Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

2 jaar en praat weinig

This topic has been reported for inappropriate content

• Auteur

..

#10309409 Quote

Als ze 2,5 zijn en een spraak achterstand hebben dan hebben ze hier recht op gratis vroege voorschoolse educatie ik weet niet of er bij jou ook zo iets bestaat? Het hoeft niet per definitie zorgwekkend te zijn want mijn dochter liep met 3 jaar zelfs voor op het gemiddelde. Het kan dus binnen 1 jaar anders zijn. Mijn zoontje van 2 maakt nu al zinnen van 4 woorden en nog zegt het CB dat hij een spraak achterstand heeft omdat hij daar geen woord zei… ook al zei ik dat hij thuis al zinnen van 2/3 woorden kon maken… 

#10309415 Quote

Het cb heb ik een paar maanden geleden om advies gevraagd maar die adviseren om te wachten. Eerst peuterspeelzaal en dan aankijken of ze dan meer kan zeggen. Hoe oud was het dochtertje van je nichtje?

Volgens mij was ze 2, maar tegen de 3 aan! Ze is in het najaar jarig en geloof dat ze er begin zomer mee aan de slag gingen. Ze is nu in ieder geval 6 en praat prima.

#10309456 Quote

#10309460 Quote

Ik woon in Nederland en mijn dochter kon 4 ipv 2 dagen naar de peuterspeelzaal. Echter hebben wij daar nooit gebruik van gemaakt omdat ze wel gewoon alles begreep. Wij waren er van overtuigd dat ze zich niet veilig voelde in de buurt waar ze opgroeide. En dat blijkt het ook te zijn geweest want toen ze 3 was (inmiddels verhuisd) liep ze iets voor op het gemiddelde haha 

#10309461 Quote

… 

Lees ook: Spraakontwikkeling bij peuters en kleuters
    #10309486 Quote

Ja maar een slechte buurt met veel geweld enzo… ze begon pas een beetje te praten toen ze 2,5 was

#10309500 Quote

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct