Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

2 keer positieve ovulatie test ?!

• Auteur

Hallo!  Ik heb even advies nodig. Op 27/8 dacht ik een positieve ovulatie test te hebben, maar vandaag werd die terug heel donker.   kijken jullie even mee? Dankjewel!

blijkbaar krijg ik de foto’s er niet goed op, hoe voeg ik die toe?

#10353148 Quote

Zwanger?

#10353156 Quote

Zwangerschapstest was negatief.. maar is nog te vroeg om te testen denk ik

Jasmijn-S
    Bijdrager
    #10353188 Quote

Was die de 27ste misschien heel licht? Ik heb ook met ovulatietesten gewerkt en de ene dag was die licht en denk twee dagen later erg donker. Ik heb dat toen geïnterpreteerd als licht = ovulatie komt eraan en donker = ovulatie.

Ik heb rond die periode om de 1 a 2 dagen gevreeën en inmiddels een aantal weken zwanger. 

Succes!

#10353191 Quote

Heb telkens binnen de 5 minuten gekeken, daarna niet meer omdat ze idd zeggen dat het nog verandert. 

Mij lijkt het alsof ik 2 keer een donkere streep had, 27/8 en vandaag.. jammer dat ik geen foto toegevoegd krijg. 

#10353192 Quote

proficiat trouwens! 

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Liesjeee
    Bijdrager
    #10353196 Quote

Ik heb dit ook wel eens gehad, ik had 2 keer een (digitale dus kan je eigenlijk niet verkeerd mee zijn) positieve ovulatietest met 9 dagen ertussen. Heel vreemd, was niet zwanger die ronde, de ronde erna wel. Kan gebeuren vermoed ik. De huisarts vond er ook niets raar aan 

BenB
    Bijdrager
    #10353198 Quote

Via mupload kun je een foto toevoegen

ElsieJoy
    Bijdrager
    #10353201 Quote

Heb je wel een regelmatige cyclus normaal gesproken? Bij PCOS kan het namelijk ook voorkomen, en was bij mij de reden dat ik soms wel 10 dagen in 3 verschillende periodes positief kon testen in een cyclus (die bij mij van 27-62 dagen duurden). Er staat ook in de bijsluiter dat de testen voor mensen met PCOS niet betrouwbaar zijn om deze reden, al is een keertje twee pieken hebben nog niet meteen reden om uit te gaan van PCOS, zeker niet als er geen andere bijzonderheden zijn.

LH kan ook sneller oplopen bij een zwangerschap (hoeft niet trouwens), dus zou dat zeker ook in de gaten houden! En een veel zwakkere tweede piek kan bij iedereen voorkomen. 

Fotos kan je uploaden via mupload.nl en dan hier een link toevoegen.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct