Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

21 jaar oud met een kinderwens

• Auteur
  • Lullaby
    Bijdrager

beste mama’s en toekomstige mama’s van nu. 

Ik ben 21 jaar oud en ik ga al 6 jaar lang met mijn vriend van 23. Wij wonen een half jaar samen in een koophuis en hebben twee katten. Vanaf jongs af aan heb ik al een grote kinderwens. Maar sinds een half jaar begint het bij mijn vriend ook te kriebelen.

Ik wil er echt voor gaan. Maar ik ben super bang voor de reacties uit mijn omgeving.

Zijn er op dit forum moeders die ook op mijn leeftijd zijn begonnen? Of meiden van mijn leeftijd die ook aan kinderen willen gaan beginnen? 

Alvast bedankt! 😘

Vogeltjee
    Bijdrager
    #10127456 Quote

Hee lullaby 

er zullen altijd mensen zijn die hier een mening over hebben. Hier moet je zelf boven staan. Het is jou keuze en niet die van hun. Ik zie dat je een goed en stabiel leven hebt. Jullie zijn er samen klaar voor .. waarom dan wachten omdat andere mensen je te jong zouden vinden. 

Ik ben zelf 23 jaar en mijn vriend is 10 jaar ouder als mij. Wij sinds juli bezit voor ons eerste kindje. Wij zijn. 2,5 jaar samen. Wonen 1,5 jaar samen en sinds bijna een jaar ons eigen huisje. Ik heb een vast contract en ben er klaar voor. Ook altijd een sterke kinderwens gehad. En vond het in begin ook erg Vervelend over wat mensen dachten. Ik ben werkzaam in de kinderopvang en kreeg ook wel eens naar mijn hoofd gegooid lekker genieten van je leven kinderen kunnen altijd nog. Dit brengt je aan het twijfelen terwijl je eigenlijk zeker weet dat je dit wilt. Ze wisten immers niet dat ik dit wel graag wilde. Als je het nu uitstelt tot over 2 jaar en je zou 23 zijn zoals ik nu ben je in hun ogen nog steeds jong en blijft het eigenlijk hetzelfde. 

Je weet zelf wanneer de tijd voor jou er is. Mijn moeder heeft mij gekregen toen ik 20 was ook erg jong 

P
    Bijdrager
    #10127457 Quote

Hoi!

Wat leuk! Ik ben op mijn 21e mama geworden van ons dochtertje. Ze is nu 2,5 en ben nu 25 weken zwanger van ons 2e wondertje. Ik heb ook zo tegen de reacties opgezien, vond het erg lastig omdat ik bang was me te moeten verdedigen ofzo dat ik zo jong moeder was. Maar bijna iedereen zei juist; We hadden het al eerder verwacht. Of; ik moet er op die leeftijd nog niet aan denken, maar bij jullie hoort het gewoon. Het is n heel persoonlijke keuze. Ik vind het alleen maar een voordeel. Vind het heerlijk om zo jong mama te zijn! En als je het samen goed voor elkaar hebt en het financieel ook goed mogelijk is, zeg ik; waarom niet. Als jullie er zo aan toe zijn, zeg ik; ga ervoor! 🙂

Rooslii
    Bijdrager
    #10127461 Quote

Hey. Ik ben 20 en heb nu een dochter van 9 weken. Mijn situatie is wel heel anders dan die van jou. Maar zoals je t beschrijft heb je je leven aardig voor elkaar. Ik zou er wel goed over na denken. Dingen als uit gaan of ff met vriendinnen af spreken zul je weinig of niet meer kunnen doen. Je leven zal totaal anders zijn en dat is vaak heel leuk maar soms ook niet. Een kind is niet alleen maar leuk, maar ook een enorme verantwoordelijkheid. Moeder ben je 24 uur per dag en 7 dagen in de week. En als ik eerlijk ben mis ik t soms om lekker onverantwoordelijk te kunnen zijn en beslissingen te nemen die ik wil en niet vanuit de gedachte dat ik voor mijn kind moet zorgen. Bij een kind komt zo veel meer kijken dan je je nu kunt voorstellen. Mijn advies is wacht nog even 1 of 2 jaar en geniet van je vrijheid. Als je eenmaal een kind hebt heb je in heel veel dingen niet zo veel vrijheid meer. 

MDNS
    Bijdrager
    #10127464 Quote

Hoi!

ik ben 22, en 25 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik was ook wel een beetje bang voor reacties en ja ik ben de jongste op de zwangerengym maar wat is er nou leuker voor je kind dat jonge ouders hebben? Als je er allebei klaar voor bent zou ik zeggen: go for it! 

Succes!

SparklingSky
    Bijdrager
    #10127465 Quote

Ik vind dat het geheel je eigen keuze is! 

Als je een goede stabiele relatie hebt en je bent er klaar voor moet je je niets aantrekken van je omgeving. 

Ik ben zelf 22 en nu net 6 weken zwanger, ik weet nu al dat mijn moeder dat te jong vind maar ik weet dat ik er klaar voor ben en mijn vriend ook!

SparklingSky
    Bijdrager
    #10127466 Quote

Ik vind dat het geheel je eigen keuze is! 

Als je een goede stabiele relatie hebt en je bent er klaar voor moet je je niets aantrekken van je omgeving. 

Ik ben zelf 22 en nu net 6 weken zwanger, ik weet nu al dat mijn moeder dat te jong vind maar ik weet dat ik er klaar voor ben en mijn vriend ook!

mommmmmy
    Bijdrager
    #10127475 Quote

Ik ben zelf gestopt met de pil op Mn 21e verjaardag, en ben nu 11 weken zwanger en 23 jaar. Het kan dus ook nog best even duren, zoals bij mij.

ik woon al wel wat langer samen in een koophuis maar dat zegt niks. Als je ervoor wilt gaan moet je t doen! 

Laat je gek maken door andere! 

#10127481 Quote

Hoihoi! Wat leuk dat je zo jong bent! Ik werd op mijn 19e zwanger. Ben sinds kort 20 en nu 14 weken bewust zwanger! 😉 Ik heb ook een man en we wonen nu ook ongeveer een half jaar samen, we gaan trouwen voordat de kleine er is. Tot nu toe bevalt het me prima en ik kijk er echt naar uit!!!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct