Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

20 Maanden Niet Praten - pagina 2

• Auteur
  • Yildizz
    Bijdrager
    #10578030 Quote

Mijn zoon is net 2 geworden zegt ook niet meer dan papa en mama en dan alleen wanneer hij iets wilt. Hij brabbelt wel en begrijpt ook wat bijv een auto is aanwijzen doet hij ook maar praat verder niet.

#10578029 Quote

Neej eigenlijk niet. Maar kan me er wel eens in verdiepen!

#10578025 Quote

Heb je al eens aan babygebaren gedacht?

#10577988 Quote

Naar dingen wijzen doet ze ook niet overigens.

Geeft wel afstandbediening aan :$

#10577987 Quote

Ja ik heb al echt van alles geprobeerd maar er komt echt helemaal niks uit. Ze brabbelt dat is alles. Tv kijken doet ze wel erg graag daar zijn we ons ook van bewust. Maar echt spelletjes spelen doet ze nog niet. Ze gooit liever alles op de grond.

Ben zo bang dat ze straks helemaal te laat is met praten en dat cb me niet serieus neemt. 

Ze heeft een speen. Maar die krijgt ze extra niet de hele dag meer omdat ik d8 dar het daar ook aan kan liggen.

Bezig bijtje
    Bijdrager
    #10577985 Quote

Zegt je kindje wel “klankwoorden”? Dus waf wat (voor hond), vroem (voor auto) , die, uit,… Dat soort dingen ?
    Wijst je kindje naar dingen ?
    Maakt hij brabbelgeluiden?
    Verder heel belangrijk om echt super veel te praten met je kind. Alles benoemen wat hij ziet/doet en wat jij doet. Voorlezen, samen spelletjes spelen, niet te veel tv. En dan niet in babytaal (mama die) maar gewoon met echte woorden. Dat stimuleert enorm. Maar misschien doe je dat allemaal al.

Lees ook: Slaapritueel: 1 tot 3 jaar

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct