Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

18578 Weet Nog Geen Aposuitslagapos Maar Weet Al Precies Hoe Ik Het Iedereen Ga Vertellen Jullie Oo

• Auteur

Hé  mede-zwanger-wannabe's,

Hebben jullie dat ook, dat je in je hoofd al honderd keer aan je ouders en andere dierbaren hebt verteld dat je zwanger bent? Ik dus wel!!!

Ik weet al precies hoe ik het bij wie ga brengen: bij de  één  met een cadeautje, bij de ander met beschuit met muisjes, bij de volgende met een woordspeling etc. Ik verheug me er nu al op!!

Eerst nog maar eens afwachten of het wel raak is (heb er goede hoop op, maar toch). Donderdagavond ga ik testen. Spannend!! Mijn eerste test ooit.

Stel het is positief (dan ben ik allereerst  natuurlijk súperblij), dan gaan we dus het volgende ongeduldige traject in: het wachten tot we het kunnen gaan  vertellen.  Onze directe familie en goede vrienden  willen we al eerder inlichten dan de "veilige" 3 maanden, maar dat moet bij ons ook allemaal gepland worden. Mijn ouders wonen nl. ruim een uur rijden verderop, dus daar ga je niet effe op de bonnefooi zogenaamd op de koffie (en daarbij doen we dat normaal ook niet zo, dus die ruiken direct onraad ). Dan moeten we daar dus eerst als het ware een datum voor afspreken. Lekker handig! Hoe hebben jullie dit in het verschiet liggen, al over nagedacht?? Ik weet niet of ik wel zo lang mijn mond kan houden. Ik wil nu al van de daken schreeuwen dat ik zwanger wil worden!

Nou, ik ga maar weer eens lekker verder dagdromen (avonddromen hihi). Iedereen sterkte met  haar geduldigheid op de proef stellen en hopelijk is het voor ons allemaal gauw raak!

Groetjes,

Tammy (2e ronde, 1e kindje, nod vrijdag)

#2838562 Quote

Hoi Tammygirl!

Ja ik zou ook van de daken willen schreeuwen dat ik zwanger probeer te worden, I know what you mean! Dat vage gedoe van : nee ik hoef even geen wijntje enzo, terwijl ik ze altijd wel luste.. Als ik iets op tv zie over zwangerschappen of baby's zit ik aan de buis gekluisterd. En ja dat je beter 3 maanden kunt wachten voordat je het verteld had ik niet eens aan gedacht! Hel liefst vertel ik het gelijk aan iedereen die het horen wil maar dat zou niet zo slim zijn.
    Nou ik droom met je mee hoor. Hopelijk zijn wij en alle andere meiden snel zwager!!
    groetjes pepernootje

#2838565 Quote

Ja ik herken dat ook wel heel erg. De namen hebben wij al. Mijn directe familie (zus en man en moeder en man) wil ik uitnodigen voor een etentje en dan menukaartjes op het bord zetten met daarop iets van voorgerecht: beschuit met muisjes hoofdgerecht: geen rauw vlees meer nagerecht: augurken met slagroom. Denk dat de boodschap dan wel overkomt

#2838566 Quote

Danique3,

Dat vindt ik echt een leuk origineel idee zeg! Leuk man! wie weet doe ik dat ook wel zo, hihi.

groetjes en succes!

#2838568 Quote

Ja ik wil het gewoon anders doen dan gewoon standaard zeg maar
    Misschien denk ik er over een paar weken wel weer anders over…

Hebben jullie ook al namen uitgezocht? Wij zijn laatst een romantisch weekendje weg geweest en toen hebben we een hele nacht babynamenboekjes doorgenomen en aan het eind van het weekend waren we eruit.

#2838569 Quote

Nee…heb nog geen naam bedacht, had meer iets van  eerst maar zwanger worden en dan komt de rest, raar eigenlijk… Ik kijk al wel naar babyspullen in winkels, kinderwagens, kleertjes , speeltjes enz. heerlijk om rond te snuffelen. Koop af en toe  tijdschriften en wil deze week een boek kopen over zwangerschap. Hebben   jullie nog tips?

groetjes weer en good luck!

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2838591 Quote

Hey meiden,

Ik ken dat ook wel ben iedere dag bezig met hoe vertel je het en de babykamer.

Namen voor een jongen hebben we al maar voor een meisje komen we niet uit..
    IK denk niet dat ik 3 maanden ga wachten als ik zwanger ben met het te vertellen en zeker niet tegen mijn ouders en schoonouders die krijgen het al eerder te horen.

Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn en ik zelf ook natuurlijk.
    Mag vandaag al testen maar dat wil ik nog niet wacht liever nog een paar dagen.

Groetjes Desire

#2838594 Quote

Ik heb het boek Zwanger van je eerste kind van ouders van nu gekocht en dat vind ik wel heel leuk om te lezen. Staan allemaal handige dingetjes in.

#2838631 Quote

Hihi… ben blij dat ik niet de enige babygek ben!!

Wat ik nog meer heb gedaan? Mwahh…:
    – babykamer in mijn hoofd ontworpen
    – oude commode en kozijnen in toekomstige babykamer geschilderd (mag tenslotte niet als je zwanger bent)
    – op de computer  illustraties gemaakt om op de muur te schilderen
    – namen bedacht
    – 4 zwangerschapsboeken,  een idem kalender  en bijbehorende dvd gekocht
    – prijzen van babyspullen vergeleken
    – op marktplaats naar een tweedehands ledikant gezocht
    Р̼̼̼̼ren op internet gesurfd naar alles wat met baby's te maken heeft
    – gekeken waar ik zwangerschapstesten kan kopen zonder er bij de toonbank naar te vragen (bij Kruidvat liggen ze gewoon in de winkel, pfoe…)
    – meerdere keren op een dag mijn borsten inspecteren
    – al in oktober foliumzuur gekocht (terwijl we pas eind december wilden gaan klussen; werd noodgedwongen januari…)

Moet ik nog doorgaan??? Hoezo geobsedeerd?!

Belachelijk hè… maar ja je doet er nix aan…

Wie vult het lijstje aan??!!

Groet-met-een-,

Tammy

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct