Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

18601 Kan Ik Nu Zwanger Zijn

• Auteur

hejj,

Ik ben 14 jaar, en ik ben nu zo'n 3 maand aan de pil. afgelopen zondag kwam mijn vriend bij mij, en hij heeft mij gevingerd, en ik hem afgetrokken. ik ben dus nog gewoon maagd. maar ik weet nog wel dat hij vrij dicht met zijn penis bij mijn vagina is geweest. die avond ben ik vergeten de pil in te nemen.
    in de bijsluiter staat dat als dit gebeurt in de 1e week (en het was de 1e week,,,) dat je contact op moet nemen met je arst als je in de 7 dagen daarvoor geslachtsgemeenschap hebt gehad, i.v.m een mogelijke zwangersschap.
    hierdoor ben ik me wel een beetje zorgen gaan maken.
    Ik moet pas over 3 weken ongesteld worden,, maar ook al word ik wel ongesteld,, dan betekend dat nog niet dat ik niet zwanger kan zijn! Ik heb het hier ook met mijn vriend over gehad. maar hij is er vrijwel van overtuigd dat ik niet zwanger ben. ik ben daar wat minder overtuigd van…
    Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? Want hij is niet 'in' me geweest ofzo..

Liefs, Tessa

#2838647 Quote

Hoi Tessa,

De kans op zwangerschap kan in principe nog niet zo groot zijn, maar als je het heel zeker wil weten, zou ik toch effe contact opnemen met je huisarts, en; bij de tijd dat je ongesteld moet worden toch maar effe testen…Ik hoop voor jou op een negatieve test meid. Ik kan me goed voorstellen dat je nog niet zwanger wil raken, 14 is wel heeeel erg jong hè..? En volgende keer proberen iets voorzichtiger te zijn..( en dat zeg ik, ik ben dat ding ook al eens te vaak vergeten in die 9 jaar dat ik 'm geslikt heb..)

Succes!

Greetz Jenny

#2838674 Quote

Hoi Tessa,

Als je de pil binnen 12 uur alsnog genomen heb is het risico echt heel klein.
    Ik zou je maar niet al te druk maken… en als je ongesteld wordt kan het ook (bijna) niet zijn dat je zwanger bent.. dus kalmeer maar een beetje en als je  het echt zeker wilt weten ja dan moet je misschien toch maar een testje  doen,  na je menstruatie  of naar de huisarts.

succes Jazzie,

#2838696 Quote

hej,

Het probleem is alleen dat ik de pil pas veel later heb ingenomen,, niet binnen 12 uur.
    Ik weet ook wel dat de kans erg klein is.  maar anders ben je d'r altijd vrij zeker van dat je niet zwanger bent, en dan is dat ineens weg. ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als ik toch zwanger zou zijn!

Liefs, Tessa

#2838852 Quote

Lieve Tessa,

Je bent niet zwanger, echt niet. De laatste keer dat een vrouw zwanger werd zonder dat een penis haar penetreerde was ongeveer 2006 jaar geleden. Ene Maria, haar kind noemde ze Jezus als ik met niet vergis. Maak je geen zorgen. Als  je vriend  niet in je geweest is,  kun je bijna niet zwanger zijn.  Tenzij je vriend  beschikt over Superman sperma natuurlijk! Hij moet trouwens niet met zijn vingers onder het sperma jou vingeren want dan…….heb je wel een kleine kans…
    Overigens, als je je druk gaat lopen maken, blijft je ongesteldheid weg en ga je je nog meer onnodig zorgen maken. Chill!

Groetjes
    Maria

#2838910 Quote

hoi tessa
    aangezien het in je eerste week is is het waarschijnlijk niet zo dat je zwanger bent
    maar als er sprema vlak bij de vagina komt kunnen de cellen wel degelijk naar binnen zwemmen
    ze weten waar ze heen moeten dus doen dat ook zeker wel

Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct