Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

18582 Help Mijn Temperatuur Zakt Nu Ineens

• Auteur

Hoi meiden,

Help! Ik heb mijn temperatuur deze maand voor alle zekerheid gemeten, naast de ovulatietesten. En deze temperatuur bleef na mijn eisprong op 37.3/37.4 . Echter nu, anderhalve week later (!!!) daalt hij ineens naar 37.0 !! Hoe kan dat, normaal daalt hij toch een paar dagen na de eisprong al, en als je zwanger bent blijft hij toch hoog tot je nod?? Ik snap er niks meer van, wie heeft hier ervaring mee??

Liefs een gestresste Jen

#2838547 Quote

o ik zit nog eens extra in de spanning door die rot-temperatuur!!! Balen!!

#2838551 Quote

Hey hoi,

Ik zal je proberen te helpen.
    Na je eisprong stijgt je temp.
    Die blijft hoog tot aan je nod.
    Zakt ie dan ,dan word je ongesteld.
    Blijft ie hoog dan heb je grote kans dat je zwanger bent.

Maar er zijn veel dingen die je temp kunnen beïnvloeden.
    Misschien is je temp morgen wel weer hoog.

Wat ook nog een leuk weetje is……..Als je temp een week na de ovulatie en tempstijging weer een stijging maakt,dan is de kans nog groter dat je zwanger bent.

Ik had na ovulatie ook 2 tempstijgingen, 1 na de ovulatie en 1 na een week na de ovulatie.
    Dit komt omdat het eitje dan is ingenesteld en hcg vrij komt,de hcg zorgt voor nog een temp stijging.

maar het hoeft niet perse hoor een 2e tempstijging.
    En als je temp daalt ,ook dan is er nog hoop.
    Iemand van hier haar temp daalde ook en was toch zwanger.

Maar in principe is het zo dat als je temp bij je nod daalt dat je ongi gaat worden en blijft ie hoog en je bent overtijd…..dikke kans dat je zwanger bent.

groetjes Jacq

#2838552 Quote

hoi hoi,

ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen, het is namelijk zo dat je temperatuur na je eisprong zowiezo hoog blijft, of je nou  zwanger bent of niet….als je niet zwanger bent daalt hij aan het eind van de cyclus, bij de 1 al een paar dagen voor hun NOD, bij de ander op de dag van hun NOD
    als je zwanger bent, blijft hij hoog na je NOD, dus als je temp 14 tot 16 dagen hoog is, wordt het tijd om te gaan testen!
    nog een geruststelling, dat hij nu gedaald is hoeft nog niet perse wat te betekenen, bij mij daalde hij af en toe ook een dag en ben toch echt zwanger!

succes met wachten!

liefs leetje 1981
    8w4d

#2838553 Quote

heeee jacq

dat is toevallig hihi, reageren we allebei tegelijk!!!

liefs leetje 1981 8w4d

#2838554 Quote

hihihi grappig leetje,ik had het juist over jou…

maar ik was lekker eerder….nananananana

hahaha grapje

liefs Jacq

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2838555 Quote

hahahahaha nu was jij eerder

#2838640 Quote

Hee meiden!

Thanx voor jullie reacties!! Superfijn!

xx Jen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct