Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

21 jaar oud met een kinderwens

• Auteur

Iedereen heeft er altijd wel een mening over. Jullie situatie klinkt gewoon goed en als jullie er klaar voor zijn zeker doen!

Ik ben 10 jaar samen, 2 jaar geleden getrouw en nu 21 weken zwanger (nu 25).

Toen we gingen trouwen (niet uit geloofsovertuiging) had iedereen een mening, en goh nu komen er kindjes,, Toen bewust nog even gewacht.

En nu vraagt iedereen zich af of het allemaal wel gepland is..

Ze weten altijd wel wat te zeuren! Lekker laten gaan😊

Fishy
    Bijdrager
    #10128757 Quote

Ja – ik ben ook ‘te jong’.. Nu 39 wkn zwanger en net 24 geworden. Ik heb 1 keer de zeer pijnlijke vraag gehad: “oh gut, was het een ongelukje!?” en dat van een van mijn beste vriendinnen. 

Nee, dit kindje is geen ongelukje, want net als jullie hebben wij het gewoon relatief ‘vroeg’ op orde. En dat vind ik belangrijker dan leeftijd.. Inderaad: een koopwoning, vaste baan / succesvol ondernemer, getrouwd, al 6jr samen. Waar zouden we op moeten wachten volgens de mensen? Ik wilde zelf graag jong kinderen en ben dolgelukkig dat ons dat gegund is!

Nu vallen wij ook onder het ‘label’ (ik haat labels haha) hoger opgeleid. En in die ‘groep’ mensen beginnen mensen statistisch nou eenmaal ‘laat’ aan kinderen. Dus we zullen wel even de enige blijven ook denk ik 😉 

Laat je niet tegenhouden door de omgeving, maar volg jullie gevoel! 

MamavanO
    Bijdrager
    #10129015 Quote

Als jullie er beide klaar voor zijn waarom niet?

Hier begon het ook te kriebelen op mijn 20ste (vriend, inmiddels man is wel 9 jaar ouder dus ik wist dat ik sowieso wel wat jonger moeder zou worden). In augustus 23 geworden en nu bijna 2 weken mama van een prachtig meisje. Ik kreeg ook wel wat reacties gezien mijn leeftijd maar wij wilde dit heel graag en zijn er samen 100% voor gegaan (heeft uiteindelijk nog wel even geduurd in 2016 gestopt met de pil). 

Ik zeg gewoon doen 😉

Baileyxx
    Bijdrager
    #10129040 Quote

Ik zou er gewoon voor gaan! Het is jullie keuze, als jullie er samen voor willen gaan, lekker doen!

Ik was 19 toen ik zwanger raakte en net 20 toen ik beviel. Ik heb geen een negatief commentaar gehad. En als ik dat wel had gehad dan boeide het mij niks. 

Gewoon lekker jezelf blijven en genieten van een klein wondertje, dat is waar jullie het voor doen 🙂 

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct