Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wel of niet ontpillen?

• Auteur

Ha dames

We zitten met een dilema. Ik weet dat het beste is om eerst een ong af te wachten na je laaste pil ong. Maar wij zijn niet zo handig met condoms of eigenlijk gaan ze altijd stuk. Wat te doen, wat hebben jullie gedaan?

Kus Chandra

#2859178 Quote

Gestopt en gelijk  ervoor gegaan.
    Je lichaam geeft zelf wel aan of het eraan toe is denk ik. Dan wordt je dus niet zwanger.
    Groetjes

#2859188 Quote

hallo
    ik heb daar ook even over getwijfeld maar wij gaan er ook gewoon meteen voor
    ik maak deze laatste strip nog op (nog 12 daagjes) en dan zien we wel of mijn lichaam er klaar voor is (ik hoop natuurlijk van wel)
    succes

#2859208 Quote

ha dames

Ik zelf dacht er ook aan maar vond het een eng idee, nu weet ik teminste dat ik niet enige ben. Vindt het wel spannent allemaal maar dat is denk ik normaal.
    Ik ben vooral bang dat ik weer zo'n buikpijn krijg al 10 jaar geleden als in ong moet worden. Maar 10 jaar is wel lang geleden.

Tanks kus
    chandra

#2859210 Quote

Hoi Chandra,

Ik ben 3 weken geleden weer gestopt met de pil. We gaan gelijk voor nummertje 2.
    Onze dochter, nu ruim 2 jaar, was gelijk de eerste maand al gemaakt.
    Zoals anderen ook al schreven. Je lijf bepaalt zelf wanneer het er klaar voor is.

veel succes!

groetjes, Ikky

#2859218 Quote

hey meis,

Ook wij zijn er gelijk voor gegaan hoor, dacht het is goed als het komt dan komt het toch!

Ben in juni gestopt met de pil en zit nu dus in ronde 2 maar wij hebben allebei heel bewust de keuze gemaakt om er gelijk voor te gaan hoor. Ik heb ook tien jaar de pil geslikt en dacht ook nou de eerste maand zal het wel allemaal langzaam op gang komen nou had er wel behoorlijk last van maar mijn cyclus was dertig dagen dus dat viel me ronduit mee. Ben nu aan het afwachten want heb de 19 e weer mijn nod dus het is weer spannend.

Je moet gewoon doen wat jij wil en niet luisteren naar wat anderen zeggen of willen. Jij / jullie maken de keuze en daar gaat het om.

Liefs Tam

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool
    #2859227 Quote

Hoi,

Ik ben in juni gestopt met de pil en we zijn er ook meteen voor gegaan. Ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht of we zouden wachten na het stoppen of niet. Ik zit nu in ronde 2. Het enige lastige is dat je cyclus niet altijd meteen op orde is, mijn eerste cyclus duurde 42 dagen….
    Doe gewoon wat je hart je ingeeft en het is inderdaad zo, als je lichaam er nog niet klaar voor is, dan merk je dat vanzelf….

groetjes

#2859261 Quote

Wij zijn ook gestopt en hebben het 1 keer met condoom gedaan gewoon omdat we het allebei toch wel erg spannend vonden en toen gewoon zonder. Je moet vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt. en zoals al eerdre gezegd is je lichaam geeft zelf wel aan of het kan of niet.

veel succes en vooral veel plezier

liefs daan

#2859297 Quote

Hoi,
    wij zijn er meteen voor gegaan, maar het grote nadeel vond ik dat je geen flauw idee van je cyclus hebt en dus in het wilde weg moet gaan testen. De eerste keer duurde bij mij 8 weken en ik had 2x getest, omdat het uitbleef.
    Maar je moet doen waar jullie je goed bij voelen.
    Lies

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct