Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

2 Miskramen Bang Voor Een 3e

• Auteur
  • Arnatuile
    Bijdrager

Hallo,

Misschien is dit meer een comfort die ik zoek via andere.

Ik ben 26 jaar oud, mijn vriend en ik willen erg graag kinderen en zijn er ook helemaal klaar voor!

Vorig jaar (december) toen ik zwanger was wist ik niet hoe blij en gelukkig ik kon zijn, helaas kreeg ik wat familie drama ivm jaloezie van een familie lid. Na 10 weken kwamen we er achter dat het een miskraam was, ik was er echt kapot van. Zowel lichamelijk als geestelijk.

Bij de volgende zwangerschap heeft er 5 maanden tussen gezeten, maar dit kan te maken hebben gehad met depressie. Maar, ik was eindelijk weer zwanger! Al had ik maar 3 dagen de tijd om blij te zijn, want toen ging het al weer fout… (22 mei) Ik zat dit keer op 6 weken.

Nou ben ik ná mijn miskraam niet meer ongesteld geworden, en het is dus ondertussen de 20e. Ik heb in deze tijd ook een app gedownload die alles voor je bij houdt, ei sprong, ongesteldheid cycles etc. 

Nou merkte ik omdat ik het zo graag wil dat ik behoorlijke kriebels in mijn buik kreeg, alleen ik ben zo bang dat mijn lichaam er naast zit. Het is nog te vroeg om uberhaubt te weten of ik weer zwanger ben, dit wacht ik nog een paar dagen uit. Ik ben erg bang weer te vallen, als je snapt wat ik bedoel :(

Hoe kun je miskramen “proberen” te voorkomen? Ik weet dat dit volgends onderzoek niet echt “kan”. Maar er zal vast iets zijn waardoor het verminderd? Ik ben altijd erg druk bezig, is het niet met werk of huiswerk dan is het wel gewoon met gedachten.

Hebben jullie tips?

Heb jij ook deze nare ervaringen?

Wat deed jij om kalm te blijven?

(PS: Ik heb het contact met deze familie leden verbroken omdat ik geen negativiteit kan gebruiken en het beter is zo)

Groetjes Denise 

Rozemarijn
    Bijdrager
    #10087812 Quote

Denise, wat een heftig verhaal. Zelf heb ik ook meerdere miskramen gehad. Na de laatste keer ben ik een vitamine B complex gaan slikken. Het is niet bewezen dat een tekort aan vitamine B de eventuele oorzaak kan zijn van een miskraam, maar vitamine B is wel heel belangrijk voor de celdeling van het vruchtje. Ik zou je dit als advies mee willen geven… baat het niet dan schaadt het niet. 

Heb vertrouwen in je eigen lichaam… zelf  heb ik nu na 3 miskramen een goede zwangerschap. Ik hoop voor je dat je gauw een positieve test in handen hebt met een goede afloop! 

Dekleinste
    Bijdrager
    #10087816 Quote

Hi denise! 

Wat erg sterkte! Ik heb helaas ook een miskraam gekregen met 6/7 weken en precies opdezelfde datum 22 mei m’n miskraam gehad. Zo verdrietig was er echt kapot van! 

Gelukkig ben in wel weer gaan menstrueren… net heftig ongesteld geweest nu druk bezig met om de dag te klussen… heb ook nog pcos dus dat maakt het ook niet gemakkelijker op! Maar we blijven hoop houden!

Slik je foliumzuur? Ik zelf slik mama compleet met visolie! Zijn 16,95 en heb je er 120 volgens mij! Prijzig maar is het wel waard! Zit alles in wat je nodig moet hebben. 

Ik zelf ben namelijk ook erg bang dat ik hierna weer een tweede miskraam ga krijgen maar probeer ook positief te blijven. Probeer dat ook te zijn?! En met mensen praten die er van af weten is ook vaak prettig dat merk ik bij mijzelf ook!

Volgens mij kun je een miskraam niet voorkomen voor zover ik het weet.  

Heel veel sterkte en hopen dat je snel weer een positieve test in handen hebt! Hier ook hoop ik!! 

Liefs 

Arnatuile
    Bijdrager
    #10087831 Quote

Hey Rozemarijn en Demi 🙂

Superleuk dat jullie reageren! Ik zelf slik ook Mama compleet van davitamon 🙂 Dus ik houdt er inderdaad wel rekening mee dat ik alles binnenkrijg wat ik moet krijgen. 

Rozemarijn, wat heftig! Een 3e is ook waar ik bang voor ben. Ik heb zelf last van autisme (niet zo erg als vroeger, want heb eraan gewerkt!) maar dat maakt mijn gevoelens voor dit soort dingen soms 100% erger dan zou moeten, dus ben bang weer in depressie te vallen.

Ik heb mezelf te lang ingehouden over mijn 2e miskraam te praten, en merk zelf dat me dit geen goed doet maar alleen slecht. Vandaar deze post, het is erg belangrijk erover te praten! Ik hoop dat ik op deze manier mezelf kan helpen, maar ook andere.

Bedankt voor de reacties <3

Arnatuile
    Bijdrager
    #10087832 Quote

Demi, pcos kende ik nog niet. Wat houdt dit precies in? Is het moeilijker je vruchtbare dagen te vinden hierdoor ivm hormonen?

Honingbij
    Bijdrager
    #10087854 Quote

Hi ladies,

Helaas hier ook ervaring met 2 miskramen binnen 5 maanden tijd.

Zelf vind ik de site van Rika Lukac erg fijn. Daarin legt ze goed uit welke vitaminestekorten eventueel kunnen leiden tot een miskraam. En wat je kan bereiken door voeding en yoga. Ik zal zeggen neem even een kijkje!

Hopelijk 3 maal scheepsrecht!

Liefs,

Rozemarijn
    Bijdrager
    #10087859 Quote

Denise, 

Wat goed dat je deze post plaatst dan! Je moet het een plekje gaan geven, en dan is het idd goed als je er over praten kunt! 

Als je bang bent in een depressie te vallen. Zoek hulp van bijvoorbeeld een psycholoog, misschien kan 1 of 2 gesprekjes jou al helpen! Want het is niet niets wat je meemaakt.

Sterkte! En ik wens je veel geluk!

Arnatuile
    Bijdrager
    #10087898 Quote

Wiinn,

ik gebruik zelf dus Mama compleet (visolie) ook door dat mn verloskundige mij dit heeft verteld aangezien mijn weerstand slecht was na mn eerste miskraam. Ik eet gezond, heb ik overgehouden aan mijn vorig dieet (gewoonte geworden). Ik ben zelf niet z’n yoga persoon, vind groeps lessen vreselijk op een of andere manier. Moet misschien eens wat opzoeken op internet, vast genoeg filmpjes 😀 Dankje voor je tip!

Rozemarijn, 

Dankje voor je tips 🙂 Ik moet het inderdaad een plekje geven. Ik heb zelf al 2 maal bij een psygoloog gezeten dus eigenlijk geen behoefte meer om er nogmaals naar toe te gaan, ik wil het eens zelf kunnen. Ik denk dat het dit keer minder erg is dan de eerste keer. Maar als het te erg word ga ik uiteraard weer hulp zoeken. Jij uiteraard succes met je verdere zwangerschap!

Arnatuile
    Bijdrager
    #10088360 Quote

Momenteel ben ik 2 dagen over tijd. Gister haastig uit enthousiastme een testje gedaan (weinig urine en savonds laat). Deze was helaas negatief 🙁 Maar ben nogsteeds niet ongesteld, bah wat haat ik dit!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct