Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

20635 Kennen Jullie Dit Ook

• Auteur

Hoi dames,
    Hebben jullie ook dat je al weet dat je ongi gaat worden?
    Ik heb woensdag mijn NOD en weet bijna zeker dat ik gewoon ongi wordt…
    Ik voel het niet echt maar ik heb dan meestal wat afscheiding dat niet zo fris ruikt.
    Sorry voor de duidelijke uitleg   maar anders weet ik niet hoe ik het moet opschrijven.
    Maar ik kan het natuurlijk ook giga mis hebben. Weet het niet meer.
    En nou is mijn mannetje ook nog een beetje aan het twijfelen of hij nu wel een 2e wil!
    Dit omdat ons zoontje behoorlijk last heeft van frustraties en daardoor nogal kan
    slaan en schoppen en driftbuien heeft. Persoonlijk kijk ik er wel doorheen. Hij krijgt
    vrijdag de keel- en neusamandelen eruit en hij gaat binnenkort 2 ochtenden naar een
    kinderdagverblijf waar hij lekker kan spelen met andere kinderen. Daar leert hij ook
    weer van (praten ed) dus ik denk dat het wel goed komt met hem. Weet ik wel zeker.
    Maar mijn mannetje is iets minder nuchter als ik en da's dan best lastig……
    Ik baal ervan dat het nu weer zo gaat, maar we zullen wel zien. Loopt wel los.
    Ik moest het even kwijt… Bedankt voor het lezen…
    Liefs Melanie

#2850065 Quote

misschien heeft je mannetje even een dipje, net als wij af en toe hebben ten opzichte van het ongi worden enz.
    ik hoop toch voor je dat de duivels wegblijven, en dat je mannetje toch hardstikke blij is, als hij raak geschoten heeft
    succes

#2850078 Quote

Hoi Meltje,
    Lees net je berichtje..
    Ik ken dat niet, dat ik mijn ongi al dagen van te voren voel aankomen.
    Maar dat maakt het des te spannender..
    Wel vervelend hoor, en helemaal als je mannetje wat onzeker is wb de situatie.
    Ik heb zelf   twee kids die momenteel ook niet altijd even gezellig met elkaar omgaan, maar toch zien we het wel zitten. Zal ws de leeftijd wel zijn…ze zijn 3 en 6 en hebben nou eenmaal niet de zelfde intresses.
    Zitten elkaar veel op de lip..en mama maar agentje spelen..
    Voordeel nu is dat wanneer ik zwanger mag worden, ze beide op school zitten!!
    Overdag dus tijd voor de kleinste, en al de andere twee thuis zijn hebben zij de aandacht..
    Lijkt me wel heerlijk..
    Maarja, even afwachten ..12 juni nod..
    Succes maar weer en wie weet komt het toch nog goed deze maand..
    Liefs R

#2850101 Quote

(Hee RW heb ook 12 juni nod, zal aan je denken!)

Zit je zoontje in de peuterpuberteit? Maar hoop idd voor je dat als hij naar de "school"gaat dat het wat minder wordt, andere omgeving/kinderen en regeltjes enz.
    Moeders kijken er denk ik makkelijker doorheen.

Ik voel vaak ook wel mijn ongi aankomen, maar hoop toch anders. Stel dat ik het toch verkeerd voel! Nou denk ik dat ik 12 juni ook ongi wordt, maar ben aan het tempen sinds 1 maand en die blijft elke dag nou toch 0,3 graad hoger? Das dan toch een goed teken of niet? Maar verder voel ik niks, dus het zal wel niks zijn, al hoop ik natuurlijk van wel.
    Jij ook veel succes en je man ook dat hij snel uit een dipje komt en ieder kind is natuurlijk anders

#2850106 Quote

Hoi Deez..
    Leuk zelfde nod!!!
    Ik word het altijd sávonds rond een uur of zeven…jaja.klopt vaak wel..
    Hoe zit jij volgens ''de tijd?''
    Nog een paar dagen wachten nog he…
    Ik denk ook nog steeds van niets aan de hand, wel pas eerste ronde..
    Groet R

#2850109 Quote

Ik ben onregelmatig, maar denk nou echt dat mijn nod op 12 juni zit, omdat ik aan het tempen ben en mijn laatste cyclus 6 weken was. Ik denk dat het nu weer zo zal zijn.
    Mijn temp blijft hoog al 1 week na de eisprong, dus heb wel een beetje hoop, maar voel helemaal niks. Door dat tempen ben ik er wel meer mee bezig en wordt je een beetje onzeker/ongeduldig van.
    Zal extra voor je duimen hoor!!!!!

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2850117 Quote

Uhm…. wil jullie hoop niet wegzwiepen, natuurlijk. Maar bij mijn weten blijft  de temperatuur na de eisprong hoog, ongeacht of er wel of niet een bevruchting is geweest. Vlak voor de menstruatie begint,  daalt  de temperatuur weer. Als die daling  uitblijft, kan dat duiden op zwangerschap. Aan je temp kan je het dus pas  zien vlak voor je ongesteld zou moeten worden.

Waar staat "nod" eigenlijk voor??? Ik  lees het hier steeds en snap het inmiddels wel, maar wat betekenen de letters?

#2850131 Quote

Hoi Liesau,

Ik vroeg me precies hetzelfde af, heb het dus maar even opgezocht en dan weten we het allebei. Kunnen we voortaan meepraten… 😉

http://www.zwangerschapspagina.nl

Nod = Niet Ongesteldheids Dag!
    Dag waarop je ongi moet worden maar niet wil natuurlijk!

Groetjes Ottie

#2850133 Quote

Sorry Liseau, zo moeilijk is je naam nou ook weer niet…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct