Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

20 weken echo & angst

• Auteur
  • Zoë
    Bijdrager

Hai allemaal, ben een beetje verdrietig en ik weet niet precies waarom. Alles wat is gemeten tot nu toe is goed zoals pretecho, controle bij VK.. 

Nu aanstaande woensdag 6 maart de 20 weken echo in het ziekenhuis. Uitgebreide echo. Ik voel me goed (veel meer energie etc) hij groeit goed en 3 weken geleden nog een pretecho gehad. Ook alles prima. Maar waarom ben ik dan toch zo nerveus? Vaak ben ik afgeleid maar zodra de piekermolen gaat draaien dan maakt mijn hoofd overuren. Nu net wezen plassen en nu lig ik dus in bed te woelen. Bang dat er iets niet klopt of iets dergelijks. Bang dat mijn hart breekt als de arts gaat vertellen over iets wat ik niet zag aankomen. Ik wilde even mijn hart luchten. En ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die gauw nerveus zijn om dit soort dingen. Groet, Babs nu 20+3 dagen zwanger.  

Rowiebles
    Bijdrager
    #10175124 Quote

Haii

Dat is inderdaad vervelend, 

Maar dit is ook een teken dat je lichaam steeds zich heel langzaam voor gaat bereiden op de komst van je mooiste wondertje! En bang zijn is niet goed dat geeft natuurlijk ook veel stress met je mee!

Je hebt gehoord dat alles goed is en alles mooi groeit! Dan moet je nu even je zorgen aan de kant zetten en helemaal genieten,

Ik ben nu zelf 31 weken zwanger vandaag van een zoontje! Alleen heb ik nu last van zwangerschapsdromen en die dromen kunnen soms heel vervelend zijn,, alleen weet je gewoon dat je er klaar voor gaat stromen om mama te worden en dat brengt je lichaam en je hormonen zoveel zwaarder mee,

Maar het is goed!  En alles is goed en groeit goed dat is het belangrijkste! Als het niet goed is of was had de dokter of de vk het ook wel verteld!

En natuurlijk van harte gefeliciteerd! X

Eerstekeer
    Bijdrager
    #10175130 Quote

Hoi

hier zelfde verhaal hoor. Heb vorig jaar maart een leeg vruchtzakje gehad en in november wederom zwanger. Wat een angst.

eerst knipperend hartje, wat waren we blij. Toen een mooie echo en donderdag de 20 weken echo. En toch die angst en spanning. Ik voel (denk) nog niet het kindje, wel rommelen enzo maar geen idee of dit het moet zijn.

het maakt me onzeker en toch groeit me buik, zijn me borsten gevoelig. Kortom alle kwalen en toch blijft het soms spoken in me hoofd.

Rowiebles
    Bijdrager
    #10175134 Quote

Zeker is de angst inderdaad ook wel groot!

Ik heb zelf geprobeerd al 3 jaar zwanger te worden waarvan 2 vroegtijdige miskramen te hebben gehad,, dacht ik het komt weer de risico weken deden voor mij echt te lang ik vind het nu heel snel gaan voor mij doen!

Ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! 

MaMie
    Bijdrager
    #10175161 Quote

Ik herken het wel. Voordat ik vorig jaar de 20 weken echo had was ik ook onzeker. Ik had in het begin wat bloedverlies, dit maakte me toch bang. 

Ik merkte zelf dat ik na de 20 weken echo en het voelen van de baby meer kon genieten. Hopelijk is dat bij jou ook zo  

BOTW
    Bijdrager
    #10175196 Quote

Ik vond de 20 weken echo ook erg spannend! En de tijd ging zo traag.. wij hadden ook een medische echo, dus extra spannend (echo duurde 45min). Het was heel bijzonder om ons kleine meisje te zien, en hadden een leuke arts die ook meteen vertelde wat ze zag, had namelijk gelezen dat sommigen helemaal niks zeggen, alleen maar bedenkelijk kijken, en dan achteraf pas zeiden dat het goed (of niet goed) was. 

Alles zag er goed uit gelukkig, en wij liepen stralend het ziekenhuis uit! 😊 succes!! Nog even 2 nachtjes slapen!!

Lees ook: Uitgerekende datum berekenen - handige tool

Mama Dtje
    Bijdrager
    #10175625 Quote

Het lijkt mij heel normaal om gespannen te zijn, het blijft een onderzoek. Afgelopen week hadden wij m en alles was goed, echt genieten vond ik moeilijk het duurt toch 45 min en bij elk dingetje waarbij de zij goed/prima voelde ik me iets beter 😄 bij 16 w pretecho en daar had de echoscopiste ook gekeken en niks bijzonders. Probeer je ook n beetje daaraan vast te houden dat hield ons wel.

Wij zijn beide ook onzeker door een misgelopen zwangerschap, ooit iets meegemaakt hierin blijf je toch bezorgder. 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct