Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

20693 Stoppen Met Roken

• Auteur

hoi allemaal,

ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die graag zwanger willen worden dit als motivatie hebben om te stoppen met roken?En of het jullie uiteraard is gelukt! ik was het wel van plan maar heb het niet gered! baalde ik zo erg van dat ik informatie heb gezocht voor een hulpmiddel. Heb accapuntuur gedaan en ben er nu al 6 weken van af! zeer benieuwd naar jullie ervaringen!

#2850408 Quote

hoi

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar vind het supergoed dat je stopt met roken al voor je zwangerschap. ZET HEM OP EN GA ZO DOOR!

Liefs Paulineke

#2850435 Quote

Hoi,

Mijn man en ik zijn alletwee gestopt met roken. Ongeveer een weer voor ik ben gestopt met de pil. Begin maart zijn we gestopt met roken en midden maart gestopt met de pil.
    Dit hebben we met die motivatie gedaan. We hadden zoiets van we kunnen beter nu stoppen, dan dat dadelijk het moment aangebroken is en dan door de zenuwen niet kan stoppen en dan komt er misschien stres van.
    Ook een bijkomend voordeel is dat het zaad van de man beter wordt. We hebben er alle twee totaal geen problemen mee gehad (alleen in de eerste week een klein beetje gewoonteproblemen).
    Ik ben gewoon superblij dat ik na 12 jaar roken van de een op de andere dag gestopt ben zonder hulp.
    Alleen had ik het ook niet gekunt denk ik, maar met z'n tweeen kun je elkaar erdoorheen trekken.
    Zelfs op feestjes en als we uitgaan hebben we geen problemen (alleen dat ik meer last heb van andermans rook, raar maar waar)
    Als de motivatie er niet is moet je zorgen dat die er komt en dan stoppen, anders werkt het niet…
    We hadden trouwens wel nicotinekauwgums gehaald, om te kunnen pakken als het echt niet ging, maar we hebben alletwee er geen van gepakt.

Succes ermee, en ik weet zeker dat je het niet voor niets doet…

groetjes Maui

#2850442 Quote

Hoi,

Ik heb zelf ongeveer 12 jaar gerookt en ik ben anderhalf jaar geleden gestopt omdat ik toen al graag kinderen wou. Op dat moment was ik nog met een opleiding bezig en ben toen nog niet gestopt met de pil. Afgelopen april ben ik gestopt met de pil en ik ben blij dat ik anderhalf jaar geleden al gestopt ben met roken. Zo kon mijn lichaam mooi ontgiffen ( rookvrij worden ). Zelf heb ik niets gebruikt om er vanaf te komen het enigste wat mijn motivatie is mijn kinderwens en niet alleen om zwanger te raken maar ook voor later het, is toch verschrikkelijk als je kind je zou moeten missen omdat je ziek bent geworden door het roken. Nu denk waarschijnlijk heb je zo,n zeur maar misschien helpt jou die gedachte om echt te stoppen met roken. En het is echt niet zo dat ik mijn sigaretje niet mis of dat ik nooit meer gesmokkeld heb maar echt weer beginnen dat denk ik niet. Ik wens je veel succes en hopelijk lukt het je.

Veel liefs Linda

#2850449 Quote

halo alemaal ik heb in noverber een meisje verlooren bij 40 weeken zwangerschap zeg niet dat het aan het roookrn ligt maar toch ben nu weer bezig om zwanger te worden ik rook heel veel maar weet wel als ik strank zwanger ben ga ik acuut stopen met roooken al weet ik nu al dat het hel moelijk zal worden liefs jolanda

#2850455 Quote

Hoi allemaal,
    Jolanda, dat jij je dochter bent verloren met 40 weken is echt verschrikkelijk!!!
    Maar dat heeft niet met jouw roken te maken. Dan was het al eerder misgegaan.
    Helaas gebeuren er in de natuur nu eenmaal vreselijke en onbegrijpbare dingen!
    Verwijt jezelf nou niets, het ligt niet aan jou.
    Ik rook zelf ook. En toen ik zwanger was van mijn zoon heb ik dat ook
    gedaan alleen een heel stuk minder. Zo'n 5 per dag. Soms iets meer als ik door het
    werk een hele lange dag had.
    Het lijkt me idd niet verstandig om een pakje per dag (of meer) te roken als je zwangerbent… Beter helemaal niets natuurlijk. Maar als je niet zonder kunt dan kun je echt wel heel veel minderen.
    Voor diegenen die wel zijn gestopt petje af!!! Ik vind het echt heel knap.
    En het is waar wat iemand voor mij zei, als je echt wilt dan lukt het wel. Ik denk dat ik het gewoon nog niet écht wil, en dan heeft het geen nut.
    Wij roken sinds onze zoon er is alleen nog maar buiten. Dus heeft hij er iig geen last
    van. En het huis blijft idd frisser. Maar het komt nog wel dat ik stop dat weet ik zeker
    maar wanneer???
    Liefs Melanie

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2850458 Quote

hoi jolanda,

ook even voor jou wat erg dat je je kindje bent verloren met 40 weken zwangerschap! wat mij voorganger al zei ben ik het ook wel mee eens! ik hoop voor je dat als je straks weer zwanger   bent dat het je ook lukt! het is je gegund net zoals zo veel meiden hier!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct