Hoi hoi,
wij hebben ook zoontje van twee en die wil ook wel eens niet eten. Onze ervaring is dat het echt fase is, echte peuter pubertijd.
mijn tip, maak er geen strijd van en bied ook niks anders aan aangezien ik dan idee heb dat het helemaal makkelijk weigeren is.
wanneer we warm eten is het eten wat de pot schaft en anders maar niks. En dat betekend dat ie soms geen warme maaltijd krijgt maar wel de yoghurt eet en andere keer eet ie wel weer anders. Naar mijn visie hoe minder aandacht hoe minder het een probleem wordt. Negatieve aandacht blijft ook aandacht.
Wanner hij alleen vlees eruit vist en niet de aardappelen en groente moet hij wel aantal happen eten omdat hij dan echt aan het kiezen is.
hij houd er niks aan over of hij wel of niet eet, bij geen warme maaltijd zie je vaak dat hij s ochtends erge trek heeft in zijn boterham en thee 😉
Hij helpt trouwens ook wel mee met klaar maken eten, ik de aardappelen en groente snijden/schillen en dan doet hij ze in de pan. Maar dat betekend niet standaard garantie voor het ook op eten. Is ook een trend om te zeggen,niet lekker of lust ik niet. Heeft is gewoon ergens gehoord, klein eigenwijsje:D