Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

20706 Zus Ziet Mij Liever Nog Niet Zwanger Worden

• Auteur

Hai meiden,

beetje gek bericht. weet niet of ik boos, verdrietig of teleurgesteld ben.
    Mijn zus is 6 maanden zwanger van (heel welkom) ongelukje  en ik zit in ronde 3 voor geplande zwangerschap. Nu had ze al wat laten vallen van"maar ik ben lekker eerst", en tegen mijn moeder had ze gezegd dat ze hoopt dat het bij mij nog wel even duurt voor ik zwanger raak.
    Van het weekend ben ik het gesprek met haar aangegaan en ja hoor, ze gaf toe dat ze liever niet de aandacht met me deelt als ik nu ook zwanger zou raken. Ze hoopt daadwerkelijk dat het voor ons lang duurt!!
    Ze heeft voor haar gevoel lang in mijn schaduw moeten staan (ben 5 jaar geleden mijn gevecht met borderline begonnen, en ik heb gewonnen!!!!!!! functioneer als een trein!!) en nu ze zwanger is zijn alle ogen logischerwijs op haar gericht. Dit wil ze niet delen!! Kan het me een beetje voorstellen maar het maakt me voornamelijk verdrietig!
    Leek mij juist heerlijk om dit samen te delen. Maar zelfs mijn blij nerveuze tocht naar zwangerschap kan ze niet met me delen.
      Ik stel me aan, vind ze, en ben er teveel mee bezig. Terwijl zij dus per ongeluk zwanger raakte op het moment dat haar relatie op knappen stond!! relatie is nu allemaal weer top voor hun, maar zou zo graag dat ze net zo blij voor mij zou zijn als dat ik dat voor haar ben. Ik geniet juist enorm van haar dikke buikje en al die mensen die haar op handen dragen. dat gun je elkaar toch?!!

kan nog wel 100 regels door tikken, maar merk dat ik steeds bozer word. Moest gewoon even mijn verhaal kwijt.

xxx van een teleurgestelde Annet

#2850513 Quote

jeetje zeg!
    ik vind het heel raar van je zus dat ze zoiest zegt!
    ik vind het een hele rare gedachtengang van haar!
    ik kan me wel iest voorstellen hoe je nou voelt!
    ik zou denk ik erg boos worden!
    wil nu niet afdoen op je zus hoor! maar zoiets zeg je gewoon niet vind ik..en helemaal niet tegen je eigen zus!!!!!!!! ja toch?

sterkte meid!

liefs Wilma

#2850514 Quote

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en heet sweety76. ben sinds april gestopt met de pil na 15 jaar. eerste maand cyclus 25 dagen 2de 26 dagen en nu heb ik op dag 16 mijn eisprong gehad. Ik denk dus dat ik nu pas rond dag 30 ongi ga worden. Dit even over mij. Lijkt me leuk om met jullie de ervaringen te delen ookal ben ik pas net bezig.

als reactie op onderstaand verhaal over de zus die niet blij is voor je mocht je ook zwanger worden. Daar snap ik niks van. Ik scheel ook 5 jaar met mijn oudere zus. Zij is dus ook altijd overal het eerst in geweest. ook met kinderen dus. ook met hogere school. Ik kan me dus iets bij je zus voorstellen dat ze voelde dat ze altijd in jou schaduw stond, maar dit staat daar helemaal los van vind ik. Ik gun mijn zus het allesbeste in alles. Zij heeft helaas een dochtertje verloren. echt verschrikkelijk. dus helaas voor je zus, ik zou boos en verdrietig zijn net als jij. Probeer nogeens met haar te praten en leg uit hoe jij je nu voelt onder haar uitleg. mischien dat ze het dan beter begrijpt. zo niet, dan zegt dat heaasl veel over haar.\\veel sterke en ik hoop dat je wel snel zwanger mag worden!

#2850516 Quote

Jeetje wat een verhaal zeg.

Dat je zus er ook gewoon zo voor uit komt. Ik vind niet dat je mag wensen dat een ander er langer over doet om zwanger te worden om dan alle aandacht op jezelf te vestigen.

Mijn advies naar jou is: denk er niet teveel over na. Ga de confratie niet meer aan met je zus en laat haar even links liggen. Als je gaat lopen tobben wil het ook niet sneller gaan. En houd in je hoofd dat je jouw eigen leven leeft en niet je zus.

Doe wat je hart je ingeeft en blijf positief.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes dikke kus Moppie

#2850518 Quote

ik kan me voorstellen als je hier verschrikkelijk boos om zou worden!!
    dat meen je toch niet dat iemand de aandacht niet delen wil….
    ik probeer zelf zwanger te worden en mijn schoonzus ook, ik zou het geweldig vinden om samen zwanger te zijn.
    alleen al om het feit dat als ik zwanger zou zijn dat heel moeilijk voor haar zou zijn en je daar dan constant rekening mee houdt.
    en als zij zwanger zou zijn andersom.
    nee, dit zou ik niet zomaar accepteren. daar mag zeker nog wel een verontschuldiging achteraan komen!!!!

succes, groetjes sandra.

#2850521 Quote

Bedankt voor jullie lieve reacties. Mijn vriend durfde ik het eerst niet te vertellen wat ze had gezegd. maar gister echt met knoop   in mijn maag, dus toch maar verteld. hij werd echt boos! waar ze het lef vandaan haalt en hoe ze zowiezo zoiets hardop durft te vertellen! dit soort dingen denken, ach, ergens in je achterhoofd misschien, maar het gewoon hard op zeggen tegen haar vriend, onze mam en mij. hij is furieus. Hij verzekerde mij dat ik me van haar reactie niets moest aantrekken, en dat onze wens haar niet aangaat. wij willen een kindje en de hele wereld zou er dolblij mee zijn. zij niet, haar verlies!
    maar heb altijd zo'n fijne band met haar gehad en ik leef zo met haar zwangerschap mee. gewoon kut situatie. zit nu zelfs te rekenen van: over 3 maanden moet zij bevallen, als ik nu zwanger blijk, kan ik wachten tot na de bevalling om te vertellen. idioot he. zou het namelijk geen 2 dagen voor me kunnen houden. zou het van de daken afschreeuwen als ik zo'n minimensje in mijn buik zou hebben.
    maar ja, gewoon even haar links laten liggen(we wonen 100 km bij elkaar vandaan, dat scheelt hihi) en lekker doorgaan waar we mee bezig waren.
    xxx Annette

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2850522 Quote

Wilde eigenlijk niet meer constant reageren, maar hier 'moet' ik gewoon even op reageren. Het is al door meerdere gezegd, maar wat n merkwaardige situatie!

Om te beginnen trouwens: Top dat je er helemaal bovenop bent gekomen!!! Heb geen ervaring met bordeline, maar wat ik heb gehoord en weet is dat t toch niet zomaar iets is…

Verder snap ik jouw zus idd niet..Hoe kan ze zoiets zeggen..nou dat moet je niet eens willen begrijpen! Zonder ervaring kan ik ergens indenken wat ze bedoelt met in de schaduw staan en dat ze daar nbepaald gevoel bij krijgt. Dat ze stiekum graag alleen zwanger wil zijn en de 1e met n kindje…tsja zolang ze t voor zich houd en weet dat ze zoiets eigenlijk niet mag denken (zeker niet over je bloedeigen zus) lijkt t me niks ergs…(iedereen wil wel eens ff lekker alleen de aandacht en n primeurtje..toch?!   Maar dat ze jou (en ook je moeder) daarmee gaat confronteren, dat vind ik echt ronduit belachelijk! Ze moet toch rekening met iemands gevoelens houden…Aan de ene kant zou ik haar voorlopig links laten liggen..maar als je altijd goeie band hebt gehad lijkt t me erg moeilijk. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat je haar best mag laten weten wat je ervan vind! Gewoon je gevoel laten spreken en dat ze je erg gekwetst heeft…dat je teleurgesteld bent, etc…(ze weet bovendien niet waar ze t over heeft…niks is erger onderhand dan als je zo graag zwanger wilt worden, en t maar niet lukt! Tsssss

Gelukkig maar dat zij niks te willen heeft..en ik hoop dat je lekker snel zwanger bent!!!! Zou dan ook niet 3 maanden wachten, maar t gewoon lekker al zeggen, heeft zij even pech!!!

Kom op he meid, blijf positief en nu zij zich zo vreemd gedraagt, moet t juist n stimulans zijn om lekker aan de slag te gaan en haar te dwarsbomen. Laten zien dat t heel goed samen kan!!!

XX

#2850530 Quote

Hallo Annet,

Ik word hier treurig om. Maar dit geeft aan dat zij eigenlijk een probleem heeft waarschijnlijk met je oudersen e.a. familieleden omdat zij vind dat alle aandacht naar jou ex-probleem ging en zij dus tekort kwam.
    Als ze denkt door zwanger te zijn een oplossing te hebben heeft ze het mis want zodra ze bevallen is gaat die aandacht al heel snel over naar de baby en zo hoort het ook. Mijn advies is haar te vertellen dat je jou leven niet naar haar gaat inrichten en dat ze dit anders om ook niet meer moet doen. Je weet nooit wanneer je elkaar enorm nodig hebt voor steun en verdriet. En in dit geval hoort ze er te zijn voor jouw strijd om zwanger te worden en niet bang te zijn weer terrein te verliezen bij de rest want dat is haar onzekerheid.
    Ik zou zeggen praat nog een keer met haar, misschien heeft ze zich harder uitgedrukt als dat ze bedoelde omdat ze zich bedreigd voelde.

Succes Nathalie

#2850540 Quote

lieve annette

sorry dat ik het zeg maar ik vind je zus een egoist
    zij zegt dat ze in jouw schaduw heeft gestaan door je borderline
    net alsof jij daar iets aan kan doen!
    net alsof je daar plezier in had en daarom aandacht kreeg!
    ik kan ook heel lang doorgaan
    mijn zus weet niet dat ik bezig ben, ze is 3 jaar ouder, maar we zijn heel verschillend, ook al hebben we een goede band
    zij zou het niet goedkeuren omdat ze me te jong vindt enz enzmaar goed
    het is mijn keuze
    en het is jouw keuze en als jij er gelukkig mee bent, dan heeft zij er niets mee te maken
    zij heeft het recht niet om de aandacht op te eisen
    net alsof ze alleen zwanger is zodat ze aandacht krijgt, kom nou
    trek je er niets van aan
    want ik weet zeker dat er een heleboel mensen wel blij zijn als je aantelt
    ik zeker wel!
    dikke knuffel en laat je niet kisten he

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct