Hallo,
Misschien is dit meer een comfort die ik zoek via andere.
Ik ben 26 jaar oud, mijn vriend en ik willen erg graag kinderen en zijn er ook helemaal klaar voor!
Vorig jaar (december) toen ik zwanger was wist ik niet hoe blij en gelukkig ik kon zijn, helaas kreeg ik wat familie drama ivm jaloezie van een familie lid. Na 10 weken kwamen we er achter dat het een miskraam was, ik was er echt kapot van. Zowel lichamelijk als geestelijk.
Bij de volgende zwangerschap heeft er 5 maanden tussen gezeten, maar dit kan te maken hebben gehad met depressie. Maar, ik was eindelijk weer zwanger! Al had ik maar 3 dagen de tijd om blij te zijn, want toen ging het al weer fout… (22 mei) Ik zat dit keer op 6 weken.
Nou ben ik ná mijn miskraam niet meer ongesteld geworden, en het is dus ondertussen de 20e. Ik heb in deze tijd ook een app gedownload die alles voor je bij houdt, ei sprong, ongesteldheid cycles etc.
Nou merkte ik omdat ik het zo graag wil dat ik behoorlijke kriebels in mijn buik kreeg, alleen ik ben zo bang dat mijn lichaam er naast zit. Het is nog te vroeg om uberhaubt te weten of ik weer zwanger ben, dit wacht ik nog een paar dagen uit. Ik ben erg bang weer te vallen, als je snapt wat ik bedoel :(
Hoe kun je miskramen “proberen” te voorkomen? Ik weet dat dit volgends onderzoek niet echt “kan”. Maar er zal vast iets zijn waardoor het verminderd? Ik ben altijd erg druk bezig, is het niet met werk of huiswerk dan is het wel gewoon met gedachten.
Hebben jullie tips?
Heb jij ook deze nare ervaringen?
Wat deed jij om kalm te blijven?
(PS: Ik heb het contact met deze familie leden verbroken omdat ik geen negativiteit kan gebruiken en het beter is zo)
Groetjes Denise