Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

18584 Langzaam Gek Worden

• Auteur

Of eigelijk snel gek worden. Worden jullie ook zo gek van al die klachten, steekje hier, pijntje daar, ben ik het wel, ben ik het niet. Waarom kan zoiets maar 1x per maand. Lukt het niet moeten we gewoon een hele maand weer wachten. Fijn he? Zwanger worden…om gek van te worden!!!! Van mij mag het best wat makkelijker gaan….

Dompy

#2838549 Quote

Hee dompy,

Ik ben het helemaal met je eens!! Ik vind het ook belachelijk dat we telkens zo lang moeten wachten, en dat sommigen van ons al zoveel keer een teleurstelling te verwerken hebben gekregen! Maar ja, de natuur heeft helaas geen klachtenbalie
    We zullen het moeten doen met wachten wachten wachten. Maar ik word er ook helemaal gek van nu hoor… Supergestresst en janken steeds, ja, super dat zwanger worden…

Liefs Jenny

#2838550 Quote

vlindertje81, gelukkig zit ik niet in mijn uppie te stressen. Ik kan aan niets anders meer denken. Misschien dat jij mij kan helpen. Om m'n dag te berekenen dat ik vruchtbaar ben vragen ze naar de eerste dag van m'n ongi. Ik ben net gestopt met de pil. Maar vragen ze dan om de dag nadat ik gestopt ben om de dag dat ik echt ongi word. (een aantal dagen daarna dus)

Ik kom er niet uit.

#2838624 Quote

Hoi dompy,

uuhhh….ik snap je verhaal niet helemaal, maar ik zal er zo goed als ik kan antwoord op geven.
    Om je vruchtbare dagen te berekenen, moet je weten hoe lang je laatste 2 cycli zijn geweest. Normaal gesproken  zit je cyclus tussen de 26 en 32 dagen in. Het moment van  eisprong is 14 dagen vóórdat je weer ongesteld moet worden (dus 14 dagen vóór de 1e dag van de volgende cyclus). Dus als je een cyclus hebt van ongeveer 28 dagen,  heb je  op dag 14 je eisprong.
    Het  "recept" voor het  doelmatig "klussen" is; vanaf ongeveer dag 12 tot dag 20 om de dag (dus niet elke dag, want dan heeft het zaad van de man nog geen kans gekregen om te "rijpen" en zijn de zwemmertjes dus nog niet  sterk genoeg).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!

Jenny

#2838666 Quote

ik word er inderdaad niet goed van..
    ik haat wachten, ik moet nog wachten tot volgende week zaterdag.
    Of kun je ook al iets eerder testen?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct