Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

21 jaar oud met een kinderwens

• Auteur
  • AmVB
    Bijdrager
    #10127489 Quote

Ik ben net 25. Woonde al lang samen en ben 5 jaar samen met mijn vriend. Nog hebben mensen een mening of weten je situatie beter te vertellen dan jij zelf.

Ik ben ongepland zwanger geraakt. Nee, dat maakt haar niet minder gewenst. Ik kan niet wachten tot ze er is. We hadden alles op orde.  Dat kan zomaar ineens veranderen. Zelfs als je al heel lang kinderen hebt en 40 ben bijvoorbeeld.

Inmiddels is onze situatie gewijzigd en wonen mijn vriend en ik bij mijn schoonvader. We zouden daar tijdelijk wonen tot ons huis gebouwd was en we zo mijn schoonmoeder tijdens haar revalidatie van haar ziekbed konden ondersteunen. Ze overleed 7 weken terug plotseling en nu ziet alles er anders uit en zullen we voorlopig hier blijven. Ik ben dus 25 weken zwanger en woon nu weer bij mijn schoonvader…  Niet echt stereotype plaatje huisje, boompje, beestje!

Wat ik wil zeggen is, zelfs als je alles op orde hebt hebben mensen een mening. Alles kan zo maar anders worden. Je hebt nu alles goed op orde. Er zal altijd wel iets zijn waarom  je het niet zou doen, of waardoor je liever wacht. 

Voelt het voor jullie goed? Ben je er klaar voor. Kies voor jullie zelf.

Liefs! 

#10127517 Quote

Hallo, 

Ik ben 23 jaar en wilde ook jong moeder worden. Helaas is dit bij ons niet van zelf sprekend (al twee jaar bezig) en lopen we in het ziekenhuis voor hulp. Heel vaak als ik daar zit kijken mensen mij ook echt enorm aan (ik heb dan ook nog de pech dat mensen mij altijd jonger schatte.) Toen wij onze intake in het ziekenhuis hadden zeiden ze zelfs weet je zeker dat dit is wat je wil, je bent nog jong en het medische traject valt niet mee. Ik snapte niet zo goed waar ze het lef vandaan haalden om dat zo te zeggen. Maar iedereen heeft dus wel een mening/vooroordeel. 

Ik vind dat je vooral moet doen waar jij je eigen goed bij voelt het is jouw leven en dus aan jouw de keus om te doen wat je gelukkig maakt.

#10127527 Quote

Ik ben afgelopen augustus bevallen op mijn 27e en zelfs bij mij zeggen mensen dat ik jong moeder ben geworden! Gekkies! :p Om mij heen is iedereen idd ver in de 30 pas voor het eerst zwanger. Van mijn vriendinnen heeft nog niemand een kindje. Ik was veruit de jongste van mijn zwangerschapscursus. Ik heb me nog nooit zo jeugdig en fris gevoeld, haha! Mijn boodschap: trek je er niks van aan. Als de randvoorwaarden er zijn, is er al helemaal niks wat je tegenhoudt! Twee generaties geleden was het doodnormaal om begin 20 moeder te worden. Veel succes! 😉

Saarvp
    Bijdrager
    #10127552 Quote

Hoi!

Ik ben 21 jaar oud en ben morgen 28 weken zwanger. Mijn man is 23 jaar oud, wij zijn afgelopen september getrouwd en zijn al sinds mijn 16e samen. Bij ons begon het ook te kriebelen en werden wat makkelijker met het gebruik van condooms. Niet verwacht in één keer zwanger te worden, maar oh wat zijn we blij! 😍

Geld hebben we niet dus alles tweedehands 😁

Omgeving is ook ontzettend blij voor ons en we krijgen enorm veel steun. Mijn moeder was ook 21 dat ze mijn oudste zus kreeg. Mijn oudste zus was 19 of 20 en mijn andere zus 21. Dus bij ons vrij normaal hihi. Ik vind het zelf ook niet “te jong” ofzo.

Zwanger yes
    Bijdrager
    #10127557 Quote

Haha ik werd op mijn 22e zwanger en met net 23 moeder. Nu ben ik 24 en weer zwanger, ja, ik ben redelijk jong maar heb eigenlijk weinig commentaar gehad. Ik was ook al even getrouwd toen.

Hetgeen wat ik nog wel eens lastig vind is dat je echt heel veel verantwoordelijkheid hebt, ik werkte vroeger 4 dagen en ben naar 2 gegaan (wilde ik zelf), veel gedoe met opvang gehad. En ik heb nergens meer tijd voor :p

Maar ik zou het zo weer doen hoor, mijn gezin is uiteindelijk het allerbelangrijkste in mijn leven. 

Pooh-beer
    Bijdrager
    #10127559 Quote

Te jong, te oud, te snel. Iedereen vind wel wat. Jullie zijn er beiden klaar voor, en als jullie elkaar ook echt zien als de ouder van je potentiele kindje, dan is er niks mis mee. Jullie kunnen die nachten doorhalen tenminste nog aan 😉. 

Lullaby
    Bijdrager
    #10127797 Quote

Bedankt voor alle leuke reacties! Dit had ik echt even nodig. We gaan er voor! Nu hopen dat het ons gegund is. 

Groetjes J 

Daniellewp
    Bijdrager
    #10128742 Quote

Ik ben net 23 en deze maand uitgerekend. Ook wij hebben alles voor elkaar en het is een bewuste keuze. Mensen hebben altijd een mening. Gewoon doen!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct