Tja, die vraag kun je a alleen maar zelf beantwoorden. Vergeet niet dat het nog minimaal 9 maanden duurt en dan is je kindje alweer een heel jaar ouder. Met 2.5 a 3.5 jaar is je kindje al heel groot en zelfstandig hoor, genoeg mensen krijgen 2 k kinderen binnen 1.5 jaar 😉
Mijn dochters schelen 21 maanden en ja, dat was echt even pittig die eerste maanden. Maar je bent wel snel uit de luiers, ze hebben écht veel aan elkaar nu ze groter groeien en hebben dezelfde interesses. Allemaal grote voordelen. Ik begin niet weer helemaal opnieuw aan die babytijd, ik zat er toch nog een soort middenin toen de 2e geboren werd…
De tweede is geboren met een geplande keizersnede ivm stuitligging en ja, ook dat was pittig. 6 Weken lang niet tillen en voor 2 kleine kinderen zorgen. Maar uiteindelijk komt het toch allemaal op zn pootjes terecht, aan elke dag komt een einde en ze worden vanzelf groter 🙂
Het perfecte leeftijdsverschil bestaat niet denk ik altijd maar. Overal zitten voor- en nadelen aan. De keuze is aan jezelf!