Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

hoe gaat je partner er mee om?

• Auteur

Hoi,

ben nu voor de derde ronde bezig, maar mijn cyclus is nog niet helemaal regelmatig. Ik merk dat ik er erg mee bezig ben (daarom ben ik ook op dit forum), maar mijn vriend heeft dat veel minder. Voor hem is het nog zo ver weg allemaal. terwijl ik al aan het bedenken ben wanneer we het anderen gaan vertellen (als ik zwanger ben), of we van tevoren willen weten wat het wordt, hoe het met opvang moet, hoeveel ik ga werken etc. Het lastige is ook dat we niet tegen iedereen hebben verteld dat we bezig zijn, dus met anderen kun je er ook niet vrij over praten. Wel heb ik het 2 hele goede vriendinnen verteld. Kon het niet meer voor me houden. De een heeft al een kindje en die weet wat het is. Maar ik vind het zo moeilijk om het er niet over te hebben met anderen.
    Hebben jullie dat ook? Dat je vriend/partner er heel anders mee omgaat, terwijl je het er zelf graag over wil hebben?
    Verder probeer ik er niet teveel mee bezig te zijn, want dan maak ik mezelf helemaal gek. Maar ja, dat valt niet mee.
    Lies

#2858995 Quote

he lies
    dit is echt heel herkenbaar hoor. Die van mij heeft ook zoiets van wat ben je er toch druk mee beizg. als het komt dan komt het.
    daar heeft die natuurlijk wel gelijk in maar voor ons vrouwen is het toch anders denk ik.
    Er gaat bij ons meer veranderen dan bij de mannen. ten eerste veranderd je lichaam en vooral je hormonen, er gaat iets in je groeien en voor 99% is het zeker dat de vrouw minder gaat werken.
    Ik denk dat het voor mannen pas concreet wordt als je echt zwanger bent en dan zal het de eerste paar maanden nog wel te abstract voor hen zijn, maar als je het begint te zien denk ik dat het voor hun ook anders wordt.
    Helaas zijn mannen nu eenmaal heel anders dan vrouwen en gelukkig is dit forum er zodat je toch je ei goed kwijt kan (niet letterlijk natuurlijk haha)

liefs daan

#2859018 Quote

Hallo!

Mijn mannetje was ook zo. Ik was er voortdurend mee bezig. De eerste 2 weken vd cyclus niet, maar vanaf de vruchtbare dagen tot mijn NOD veel. Te veel volgens mijn man. Ik voelde natuurlijk elke ronde vanalles… Maar toen ik echt zwanger was, was ik rustiger. Alsof ik wist dat het toch zo was.
    Mijn man voelt zich pas echt betrokken vanaf de eerste echo. Toen kon hij de hummel zien en was het 'echt' voor hem. Vantevoren heb ik er veel aan gedaan om hem erbij te betrekken, hoor! Ik heb "elke dag dichterbij" gekocht, een soort aftelkalender van dag tot dag, waar bij elke dag staat wat er ongeveer gebeurt in je buik. Voor mijn mannetje werd het daardoor een beetje tastbaarder. In het begin moest ik het steeds voorlezen, maar daarna bekeek hij het zelf.
    Enne… de eerste keer het hartje is ook heel bijzonder!

Ik denk dat het voor de mannen zowieso wat verder van hun bed is. Zij voelen niet wat wij voelen in ons lichaam door de hormonen (zwanger of niet, ze hebben invloed). Wacht maar! als jullie zwanger zijn en hij mag het hartje horen of de echo zien… den komt het wel!
    De mijne voelt zich al echt papa sinds de echo, zei hij.

Groetjes

Woedel (14 weken en 3 dagen van de eerste)

#2859020 Quote

Hai Lies,

Wij zijn nu hard aan het klussen voor een 2e kindje.
    En net zoals de vorige keer maakt mijn man zich er totaal niet druk om. Hij ziet het wel. Ook het testen zal ik wel weer doen zonder zijn aansporing. En ik vind dat prima.
    Bij de zwangerschap van mijn dochter was hij niet geinteresseerd. Op mijn aandringen is hij 1 x mee geweest naar d verloskundige en moest ik hem mee slepen naar de partner avond van de zwangerschapsgym.
    Maar hij is van af de geboorte super trots op zijn meisje!

Mijn man heeft zijn eigen interesses. Vind ik ook helemaal niet erg. Het gebeurde allemaal in mijn lijf. Ik vond het een geweldige ervaring en hoop het allemaal  weer mee te maken.  
    Ik ben ook een ongeloofelijke kwebbelkaus en kan nu al de hele dag praten over gezinsuitbreiding en wat er nu allemaal bij komt kijken. heerlijk! En mijn man zorgt er gelukkig voor dat ik ook nog een over wat anders kan praten hi,hi

groetjes, Ikky

#2859021 Quote

Bij is het ook zo dat ik er meer mee bezig ben dan mijn man.
    En ik denk inderdaad dat het bij hem ook meer zal zijn wanneer ik echt zwanger ben.
    Ik ben ook wel iemand die het liefst alles onder controle heeft en wat perfectionistisch is.
    Daarbuiten vind ik het gewoon ontzettend leuk om veel te weten te komen over het zwanger worden, zwanger zijn bevallen etc.

Liefs, nadine.

#2859026 Quote

Heey,

Wij zijn nu aan de 12de ronde bezig voor een tweede kindje. Onze geweldige dochter is in juni 2 geworden.
    Ik ben er weer er veel mee bezig, maar dat is volgens mij vrouwen eigen.
    Mijn man heeft toch ook elke maand moeite met de teleurstelling, zijn wens is net zo groot, zoniet misschien nog groter dan die van mij.
    Vind het moeilijk om hem verdrietig te zien, maar met onze kleine schat en elkaar kunnen we steeds weer de kracht vinden om door te gaan naar de volgende ronde.

Liefs Andrea

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2859179 Quote

Hoi Lies,

heel herkenbaar inderdaad.
    Bij ons ben ik  er ook meer mee bezig dan hij, maar ik denk dat het inderdaad komt omdat wij het nu al in ons lichaam voelen. Mannen willen volgens mij graag iets concreets hebben…een positieve test, een dike buik, het hartje horen kloppen enz. Dan kunnen ze er zelf wat mee. De eerste periode en zeker nu we proberen zwanger te worden heeft hij er minder 'feeling' mee. Hij wil wel heel graag en was ook teleurgesteld toen ik wel over tijd was maar de test negatief was, maar hij heeft niet de behoefte om op sites en op een forum zoals dit te kijken.

Ik ben wel erg blij met dit forum overigens   , kan ik er onbeschaamd over praten en lees ik soortgelijke ervaringen. In mijn omgeving weten maar een paar mensen dat we gericht aan het klussen zijn en dat is hier meteen duidelijk.

#2859197 Quote

Ha

Mijn vriend vindt het ook een beetje vreemd. Hij vindt het fijn dat het forum er is dan hoeft hij me niet altijd aan te horen. Hij vindt het ook ontwerkeling echt van straks krijgen we een kind en raken we zwanger. Hij vindt het vooral eng en denk aan alles wat er mis kan gaan.

Maar ik denk dat het mannelijk iets is, vrouwen hebben ook eerder kribbel in het willen krijgen van een kind, zo heeft de natuur ons gemaakt.

Ik ga er maar van uit dat het helemaal goed komt als we allemaal zwanger en of aan het bevallen zijn.

groetjes

#2859291 Quote

Wat leuk al die reacties! Ben pas sinds een paar dagen op dit forum, dus het is allemaal nog nieuw voor me.
    Lies

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct