Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

20780 Rare Vraag Zwanger En Je Schildpaddenbak Schoonmaken Kan Dat

• Auteur

Hoi allemaal,

Ik weet dat het een rare vraag is, maar ik heb eens gehoord dat als je zwanger bent je de schildpaddenbak niet mag schoonmaken…
    Wel gehoord van de kattenbak die je niet mag schoonmaken….

maar ik weet niet of het echt zo is, heb op internet gezocht, maar kan niks vinden.

Wie heeft hier ook wel eens wat over gehoord?

groetjes Thessa

#2850923 Quote

schildpadden weet ik ook niet om eerlijk te zijn.
    Volgens mij zal dat wel meevallen, anders zetten ze het er toch bij, er zijn best wat mensen die schildpadden hebben. Misschien weet de assistente van de huisarts het wel, gewoon ff bellen.
    Als je maar hygienisch werkt.
    Groetjes

#2850995 Quote

ja hoor dat mag je gewoon je mag aleen geen kate bak verschoonen en geen rauvlees eten en geen franse kaas de rest mag gewoon liefs jolanda

#2851067 Quote

hihi, grappige vraag. volgens mij mag het wel. In de ontlasting van katten zit namelijk een specifieke bacterie die schadelijk kan zijn voor het vruchtje, en kan me niet voorstellen dat dat bij  schildpadjes ook zo is. Vuil kattengrind stuift op, dat in ademen maakt het gevaarlijk.  maar uh, is het niet de ultieme smoes om dan je partner gewoon de waterbak te laten verschonen, just to be sure?!
    xxx Annette

#2851133 Quote

Bijna alle schilpadden, maar met name landschildpadden zijn drager van de bacterie salmonella. Dit kan behoorlijke maag/darmklachten veroorzaken.
    Klassiek voorbeeld is je slang aanzuigen om het water te verversen en dan per ongeluk een slokje van het water nemen.
    Veel mensen (en artsen) leggen de link niet als je een dag later door ''buikgriep'' geveld wordt.
    Primair is de bacterie niet schadelijk voor de baby, maar een infectie kan gepaard gaan met hoge koorts en dat kan wel schadelijk zijn.
    Het loopt dus niet zo'n vaart maar ik zou toch maar voorzichtig zijn!
    Eigenlijk zou het wegens gezondheidsredenen ook afgeraden moet worden om een schildpadje cadeau te doen aan kleine kinderen. (los van de ethische kwestie maar dat is een ander verhaal)

groeten Elke (dierenarts)

#2851187 Quote

Hai meiden,

dit topic vind ik bij uitstek zo'n voorbeeld dat je werkelijk op al je vragen een goed en betrouwbaar antwoord krijgt. Wat Elke vertelde over de salmonella wist ik dus niet. Leek mij gewoon handig om manlief voor het schildpadden-karretje te spannen, maar zoals ik het nu lees, doe je daar dus inderdaad verstandig aan.
    Succes met je schildpadjes!!
    xxx

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #2851271 Quote

wowwwwww wist ik ook nieeeeeeee, weer wat bijgeleerd!

en thessa, hoe gaat het nu met je??

succes met je turtletjessssssss

knufffffffff

#2851456 Quote

Hoi allemaal,,

bedankt voor jullie reacties,

en elke super dat je zo;n fijn antwoord hebt gegeven. Ik had al zoiets
    gehoord, maar wist niet precies waarom je het niet schoon mocht maken.
    Nu wet ik dus waarom vanwege die bacterie.

Bednakt

doei Thessa

#2851475 Quote

Ik ben zelf al ff zwanger envanaf dat ik weet dat ik zwanger ben raak ik mijn eigen schildpad niet meer aan!!
    Ik weet dat ze een massa bacteriehouder zijn.
    En ik wil absoluut geen gevaar lopen.
    Ik heb een hele grote bak en hele goede waterpomp waardoor ik hem maar eens in de maand hoef te verschonen.
    Ik deed dat elke keer als ik ongesteld was.
    Maar nu is mijn man de klos!!

En hij vind dat errug!! maar niet heus. Als ons kindje maar gezond is en blijft.

Succes en veel plezier met de schildpad!!

Alma
    21 weken en 1 dag van de 1e

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct