Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

2 weken geleden keizersnede

• Auteur
  • Elpo
    Bijdrager

Hallo Dames,

2 weken geleden ben ik bevallen met een spoedkeizersnede omdat mijn zoontje klem zat bij mijn schaambotje.

Ik voel me nu echter topfit ( beter als na de 2e helft zwangerschap) en ik wil weer lekker dingen doen. Stofzuigen dweilen etc..

Nu vroeg ik me af of dit echt niet mag of wel mag als ik naar mijn lichaam luister?

Hoe is jullie ervaring?

DS94
    Bijdrager
    #10032828 Quote

Ik zou het stofzuigen en zwaar tillen echt nog even laten! Ik heb ook een keizersnede gehad maar van binnen moet er een hoop herstellen natuurlijk! Ik zou zeggen lekker er op uit met de wandelwagen mocht het weer het toelaten 😉 Wel fijn dat je je al zo goed voelt! Geniet van je kleintje! 

Gigili
    Bijdrager
    #10032929 Quote

Ik zou de zwaardere taken even laten maar ik denk dat je zelf het beste voelt wat je aankunt.
    Alleen maar fijn dat je je alweer zo fit voelt!

Samsonnn
    Bijdrager
    #10032938 Quote

Ik voelde me ook topfit en liep meteen weer (vaginaal bevallen) maar belachelijk veel hechtingen. Van buiten zag het er ook oke uit maar was wel 2/3 lagen gehecht denk dat dat wel iets vergelijkbaar is. Maar uiteindelijk niet helemaal lekker hersteld omdat ik rara teveel deed. Bouw het rustig op, begin gerust aan taken maar als je halverwege een taak denkt he chips toch niet helemaal goed, niet afmaken!! (Ik deed dit wel onder het mom oh ff gauw). Luister goed naar je lijf. Zou het nog wel ff 2 wk RUSTIG aan doen hihi vooral de echte taken -> stofzuigen en dergelijke lekker laten staan. Dingen die in chill modus kunnen  was vouwen enzo laat lief/moeders/vriendin de wasmand naar je toe slepen hihi of nog gezelliger doe dingen samen. 

Ellen Reef
    Bijdrager
    #10032999 Quote

Hey, allereerst gefeliciteerd met je kindje natuurlijk. 

Ik heb ook een keizersnee gehad, heb de eerste 3 weken wel wat last gehad, en na die 3 weken ben ik voorzichtig weer wat kleine dingen gaan doen. Nog steeds niet te zwaar tillen en niet stofzuigen.

Ik zou wel rustig aan doen, je hebt gewoon een zware buik operatie gehad. Van binnen heb je ook nog hechtingen en je moet wel hoe zorgen dat deze niet los raken. Je kan beter iets langer rustig aan doen voordat je later meer last krijgt.

In ieder geval wel lekker genieten van je zoontje. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct