Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

2 vragen

• Auteur
  • BecenDavid
    Bijdrager

Hoihoi! 

Ik ben bijna 14 weken zwanger en was even nieuwsgierig naar 2 dingen.

zijn er vrouwen die de combinatie test hebben gedaan? Iedereen verkondigd dat dit nog ontzettend weinig word gedaan maar op een of andere manier voelde ik me hier wel prettig bij dus heb ik de echo vrijdag. 

Hadden jullie ook last van wel veel maar onrustig slapen, hartkloppingen en heftig dromen en niet relaxed wakker worden? 

Mientjeeee
    Bijdrager
    #10184448 Quote

Geen idee van de combinatietest, wij hebben de nipt test gedaan. Volgens mij werd dit best vaak gedaan voordat de nipt nog niet ‘standaard’ was in NL. Dus prima toch als jij je er goed bij voelt?!

Ik slaap ook onrustiger. Droom ook héél veel, de raarste dingen komen in mijn droom voor. Kan ’s ochtends ook zo oplepelen wat er die nacht allemaal gebeurd is 😂 Maar dat dromen en onrustig slapen is heel normaal zegt men, komt door de hormonen. Hartkloppingen heb ik geen last van gelukkig.

MariekeSep
    Bijdrager
    #10184470 Quote

Ik heb de combinatietest gedaan omdat ik me hier ook prettiger bij voelde. Je krijgt twee echo’s waarvan de laatste behoorlijk uitgebreid is. Dat heeft me ook een stuk meer vetrouwen gegeven voor de 20 weken echo. Ik vind bij de NIPT het zo beperkt dat er alleen naar het bloed wordt gekeken en dat er in de nevenbevindingen ook zaken naar voren kunnen komen die niets met de baby te maken hebben. Wij hadden een goede uitslag van de combinatietest en een heel goed ervaring dus dat zou ik de volgende keer weer doen.

Tweede deel kan ik niet over mee praten, droom wel veel maar slaap niet echt onrustig / geen last van hartkloppingen.  

lelifee
    Bijdrager
    #10184484 Quote

Hey hey, deel 1 nog geen ervaring mee  Deel 2 wel : ik droom ook echt de gekste dingen zelf over men kleutertijd van een kindje dat na de derde weg is gegaan. Heel vreemd allemaal

BecenDavid
    Bijdrager
    #10184514 Quote

Hee bedankt voor je bericht! Bij mij is alleen de echo er maar eentje heb ik begrepen, is dat misschien verschillend? Ik heb vrijdag de echo en gelijk de uitslag van het bloed en ze hebben niets gezegd over een tweede echo namelijk ☺️

BenB
    Bijdrager
    #10184521 Quote

We hebben geen testen laten doen, dus over deel 1 kan ik niets zeggen. Deel 2 herken ik helemaal. Hartkloppingen ontstaan doordat je lichaam zo hard moet werken. Ik droomde ook heel raar en ik sliep zo’n beetje de hele dag. 

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

BecenDavid
    Bijdrager
    #10184539 Quote

Jaa, de hartklopping zijn als ik in bed lig echt heftig. Kan er ook niet door slapen, zeker als ik op mijn zij lig. Erg vervelend.

W83
    Bijdrager
    #10184541 Quote

Ik heb bij de eerste de combinatietest gedaan (nipt was toen niet beschikbaar). Wij kregen 1 echo. Dat was wel fijn. Je hebt toch een soort van tussentijdse controle.

Hartklopping em dromen is heel herkenbaar. Je lichaam moet zoveel meer doen dan normaal dat het hart ook meer zijn werk moet doen. Ik had ook heftige dromen (nou ja nachtmerries in mijn geval).

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct