Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

20755 Nod En Testen

• Auteur

hallo,
    hier ben ik weer met wat gezeur,
    begin   een beetje te twijfelen of ik wel gelijk heb
    ik zou vandaag of morgen eigenlijk ongi moeten worden dacht dus zelf als ik niet ongi word om dan maar maandag of dinsdag te testen is dit goed of zou ik nou toch maar nog iets langer wachten???
    groetjes tamaar

#2850801 Quote

hee meid,

wat spannend zeg!!! het is voor ieder weer anders, de een kan niet wachten en test dezelfde dag al op de NOD dag, de ander pas dagen later. weet je , luister naar je zelf en wat jij wil. je kunt dan morgen al testen. het enige nadeel is dat je kans hebt dat je LCG spiegel nog te laag is en de test dus negatief is met alle teleurstelling van dien, maar voor hetzelfde geld is het al meteen positief!!! welke keuze dan ook, laat het jou keuze zijn!!

heel veel succes en ik duim dat het positief is!!

knuffffffff sweety

#2850803 Quote

hahaha,
    je naam doet je eer aan
    om eerlijk te bekennen had ik al anderhalve week voor mijn nod een clearblue gedaan
    puur   omdat ik dat voelde deze was negatief hs zei ook al dat dit nnoit positief kon zijn
    nu heb ik nog 1 test liggen en wil graag testen , liefst nu al maar dat gaat ook nog niet
    mss dat het toch mandag al word
    pffff hou het niet meer!!!!
    gr . tamaar

#2850811 Quote

Haha, ongeduldje he.
    Snap hem helemaal hoor, je kunt niet wachten om te testen en dan kan het mee of tegen vallen………tuurlijk kun je wachten, je geduld wordt op de proef gesteld….erg he.
    Veel succes en idd doe wat je zelf wilt. Na het weekend zijn de winkels weer open.
    Groetjes

#2850859 Quote

Hallo Tamaar,

Ik heb hier tabel voor je waarin je kunt zien hoe de hcg-waardes werken. Misschien helpt het je net als mij om tot je streef datum om te testen vol te houden. Vandaag is ook mijn 1ste nod dag. en ik wil dinsdag ochtend gaan testen.

Maar in elk geval succes!! En dat we beide zwanger mogen zijn!!!

De tabel  komt van

http://www.9maand.com/zwanger/zwanger/whcg.php

waarop je zelf kunt bereken of je nog kans maakt om toch zwanger te zijn. Je moet bedenken dat de meeste testen vanaf 25 hcg-waarde pas uitslaan.

Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap.

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie)      IU/L of MIU/ML gerekend vanaf bevruchting
         Niet zwanger      < 5     
         21 dagen      0 – 5      7 dagen
         28 dagen      3 – 426      14 dagen
         35 dagen      18 – 7.340      21 dagen
         42 dagen      1.080 – 56.500      28 dagen
         49 – 56 dagen      7.650 – 229.000      35 – 42 dagen
         57 – 78 dagen      25.700 – 288.000      43 – 56 dagen
         79 – 100 dagen      13.300 – 253.000      57 – 78 dagen
         2de trimester      4.060 – 65.400      17 – 24 weken
         3de trimester      3.640 – 117.000      25 weken – bevalling
         Na bevalling      < 5     

Groetjes NAthalie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct