminste blij en moe van 😉