Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

ik wel hij twijfelt

• Auteur

Mag ik voor mijn man beslissen hij is bang voor de zwangerschap van de derde. Hij wilde altijd veel kinderen maar na 2 rottige zwangerschappen is hij bang.
    Ik ben wel al gestopt met de pil. Weet dat het eigenlijk niet kan. Heb wel tegen hem gezegdt dat ik het van plan ben en dan zegt hij niet veel je weet hoe ik er over denk ik wil wel maar de angst zegt hij dan.

Wat te doen??? We zijn ook al bij huisarts geweest maar goed.

#2858997 Quote

tja moeilijk
    ik denk dat je zowiezo nooit zo'n beslissing achter zijn rug om moet doen. Je weet nooit hoe iemand daarop reageert en straks wordt hetkindje er de dupe van.
    Ik denk dat het enigste helpt om er veel over   te praten.

Sterkte ermee
    liefs Daan

#2859011 Quote

Ik vind dat je niet voor hem  mag beslissen. Ik schok ook toen ik las dat je al met de pil bent gestopt zonder zijn weten om. Straks ben je zwanger terwijl hij er niet aan toen is.

Mijn man en ik hebben altijd gezegt dat we graag drie of vier kinderen willen krijgen (als het ons gegunt is, maar je moet van het positieve uitgaan). Maar na een stuit bevalling en een heel beroerde zwangerschap was hij niet toe aan een derde. Ook waren onze twee gozers de eerste 1,5 jaar niet gemakkelijk.
    Ik begreep hem wel, maar vond het wel heel moeilijk. Maar vond ook dat ik hem nietmocht overhalen tot een derde. Wel vertelde ik hem dat het voor mij een grote wens was. Ik vind namelijk dat je er samen voor 100% achter moet staan (achter een zwangerschap en achter nog een kindje). Wel vond ik het heel moeilijk om me niet op te dringen of om hem over te halen. Ruim een jaar laten kwam hij thuis met een doosje foliumzuur. En ben ik inmiddels 33 weken zwanger van onze derde.
    Ik ben heel blij dat ik niet heb aangedwongen. Doordaar kan ik nu ontspannen zwanger zijn en maken we samen toekomst plannen. Ook voor de eerste 1,5 jaar, want die zullen geheid weer zwaar worden.
    Gelukkig wilde hij dus ook graag een derde. Maar was dat niet zo ook goed. Wel zal het even moeilijk zijn geweest, maar zeker niet on over komelijk.

Geef je man de tijd (als het moet veel tijd) en berust je er toen die tijd in (hoe moeilijk dat soms ook is.

Mo

#2859012 Quote

Erg bedankt voor je reactie maar hij zegt dat hij het wel wil maar de angst is er nog. Misschien moeten we nog een paar maandjes wachten en heb je wel gelijk. Ik moet komende woesdag eigenlijk weer beginnen met de pil zal het er nog een keer over hebben en het dan even laten rusten.

Bedankt

#2859014 Quote

Ik weet niet wat het best voor je is als je man er bang voor is moet je misschien even wachten maar als je er van overtuigt bent dat hij er blij mee is en dat hij dat ook wel heeft aangegeven zou ik misschien er wel voor gaan hoe raar het ook klinkt en misschien ook wel een beetje gemeen tegenover je man maar goed.
    Deze zwangerschap hoeft natuurlijk niet het zelfde te zijn als die anderen.

succes met je besluit

#2859181 Quote

Ik zou zeker niet zonder zijn medeweten zwanger willen worden. Het is iets zo ingrijpends in je leven dat ik vindt dat je daar alletwee voor de volle 100% achter moet staan. Geef hem gewoon de tijd, je zei dat hij er op zich wel positief over is maar nog erg bang op dit moment. Waarom zou je hem opjagen? Dat geeft alleen maar onnodige stress en spaningen tussen jullie n dat is nooit goed. Zeker niet voor een eventueel kindje.

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct